Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Još jedna godina darivanja

Društveno-odgovorne inicijative u 2020. godini
Srpska ekonomija

U izazovnoj 2020. godini koja nas je uvela u svet takozvane nove normalnosti i promena, iz kompanije dm drogerie markt poručuju da je humanost ostala jedina konstanta. Vođen misijom da poslovni uspesi i društvena odgovornost treba da budu ista strana medalje, drogerijski lanac, nakon finansijskih rezultata, sumira i realizovane aktivnosti koje imaju za cilj da našu zajednicu učine boljim mestom za život svih nas i generacija koje dolaze.

Prilagođavajući se neizvesnim okolnostima u kojima se našla globalna zajednica, kompanija dm ostvarila je promet od 15,6 milijardi dinara i porast od 17,7 odsto u poslovnoj 2019/20. godini. Pored novih investicija i projekata, dm je u 2020. godini učvrstio poziciju jedne od kompanija sa izraženim društveno-odgovornim poslovanjem, nižući nove humane inicijative.

Drogerijski lanac dm od početka poslovanja pruža podršku zdravstvenim institucijama širom Srbije, dok je pomoć zdravstvu ove godine bila naročito dragocena, budući da je dm u svim zemljama u kojima posluje donirao medicinske respiratore. U novembru 2020. kompanija je donirala Institutu za javno zdravlje „Milan Jovanović Batut“ dva medicinska respiratora, anesteziološka ventilatora Primus, nemačkog proizvođača Dreger, ukupne vrednosti od 36.000 evra, s ciljem da doprinese borbi protiv virusa korona, ali i da olakša oporavak hroničnim bolesnicima koji se leče u zdravstvenim ustanovama širom zemlje.

Svoju poslovnu vodilju „Zajedno jedni za druge“ dm je nastavio da potvrđuje i prilikom svakog otvaranja novih i preuređenja postojećih drogerija kada donira deo prometa zdravstvenim i obrazovnim institucijama kroz tradicionalni humanitarni sat. Samo tokom ove godine kompanija je na ovaj način prikupila više od 3,5 miliona dinara koji su raspoređeni različitim ustanovama u vidu robe i kupovine neophodne opreme.

Još jedna aktivnost koja prerasta u tradiciju jeste davanje novog značenja Crnom petku pod sloganom „Giving is the new black“, kada kompanija dm umesto ponude popusta tog dana donira pet odsto celokupnog prometa u humanitarne svrhe. Tako je dm i ovog poslednjeg petka u novembru, dok su izlozi prodavnica širom sveta pozivali na vrtoglava sniženja, usmerio 3.000.000 dinara narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije, a slična akcija sprovedena je i u drugim zemljama dm koncerna.

Pored toga, dm je donirao robu u vrednosti od 1.750.000 dinara koja je, između ostalih, upućena Sigurnoj kući u Beogradu, Udruženju „Nada za životinje – Riska“, kao i Opštoj bolnici u Novom Pazaru u vidu maski, rukavica i dezinfekcionih sredstava.

Na polju zdravstva, drogerijski lanac svakog novembra, u okviru kampanje dMovember, podseća na važnost uroloških pregleda i samopregleda kao ključne prevencije kobnih muških bolesti koje se najčešće javljaju bez ikakvih simptoma, kao što su rak prostate i rak testisa. Pored niza edukativnih aktivnosti, dm je u okviru ove kampanje opredelio 490.800 dinara Klinici za urologiju u Novom Sadu za obezbeđenje prateće medicinske opreme koja je neophodna za detektovanje ovih bolesti.

Kao kompanija koja svaki segment poslovanja boji u zeleno, dm od 2019. godine, u saradnji sa Adria Media Groupom i institucionalnim partnerima, sprovodi projekat „Zasadi drvo“ koji ima za cilj stvaranje zdravije budućnosti. Na samom početku projekat je zabeležio istorijski rekord u našoj zemlji kada je u samo jednom danu posađena čak 51.000 sadnica, dok je za novu sezonu postavljen novi cilj koji uključuje pošumljavanje na više od 100 lokacija širom Srbije.

Poslednje tri godine dm podržava akciju „Čepom do osmeha“ koja ima za cilj obezbeđivanje pomagala deci s invaliditetom i smetnjama u razvoju širom Srbije. Za njih je, zahvaljujući saradnji kompanija dm drogerie markt, Loreal (brend Garnier) i Udruženja „Čepom do osmeha“, kao i podršci kupaca, kroz sve dm prodajne objekte prikupljeno čak 63 tone plastičnih čepova i time obezbeđeno 1,4 miliona dinara za nabavku 54 pomagala.

