Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Potrošači prepoznali domaći kvalitet

Beograd
Srpska ekonomija

Prošlo je nešto više od godinu dana od pokretanja projekta Privredne komore Srbije „Stvarano u Srbiji“ i dodele prvih „čuvarkuća“, a već 762 domaća proizvoda potvrđuju svoj kvalitet ovim žigom. Do kraja 2021. očekuje se i hiljadita čuvarkuća, a da je projekat uspeo potvrdili su i potrošači svojim izborom da sve češće kupuju domaće, jer proizvodi sa ovim znakom beleže rast prodaje i do 40 procenata. 

„Oko 70 kompanija kandidovalo je proizvode i dobilo „čuvarkuće“, a među nosiocima žiga imamo i mikro, i srednje, i velike privredne subjekte, od zanatskih radnji do multinacionalnih kompanija, što pokazuje da se u svakom segmentu privrede možemo pohvaliti domaćim proizvodima vrhunskog kvaliteta“, ističe Mihailo Vesović, direktor Sektora za internacionalizaciju i strateške analize PKS i predsednik  Saveta za dodelu žiga. 

Među nosiocima žiga dominiraju proizvodi prehrambene industrije: mleko i mlečni proizvodi, proizvodi od mesa, voćni sokovi, med, slatkiši. Ovde se nalaze kako proizvodi sa prepozantim geografskim poreklom i autentičnom recepturom, tako i tradicionalni koje imamo u svakom domaćinstvu.

„Čuvarkuća prepoznaje rad i kretivnost domaćih proizvođača, ali i nagrađuje strane proizvode, međunarodno poznate i priznate, koji koriste resurse iz Srbije, tehnologiju i pogone na kojima rade naši inženjeri. Ono što je veoma pohvalno jeste da imamo proizvode iz građevinske, metalske i elektro industrije, farmacije, tekstila. Nosioci žiga su i domaće pločice, cigle, metalne konstrukcije, poljoprivredne mašine, električni bicikli. To je dokaz da Srbija ima veoma kvalitetne proizvode, ne samo u prehrambenoj već i u drugim industrijama, konkurentne na domaćem i globalnom tržištu“, rekao je Vesović.

Zahtevni kriterijumi za dobijanje žiga

Poreklo proizvoda, kvalitet, marketing  i standardi sa ekološkim parametrima, predstavljaju četiri osnovna kriterijuma koja proizvod kvalifikuju za dobijanje žiga. „Čuvarkuća“ se dodeljuje na tri godine proizvodima koji u sastavu imaju 80 odsto domaćih resursa, sa mogućnošću resertifikacije.

PKS je u saradnji sa svim većim trgovinskim lancima omogućila da proizvodi sa žigom „čuvarkuća“ budu vidljivi u prodajnim objektima širom zemlje. Za „čuvarkuće“ su svoje proizvode, trgovačke robne marke, kandidovali Merkator S, Lidl, Univereksport, DIS, Delez.  Merkatorovi „Ukusi moga kraja“ autentičan srpski brend čiji su proizvodi izuzetno visokog kvaliteta napravljeni od domaće sirovine po tradicionalnim receprturama nakon dobijanja žiga „čuvarkuća“ imali su rast prodaje i do 40 odsto.

U trgovinskom lancu Lidl očekuju da će do kraja septembra u svom asortimanu imati oko 200 proizvoda sa žigom „čuvarkuća“. Ističu da su proizvodi sa ovim znakom osim pozitivnih komentara potrošča zabeležili i rast prometa čak do 30 odsto. Najveći rast je zabeležen u kategoriji mesnih prerađevina, a odlični su rezutlati i kod smrznutog voća i povrća.

“Stvarano u Srbiji” projekat budućnosti

Projekat nije samo stvar sadašnjosti, već pre svega budućnosti Srbije, privrede i ljudi koji žive i stvaraju u njoj, jer strateški pokreće pozitivne promene, koje će uticati na bolji i kvalitetniji život kako sadašnjih, tako i generacija koje dolaze, ističe Saša Veljković, profesor na Ekonomskom fakultetu u Beogradu i član Saveta za dodelu žiga.

U vreme nesigurnosti na globalnom tržištu, objašnjava profesor, građanima postaje sve važnije da kupuju proizvode stvarane u Srbiji, što nije samo čin patriotizma, već se podrškom lokalnim proizvođačima pomaže razvoj države i društva, što opet jača snagu lokalnih zajednica. To ujedno znači da su kvalitetniji i zdraviji proizvodi od domaćih sirovina u našim kućama, kao i da postoji sigurnost snabdevanja potrošača i privrede u kriznim situacijama poput ove izazvane epidemijom, objavila je Privredna komora Srbije.

