Oko 60 posto banaka u svetu zatvorilo je poslovnice ili skratilo radno vreme zbog Kovida-19, a mnoge su primenile nove, digitalizovane procese.
Ovo je pokazalo istraživanje Dilojta (Deloitte) o zrelosti digitalnog bankarstva, sveobuhvatnoj analizi digitalnih funkcionalnosti i situaciji na tržištu, rađenoj u 39 zemalja, uključujući i Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju, i među 318 banaka.
Mnoge banke su, prema istaživanju, uvele digitalne karakteristike kao što su potpuno digitalizovani procesi poput otvaranja računa 34 odsto, daljinska identifikacija i verifikacija (23 odsto) i beskontaktna plaćanja (18 odsto).
Dilojtovo Ispitivanje zrelosti digitalnog bankarstva u 2020. četvrto je izdanje najvećeg globalnog poređenja kanala za digitalno poslovanje banaka sa stanovništvom.
Ispitivanjem su utvrđeni digitalni prvaci koji nude široki spektar funkcionalnosti relevantnih za njihove korisnike i snažno korisničko iskustvo. Oni pokreću digitalne trendove za celu industriju.
"Digitalni prvaci ulažu u E2E digitalne prodajne procese i proširuju svoje vođstvo u odnosu na one koji kasne za ključnim proizvodima, na primer 51 odsto prema 23 odsto za tekuće račune, 85 odsto prema 34 odsto za kreditne kartice i 84 odsto prema 30 odsto za gotovinske kredite, preneo je Seebiz.
Nove funkcionalnosti obično dobijaju snagu brže kod banaka izazivača nego kod nositelja, na primer podela računa 27 odsto prema 2 odsto, virtuelna debitna kartica 26 odsto prema 2 odsto, chatbotovi sa slučajevima napredne upotrebe 15 odsto prema 4 odsto, chatbotovi koji dopuštaju transakcijsku sposobnost od 12 odsto prema 2 odsto.
U istraživanju se navodi da je Kovid-19 promenio bankarstvo i ubrzao razvoj digitalnih kanala.