Još od davne 1973. godine, kada je osnovan, dm ima jedan princip: „Čovek u centru poslovanja“. Do dana današnjeg ova vodilja ostala je ista, zbog čega će drogerijski lanac nastaviti da bude oslonac zajednice u godinama koje dolaze, ali i motivacija drugim kompanijama i pojedincima da čine dobra dela koja pokreću svet.

Ostali naslovi

Država čini sve da podrži razvoj i rast privrede
Srpska ekonomija
Ministar finansija u Vladi Srbije Siniša Mali izjavio je da u Srbiji danas ima sve više uspešnih kompanija, a da država osluškuje njihove potrebe i čini sve da podrži njihov rast i razvoj
Čadež: Poštovati mere i sačuvati ekonomiju
Srpska ekonomija
Predsednik Privredne komore Srbije, Marko Čadež, izjavio je danas da, zbog trenutne epidemiološke situacije i pooštravanja mera, maloprodaja beleži velike gubitke i da je neophodno da se nađe način da se i u ovim uslovima sačuva ekonomija
Uspešna realizacija programa prekogranične saradnje
Srpska ekonomija
Ministarka za evropske integracije Srbije Jadranka Joksimović i evropski komesar za politiku susedstva i proširenja Oliver Varhelji otvorili su danas onlajn konferenciju "Funkcionalni prekogranični regioni kao motori EU integracija Zapadnog Balkana"
Stabilizovane aktivnosti u evrozoni
Srpska ekonomija
Aktivnosti u ekonomijama evrozone stabilizovale su se u decembru, poduprte snažnim proizvodnim sektorom, a vakcine protiv kovida-19 unele su optimizam među poslovne rukovodioce na pragu 2012. godine, pokazuje najnovije istraživanje kompanije Markit
Produženje garantne šeme za još bolje rezultate naše privrede
Srpska ekonomija
Ministar finansija Srbije Siniša Mali predstavio je danas poslanicima Predlog zakona o utvrđivanju garantne šeme kao mera podrške privredi za ublažavanje posledica pandemije bolesti Kovid-19
Nastavak ubrzanog opremanja i modernizacije VS
Srpska ekonomija
Predsednik Srbije i vrhovni komandant Vojske Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je danas sastanku Kolegijuma ministra odbrane i proširenog Kolegijuma načelnika Generalštaba Vojske Srbije, na kome je razmatrano opremanje Vojske Srbije za 2021. godinu
Pet miliona dolara za najinovativnija preduzeća u Srbiji
Srpska ekonomija
Početnici u biznisu i mala i srednja preduzeća koja žele da ubrzaju rast putem inovacija i modernih tehnologija, od sledeće godine na raspolaganju će imati novi, jedinstveni program podrške. Svoje perspektivne projekte moći će da finansiraju bespovratnim sredstvima, koje je obezbedila kompanija Philip Morris International donacijom vrednom pet miliona dolara
Oko 230 000 mladih u Srbiji niti radi niti se školuje
Srpska ekonomija
Vlada Srbije, Delegacija EU i organizacije civilnog društva kreću u zajedničku borbu za poboljšanje položaja NEET mladih. Oko 230.000 mladih ljudi u Srbiji, uzrasta od 15 do 30 godina, pripada tzv NEET kategoriji, što je demografska kategorija koja označava pojedince koji u datom trenutku nisu ni zaposleni, niti se školuju niti pohađaju kurseve. Ovaj broj čini 20 odsto ukupnog broja mladih u Srbiji
Turbulentna godina za Bečku berzu
Srpska ekonomija
Godina 2020. poprilično je turbulentna za Bečku berzu. Krajem januara ove godine austrijski berzovni indeks ATX imao je 3.245 bodova, a u prvom talasu Kovid-19, do druge polovine marta, doslovno se prepolovio na 1.623 boda
Radnici Fijata će dobiti novogodišnji bonus na nivou prošlogodišnjeg
Srpska ekonomija
Radnici kragujevačke fabrike Fijat Krajsler automobili Srbija (FCA) dobiće pred Novu godinu bonus koji je na nivou prošlogodišnjeg, odnosno 90 odsto od iznosa osnovice za obračun zarade radnika