Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Tomislav Momirović izjavio je danas da je prioritet Vlade Srbije da se naša zemlja povezuje sa regionom, Evropom i svetom u putnom, železničkom, vazdušnom i vodnom saobraćaju.
Momirović je, otvarajući konferenciju o razvoju nekretnina i infrastrukture "Razvoj budućnosti", rekao da Srbija danas ulaže velika sredstva u infrastrukturu i da je povezivanje te vrste sa zemljama regiona ne samo politički i strateški cilj države, već i civilizacijsko dostignuće na koje smo dugo čekali.
Prema njegovim rečima, danas postaje gotovo nezamislivo da Srbija kao moderna i uređena evropska zemlja ne gradi mrežu najmodernijih auto-puteva i brzih pruga i da ne uspostavlja avio-linije ka svim najznačajnijim evropskim i interkontinentalnim destinacijama.
Ministar je izrazio očekivanje da će izgradnjom moderne putne, železničke i vodne infrastrukture biti pružen dodatni podsticaj još bržem ekonomskom razvoju zemlje.
On je podsetio na to da je u vreme sadašnje vlade završen južni krak Koridora 10 do Severne Makedonije i Grčke, kao i istočni krak tog koridora, kojim su Srbija i Bugarska povezane auto-putem.
Ministar je istakao da Srbija danas ubrzano radi i na izgradnji auto-puta Beograd–Sarajevo iz pravca Kuzmin–Sremska Rača u dužini od 18 kilometara, gde su radovi već u toku, kao i iz pravca Požega–Kotroman u dužini od 60 kilometara, koji se projektuje.
On je podsetio i na to da je završen deo auto-puta Miloš Veliki od Beograda do Čačka, uz napomenu da su ubrzani radovi od Preljine do Požege, čiji se završetak očekuje do kraja godine.
Nakon toga nam ostaje za izgradnju još samo deonica od Požege do Boljara, oko koje vodimo intenzivne pregovore sa kineskim partnerima, ukazao je ministar.
Momirović je, govoreći o projektima u oblasti železničke infrastrukture, istakao da je najvažniji među njima rekonstrukcija železničkog Koridora 10.
Zajedno sa partnerima iz Kine i Rusije na severnom kraku, kao i partnerima iz EU na južnom kraku, ozbiljno napredujemo i očekujem da ćemo do kraja ove godine imati izgrađenu brzu prugu između Beograda i Novog Sada, poručio je ministar.
Takođe, kako je dodao, nakon više decenija počela je i realizacija investicionog plana za unapređenje transportne infrastukture Dunava, Save i Tise, koji je vredan pola milijarde evra.
Pored toga, rekonstruišu se brodske predvodnice Đerdap 1 i Đerdap 2, koje su transportna kičma Dunava, a grade se i šire i kapaciteti luka u Smederevu, Beogradu, Prahovu, Bogojevu i Sremskoj Mitrovici.
Momirović je ocenio da je ubrzani i snažan tok velikih infrastrukturnih projekata doneo i rast tržišta nekretnina u Srbiji.
Prema njegovim rečima, prepoznata je i potreba građana, privrede i drugih poslovnih subjekata za pristupom pouzdanim i ažuriranim podacima sa tržišta, zbog čega je od marta ove godine Republički geodetski zavod unapredio politiku izveštavanja sa tržišta nepokretnosti.
Sada se, kako je objasnio, informacije redovno publikuju na mesečnom nivou.
Momirović je ukazao na to da je država naročito ponosna na projekat izgradnje stanova za pripadnike snaga bezbedosti, dodavši da se u Vranju, Nišu, Novom Sadu, Sremskoj Mitrovici i Beogradu gradi 7.000 stanova.
Šesta srpska konferencija o razvoju nekretnina i infrastrukture "Razvoj budućnosti" okupila je danas, onlajn, domaće i međunarodne zvaničnike i stručnjake u oblasti nekretnina.
Skup je organizovan pod pokroviteljstvom Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Privredne komore Srbije i Britansko-srpske privredne komore, Ambasade Velike Britanije u Srbiji, EBRD-a, Nacionalnog udruženja procenitelja Srbije i Društva procenitelja Srbije.