Veljković najavljuje da će u okviru projekta „Stvarano u Srbiji“  biti nastavljene aktivnosti usmerene ka edukciji privrednika i potrošača. Fokusiraćemo se na sektore čiji potencijal do sada nije dovoljno iskorišćen, kao i na internacionalizaciju žiga “Čuvarkuća” i podršku proizvođačima i proizvodima sa ovim znakom u osvajanju inostranih tržišta širom sveta. Očekuju se i određeni podsticaji za male proizvođače i preduzetnike, a u planu je da se “Stvarano u Srbiji” i sertifikacija prošire i na oblasti koje do sada nisu bile obuhvaćene, kao što je softver, usluge ili neki specifični zanatski proizvodi, dodao je Veljković.

 

Ostali naslovi

Od večeras u Beogradu muzika u baštama radnim danom do 22 sata, a petkom i subotom do 23
Srpska ekonomija
Na osnovu odluke koja je doneta na sednici Skupštine grada Beograda pre osam dana, od danas svi ugostiteljski objekti mogu da emituju muziku u baštama radnim danom do 22 sata, a petkom i subotom do 23 sata
Galenika osvaja region
Srpska ekonomija
Galenika beleži povećanje prodaje u regionu, te je do kraja jula 2021. na tržištima Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Severne Makedonije lansirano pet proizvoda, a do kraja godine se planira lansiranje još devet. Na tržištu EU, Galenika je registrovala jedan proizvod, a u planu je registracija još 20 proizvoda
Er Srbija prevezla tokom avgusta više od 300 hiljada putnika
Srpska ekonomija
Er Srbija, nacionalna avio-kompanija Republike Srbije, prevezla je tokom avgusta 2021. godine više od 300 hiljada putnika u redovnom i čarter-saobraćaju, preko matičnog aerodroma u Beogradu, kao i vazdušnih luka u Nišu i Kraljevu
Počinju radovi na zameni kotlova u toplani u Kragujevcu
Srpska ekonomija
Ministarka zaštite životne sredine u Vladi Republike Srbije Irena Vujović saopštila je da radovi na zameni 50 godina starih kotlova u kragujevačkoj toplani mogu da počnu, nakon što je danas potpisan ugovor sa izvođačem radova
Zajednički energetski projekti sa KfW vredni 1,5 milijardi evra
Srpska ekonomija
Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka rudarstva i energetike Zorana Mihajlović razgovarala je danas sa predstavnicima Nemačke razvojne banke (KfW) o nastavku uspešne saradnje u energetskom sektoru
Proslavljen početak berbe u vinogradima u Negotinskoj Krajini
Srpska ekonomija
Vinari i vinogradari iz Rogljevačkih pivnica su u subotu 4. septembra održali tradicionalnu manifestaciju „Krajinska berba“. Događajem koji je ispunjen narodnim običajima ozvaničen je početak berbe u vinogradima. Pored domaćina, na Rogljevačke pivnice su došli i meštani okolnih vinogradarskih sela. Svi zajedno su se prvo uputili u vinograd, gde su ubrani prvi zreli grozdovi
Fondacija Ana i Vlade Divac podržava talentovane srednjoškolce Srbije
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac u saradnji sa grupom donatora iz dijaspore od 2017. godine dodeljuje stipendije učenicima srednjih škola u Srbiji. Tokom tog perioda podeljeno je 500 stipendija. Ovim povodom, Fondacija Ana Vlade Divac organizovala je druženje sa medijima koji podržavaju akcije Fondacije kroz prostor koji daju humanitarnim pričama
Tržište nepokretnosti beleži rast
Srpska ekonomija
Na osnovu ugovora registrovanih u Registru cena nepokretnosti koji vodi Republički geodetski zavod ukupan obim novčanih sredstava na tržištu nepokretnosti u Republici Srbiji u prvom polugodištu 2021. godini bio je blizu 2.9 milijardi evra
Tableti za 67.592 učenika od trećeg do šestog razreda u Beogradu
Srpska ekonomija
U septembru će se menjati Zakon o obrazovanju, koji će izjednačiti digitalne udžbenike sa osnovnim, a Grad Beograd raspisao je konkurs za roditelje čija deca idu u prvi i drugi razred za refundaciju novca dela udžbenika koji su kupili
Startapovi iz Srbije prvi put na GITEX Future Stars u Dubaiju
Srpska ekonomija
Vlada Republike Srbije, u sklopu šireg predstavljanja Srbije na prestižnoj Svetskoj izložbi "Expo 2020 Dubai", prvi put će predstaviti izabrane startapove iz naše zemlje na GITEX Future Stars 2021, koji se od 17. do 20. oktobra održava u Dubaiju, a logističku podršku startapovima pruža Privredna komora Srbije