Prijavljivanje sive ekonomije i kršenja epidemioloških mera od danas je dodatno olakšano jer je građanima i privrednicima na raspolaganju IVA, ChatBot aplikacija republičkih inspekcija. Nova usluga dostupna je na web portalu Koordinacione komisija za inspekcijski nadzor www.inspektor.gov.rs. i pruža podršku u popunjavanju onlajn obrasca za prijavu.
ChatBot IVA (Inspector Virtual Assistant) povećaće efikasnost i automatizaciju rada Kontakt centra republičkih inspekcija osnovanog u martu prošle godine. Putem onlajn razgovora sa strankama, IVA će pomoći da budu izbegnuta čekanja, dodatno angažovanje operatera i analitičara, kao i inspekcija jer će obrada brojnih neadekvatnih zahteva i ponavlјajući poslovi biti zamenjeni radom softverske aplikacije.
- Za 11 meseci rada, Kontakt centru je upućeno gotovo 17.000 prijava i IVA će biti velika pomoć u obradi svih budućih predstavki. ChatBot ćemo razvijati kroz tri faze. U okviru prve faze, aplikacija će služiti za navigaciju i pomoć građanima da popune onlajn formu dok će druga faza omogućiti početnu trijažu pitanja i predstavki. Poslednja faza podrazumeva nadogradnju aplikacije, kao i pružanje informacija o zakonskoj regulativi i inspekcijskoj praksi kako bi se stranke edukovale i smanjio broj poziva, predmeta i predstavki koje nisu u nadležnosti republičkih inspekcija, kaže Dragan Pušara, šef Jedinice za inspekcijski nadzor u NALED.
Jedna od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije je uspostavlјanje i razvoj Kontakt centra republičkih inspekcija. To je jedinstveno upravno mesto mesto gde privrednici i građani mogu da prijave sivu ekonomiju, neregistrovane subjekte i nelojalnu konkurenciju, kao i nepravilnosti ili pritužbe na rad inspektora putem portala, telefona, e-pošte i glasovne pošte.
Od 16.884 prijava građani i privrede, više od 5.000 bilo je u nadležnosti republičkih inspekcija, 1.270 je prosleđeno lokalnim inspekcijama dok je kod ostalih strankama data informacija ili pravna podrška, prijavljeni problemi nisu bili u nadležnosti republičkih inspekcija pravni savet ili nisu predstavljali veliki rizik, a bilo je i nepotpunih predstavki ili predstavki s greškom (kod glasovnih poruka). Najviše prijava upućeno je Inspektoratu za rad (1.134), Tržišnoj (1.061), Poreskoj (1.036) i Sanitarnoj inspekciji (811).