Mladi stručnjaci Republičkog geodetskog zavoda uradili su i postavili na sajt novu stavku „eŠalter za građane“ tako da se sada na jednom mestu nalaze svi digitalni servisi putem kojih korisnici mogu da dođu do usluga koje pruža RGZ. Pre svega, tu je „eKatastar“ preko koga je moguće saznati sve informacije o nepokretnostima.
Na stranici „Predaja zahteva“ građani mogu da izaberu da li će zahtev podneti nekoj od službi katastra za nepokretnost ili profesionalnim korisnicima. Ukoliko se izabere opcija za dolazak na šalter ponuđena je informacija o porebnoj dokumentaciji. Tu su izdvojene usluge RGZ-a koje građani najčešće koriste. To su upis imaoca prava na nepokretnost (za parcelu, objekat i posebni deo objekta), upis objekta sa imaocem prava, upis i brisanje hipoteke, promena pravnog statusa objekta koji je upisan u katastar nepokretnosti bez građevinske dozvole, promena statusa objekta koji je upisan bez upotrebne dozvole, promena nastala parcelizacijom, preparcelizacijom ili ispravkom granica, izdavanje lista nepokretnosti, kopija katastarske parcele i uverenje.
eZakazivanje služi za dobijanje termina dolaska u službu za katastar nepokretnosti.
Izbor profesionalnih korisnika znači da zahtev podnosite preko advokata ili notara. Građani tu mogu da nađu upustvo o tome kako izgleda cela procedura upisa nepokretnosti. Pored toga, dostupan im je i servis putem kojeg mogu da provere kvalitet profesionalnih korisnika – javnih beležnika, advokata i geodetskih organizacija odnosno da pre izbora nekog od navedenih vide koliko su uspešni u radu i na osnovu toga se odluče kome će da povere posao oko svoje imovine. Takođe, putem ovog servisa profesionalni korisnici saznaju šta je to potrebno da unaprede svoj rad.
tim RGZ-a je novom stavkom „eŠalter za građane“ učinio sve usluge Zavoda lako i brzo dostupnim.