Predsednik Privredne komore Srbije, Marko Čadež, izjavio je danas da, zbog trenutne epidemiološke situacije i pooštravanja mera, maloprodaja beleži velike gubitke i da je neophodno da se nađe način da se i u ovim uslovima sačuva ekonomija. Pozvao je građane da se pridržavaju propisanih mera, ali i donosioce odluka da mere prilagode potrebama privrede.
"Gledajući podatke od pre dve nedelje od uvođenja novih, strožijih mera, skraćenja radnog vremena i potpunog zatvaranja tokom vikenda, beleži se ogroman pad prihoda u svim maloprodajama koje čine dobar deo naše ekonomije", rekao je Čadež na onlajn predstavljanju 4. studije "Društveno-ekonomski uticaj Koka-Kola sistema u Srbiji".
Ističe da do zaražavanja ne dolazi u maloprodajnim objektima, jer se poštuju mere i drži distanca, već na proslavama i privatnim posetama. Podsetio je da je istraživanje PKS pokazalo da je širenje zaraze u kompanijama na nivou od oko četiri odsto.
"Moraju da se poštuju mere i da država uvede najrigoroznije kontrole, ali i da očuvamo ekonomiju. Dva sledeća vikenda donose dvomesečni ili tromesečni prihod pojedinim kompanijama i značajni su za njihov opstanak. Moja najurgentnija poruka i molba epidemiolozima da još jednom razmisle da li su mere dale ozbiljne rezultate, da li su adekvatne i da li postoji alternativa. Svi se zalažemo za primenu dobrih i adekvatnih mera, ali moramo naći i najbolji način da se sačuva privreda", poručio je Čadež.
Govoreći o akviziciji Bambija od strane Koka-Kole, kako je istakao, može se slobodno nazvati istorijskom, jer Koka-Kola dugo nije ulagala u slatki program bilo gde u svetu, pa je veliki korak to što je Srbija bila prva u koju je odlučila da uloži značajan novac kupovinom Bambija.
Bambi je fantastična kompanija koja svake godine sa svim svojim proizvodima u celom regionu beleži ogroman rast. Kada se to spoji sa svim onim što planetarno popularna Koka-Kola može da ponudi, jasno je koliko je to važno i koliko doprinosi našoj privredi, rekao je Čadež.
Siniša Mali, ministar finansija, koji se uključio putem video linka, istakao je da kompanije kao što je Koka-kola umnogome doprinose srpskoj privredi, kao i da upravo zbog toga država radi na stvaranju dobrog poslovnog okruženja za njihovo poslovanje
"Na nama je da budemo partner privredi i da omogućimo kompanijama da što efikasnije posluju, da zapošljavaju što više ljudi i da tako utiču na veći privredni rast. Tokom ove godine, u uslovima krize izazvanom pandemijom virusa Kovid-19, pokazali smo privrednicima da mogu da se oslone na državu kada je to najpotrebnije", rekao je ministar finansija.
Profesor i prodekan Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Dragan Lončar u svom izlaganju posebno je istakao da svi rezultati studije vode ka jednom zaključku: Koka-Kola sistem je srpska kompanija koja angažuje domaće dobavljače, zapošljava domaću radnu snagu, sarađuje sa domaćih distributerima i maloprodavcima, opslužuje domaće potrošače, pomaže lokalnu zajednicu i partnerski sarađuje sa nadležnima.
"Koka-Kola je u srži domaća kompanija u zemljama u kojima posluje jer zapošljava lokalnu radnu snagu, ostvaruje prihod na domaćem tržištu, podržava razvoj lokalnog tržišta i prihoduje poreskom sistemu", izjavio je Saša Marković, direktor prodaje kompanije Koka-Kola HBC Srbija i dodao "čitav lokalni lanac vrednosti koji kreiramo u Srbiji takav je zahvaljujući izuzetnoj saradnji sa državnom administracijom i institucijama, saradnji sa preko 37.000 kupaca, dobavljačima i partnerima, ali i našoj posvećenosti ulaganja u zajednicu već više od pola veka".
Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi, istakao je da je veoma zadovoljan što ta kompanija može da se razvija u velikom sistemu kao što je Koka-Kola, ali i da značajno doprinese rastu grupacije svojim uspešnim poslovanjem.
"Kao novi član Koka-Kola HBC porodice, Bambi je dobio novu razvojnu šansu, ali i mogućnost da kroz doprinos razvoju celokupnog sistema značajno doprinese i razvoju naše zajednice", rekao je on.
Rezultati studije pokazuje da proizvodnja i trgovina proizvodima Koka-Kole sistema kreira 291 milion evra dodate vrednosti domaćoj ekonomiji, što iznosi 0,6 odsto BDP Srbije. Čak 42 miliona evra čini direktnu dodatu vrednost za srpsku privredu kroz nabavku resursa u zemlji, plaćanje zarada zaposlenih i direktnih poreza, dok se indirektni uticaj procenjuje na 249 miliona.
Sistem direktno zapošljava 1.700 ljudi, a podržava još 14.400 radnih mesta u povezanim delatnostima i sektorima privrede, što je ekvivalent 0.6 procenata celokupnog tržišta rada u Srbiji. Korist od ukupne potrošnje i trošenja na proizvode Koka-Kola Sistema, pre svega je imala država Srbija, u čiji budžet se, na ime PDV, slilo 76 miliona evra.