Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Najbolje prakse za bezbedno korišćenje interneta

Istraživanje
Srpska ekonomija

Međunarodni dan privatnosti podataka, koji se obeležava 28. januara, ima za cilj podizanje svesti o značaju zaštite privatnosti i podataka. Povodom ovog važnog datuma, Rakuten Viber je sproveo anketu među korisnicima na najvažnijim tržištima, ističući ključne aspekte značaja privatnosti i promovišući bezbednosne funkcionalnosti svoje super-aplikacije. Pitanja su distribuirana putem zvaničnih nacionalnih Viber kanala, uz sadržaj koji je inspirisao korisnike na razgovor o važnosti zaštite ličnih podataka.

Rezultati ankete u Srbiji otkrivaju da 64% učesnika prepoznaje značaj enkripcije s-kraja-na-kraj, tehnologije koja osigurava da su poruke i podaci zaštićeni kodiranjem na uređaju pošiljaoca i dekodiranjem na uređaju primaoca. Takođe, 38% ispitanika zna da je Rakuten Viber još 2016. godine uveo ovu enkripciju kao standard. Za razliku od drugih aplikacija, Viber automatski primenjuje enkripciju s-kraja-na-kraj na sve privatne i grupne prepiske, kao i na pozive, bez potrebe za dodatnim podešavanjima. Osim toga, Viber pruža visok nivo bezbednosti i za poslovnu komunikaciju, obezbeđujući enkripciju u tranzitu za interakcije između brendova i korisnika.

Anketa je pokazala da čak 78% korisnika smatra da je od najveće važnosti da njihova aplikacija za razmenu poruka obezbedi najviši nivo zaštite ličnih podataka, dok je samo 2% ispitanika navelo da im privatnost nije posebno značajna. Kako bi zadovoljio ovu potrebu za sigurnošću, Rakuten Viber je nedavno dobio prestižnu "SOC 2 Tip II" sertifikaciju, koja se zasniva na strogim standardima osmišljenim da obezbede bezbednost, dostupnost, poverljivost i privatnost korisničkih podataka.

Rakuten Viber kontinuirano naglašava značaj bezbednosti i zaštite na internetu, pružajući korisnicima niz funkcija koje im pomažu da bolje kontrolišu svoju privatnost. Na primer, funkcija 'ID pozivaoca' dostupna je u 'Podešavanjima' na Android uređajima, omogućavajući korisnicima da prepoznaju nepoznate i nepoželjne pozive. Takođe, opcija 'Automatska provera spama' je dostupna na iOS i Android uređajima, pomažući korisnicima da lako identifikuju poruke označene kao spam i izbegnu odgovaranje na komunikaciju od sumnjivih ili nepouzdanih kontakata. Još jedna korisna funkcija, koja je deo pretplatničkih usluga, jeste 'Izbriši bez traga', koja omogućava korisnicima da obrišu poruke, uklanjajući servisnu informaciju da je poruka obrisana unutar prepiske, čime se pruža viši nivo privatnosti i kontrole u komunikaciji.

Ostali naslovi

Lane u Srbiji boravilo  4.432.751 turista
Srpska ekonomija
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u 2024. godini u Republici Srbiji boravilo je ukupno 4.432.751 turista, što je za 6% više u odnosu na 2023. godinu, od čega je domaćih bilo 2.048.016 (na istom nivou u odnosu na 2023.) ili 46% od ukupnog broja gostiju, a inostranih 2.384.735 (+ 12%), što je 54% od ukupnog broja gostiju
Tržište lekova u prošloj godini dostiglo 1,91 mlrd evra
Srpska ekonomija
Tržište lekova sa režimom izdavanja na lekarski recept beleži rast od 13% u odnosu na prethodnu godinu i dostiglo je vrednost od 1,34 milijarde eura u 2024.godini. Najveći rast dolazi iz povećanja u grupi lekova za terapiju onkoloških bolesti i bolesti metabolizma. Posmatrano kroz kanale potrošnje, nabavka lekove za bolnice nosi 61% apsolutne vrednosti rasta tržišta lekova u Srbiji
Nedelja privatnosti
Srpska ekonomija
Zaštita prava na privatnost je fundamentalno ljudsko pravo, no ovaj neotuđivi kutak slobode je i dalje veliki izazov za mnoge demokratije, pa i našu. Ugrožavanje prava na privatnost vodi ka ugrožavanju ravnopravnosti, pa i bezbednosti. Uprkos tome, svega dva od više od 50 medijskih portala u Srbiji poštuje pravila zaštite privatnosti. Već deceniju se koriste špijunski softveri
Novi sistem automatizacije za efikasnu kontrolu i zaštitu neba
Srpska ekonomija
U centru vazdušnog osmatranja, javljanja i navođenja u toku je realizacija obuke pripadnika 126. brigade vazdušnog osmatranja, javljanja i navođenja angažovanih u sastavu stalno zadejstvovanih snaga za kontrolu i zaštitu vazdušnog prostora Republike Srbije
Kanjon reke Vučjanke proglašen za Spomenik prirode
Srpska ekonomija
Spomenik prirode „Kanjon reke Vučjanke” nalazi se na teritoriji grada Leskovca, na prostoru Južnog Pomoravlja, i nad tim predelom utvrđeni su režimi prvog, drugog i trećeg stepena zaštite. Kanjon reke Vučjanke predstavlja jedan od najlepših kanjona u Srbiji, a zbog izuzetne nepristupačnosti uspeo je da zadrži izvorni oblik bez ikakvog antropogenog uticaja
Izmena strukture poziva na broj odobrenja kod uplate javnih prihoda i primanja
Srpska ekonomija
Uprava za trezor Ministarstva finansija Vlade Republike Srbije obaveštava nadležne organe da uplate na račune za uplatu javnih prihoda i primanja više neće biti moguće izvršiti samo sa opštim pozivom na broj odobrenja – po modelu 97, sa kontrolnim brojem i šifrom teritorije
Kako prepoznati i ne nasesti na moderne fišing trikove
Srpska ekonomija
Digitalna pismenost svih generacija često se testira u virtuelnom svetu. Praznici, popusti i giveaway akcije na društvenim mrežama pravo su vreme za opadanje pažnje na internet prevare i fišing trikove, što dovodi do sve više žrtava i većih novčanih gubitaka
Agro Belgrade 2025 od 30. januara do 1. februara
Srpska ekonomija
Sekretarijat za poljoprivredu Gradske uprave Grada Beograda i ove godine učestvovaće na Međunarodnom sajmu voćarstva, povrtarstva i vinogradarstva „Agro Belgrade 2025”, koji će se održati od 30. januara do 1. februara na Beogradskom sajmu
Srpske rakije na sajmu GAST EXPO 2025 u Ljubljani
Srpska ekonomija
Međunarodni sajam ugostiteljstva i hotelskih usluga „GAST EXPO 2025” počeo je juče u Ljubljani, a u organizaciji Privredne komore Srbije (PKS)  na ovoj manifestaciji predstavlja se devet naših destilerija
U toku je 17. zimska kampanja dobrovoljnog davalaštva krvi
Srpska ekonomija
Tradicionalnu Zimsku kampanju, već sedamnaest godina, organizuju Institut za transfuziju krvi Srbije i Crveni krst Srbije, uz podršku lokalnih samouprava i medija Zimska kampanja je počela 3. januara i završava se 28. februara