Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Usvojen  Predlog plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu

Beograd
Foto: Beoinfo
Srpska ekonomija

Gradsko veće Grada Beograd usvojilo je Predlog plana generalne regulacije (PGR) šinskih sistema na teritoriji Beograda i uputilo ga Skupštini grada koja će zasediti 8. novembra na usvajanje, rekao je Goran Vesić, zamenik gradonačelnika Beograda i dodao da će to biti prvi put u modernoj istoriji da Beograd putem obavezujućeg skupštinskog akta planira kako će razvijati šinske sisteme gradskog prevoza od metroa preko gradske železnice do tramvaja. 

– Od 2013. godine, otkada učestvujem u timu koji vodi Beograd, verovao sam da šinski sistem treba da dobije prednost u podsistemima javnog prevoza. To su mislili i stručnjaci koji su prvi put dobili političku podršku da rade onako kako je najbolje za grad. Jedino nam šinski sistem garantuje brz, tačan javni prevoz, s obzirom na to da je nezavistan od drugih vidova saobraćaja. Usvajanje ovog PGR-a kruna je višegodišnjeg rada i potvrda da se Beograd zvanično opredelio da šinski sistem postane osnovni podsistem javnog prevoza. To će se dogoditi veoma brzo, do 2030. godine – rekao je Vesić.

Prema ovom planu, metro postaje okosnica javnog gradskog transporta putnika u gradskom području, gradska železnica u prigradskom, a tramvaj dobija ulogu napojnog sistema železnice i metroa, objasnio je Vesić. Precizirao je da su nacrtom PGR-a predviđene tri metro linije:

– metro linija 1 na potezu Makiš–Mirijevo, u dužini od oko 21,1 km, sa ukupno dvadeset i jednom stanicom;

– metro linija 2 na potezu Depo Bežanija – Mirijevo, u dužini od oko 19,2 km, sa ukupno dvadeset i dve stanice i delom trase od oko 0,8 km ka železničkoj metro stanici „Zemun”;

– metro linija 3 na potezu Banjica – Blok 61 – Bežanija, u dužini od oko 22,7 km, sa ukupno dvadeset i tri stanice. 

– Planom su data pravila građenja za sve elemente metro sistema: trase, stanice, depoe, a posebno su sagledane stanice na kojima se ukrštaju železnički i metro sistem kao kapacitetni šinski sistemi javnog transporta putnika – istakao je Goran Vesić za Beoinfo. 

Vesić je kazao da je dat poseban značaj razvoju gradske železnice, popularnog “BG voza”, modernizacijom i proširenjem postojećih kapaciteta i daljem planskom širenju linija BG voza, javlja Beoinfo. 

– Planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je uvođenje novih linija BG voza u okviru granice GUP-a Beograda na prugama u dužini od 37,2 km, gde će biti uvedeno više novih stanica i stajališta. Značajno je pomenuti i dalji razvoj delova čvora vezanih za teretni saobraćaj, u prvom redu kompletiranje obilazne teretne pruge na delu od stanice „Beli potok” preko Leštana i Vinče, mostom preko Dunava u pravcu ka Pančevu. Time bi se u potpunosti otvorila mogućnost za kretanje teretnih kompozicija bez ulaska u centralno gradsko područje i znatno odvojilo kretanje teretnih od putničkih vozova. Planirano je da se ova deonica železničke pruge koristi i za potrebe sistema BG voza. Predviđeno je i da se novim linijama BG voza sa užim jezgrom grada povežu Surčin, nacionalni stadion, Aerodrom „Nikola Tesla” i Obrenovac, a da se proširenjem postojećih kapaciteta omogući da stanovnici Mladenovca, Sopota, Lazarevca i Barajeva imaju gradske vozove „u špicu” na 10-12 minuta, odnosno „van špica” na 45 minuta do sat vremena – istakao je Vesić.

Posebno sam srećan i zadovoljan jer su stručnjaci podržali ideju o širenju tramvajske mreže, dodao je on.

– Ovim planom predviđeno je širenje tramvajske mreže u šumadijskom, sremskom i banatskom delu grada, u ukupnoj dužini od 42,26 kilometara novih deonica. Tramvajska pruga gradiće se od okretnice na Banovom brdu prema Petlovom brdu, od Bloka 42 pa Bulevarom Milutina Milankovića ka Bežaniji i Bežanijskoj kosi i od okretnice kod Omladinskog stadiona preko Dunava na banatsku stranu Beograda. Kako bi posle ovih promena tramvaj dobio mnogo veću ulogu u javnom prevozu grada, u narednom periodu objavićemo plan zamene 130 starih tramvaja novima u narednih deset godina – objasnio je Vesić. 

Dodao je da je planirana realizacija novih tramvajskih depoa u sva tri dela grada, tramvajskih terminusa i okretnica i data urbanistička pravila građenja za sve delove tramvajskog sistema.

– Ovo je istorijski dokument za Beograd kakav naš grad nikada nije imao. Iza ovog dokumenta stoji višegodišnji rad stotina stručnjaka Urbanističkog zavoda grada Beograda, kao i onih koji su radili Plan generalne regulacije šinskih sistema sa elementima detaljne razrade. Rađen je Master plan razvoja saobraćajne infrastrukture – SMART PLAN, kao i konceptualna rešenja razvoja metro sistema u saradnji sa JKP „Beogradski metro i voz” i kompanijom „Egis” d.o.o., tako da Beograd sada zna kako će se razvijati naš javni prevoz u ovom veku – zaključio je Vesić.

Sednica Skupštine grada Beogrda na kojoj će gradski odbornici odlučivati o PGR šinskih sistema grada Beograda održaće se u ponedeljak, 8. novembra.

Ostali naslovi

Više turista posetilo Srbiju
Srpska ekonomija
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u periodu januar-septembar 2021. godine u Republici Srbiji boravilo je ukupno 1.982.146 turista. To je za 35 % više u odnosu na prvih devet meseci 2020. godine
Tržište Indonezije velika šansa za srpski agrar
Srpska ekonomija
Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Branislav Nedimović sastao se danas sa ambasadorom Indonezije u našoj zemlji Mohamedom Čandra Vidje Judeom
Srbija postaje deo Svetskog logističkog pasoša
Srpska ekonomija
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Tomislav Momirović potpisao je danas u Dubaiju, u okviru Ekspo 2020, Memorandum o razumevanju sa kompanijom DP World, kojim se omogućava pridruživanje Srbije mreži Svetskog logističkog pasoša (World logistic passport – WLP)
Rekordna izdvajanja za kapitalne investicije
Srpska ekonomija
Ministar finansija u Vladi Republike Srbije Siniša Mali najavio je da će Vlada sutra razmatrati predlog budžeta za 2022. godinu, kojim se, između ostalog, predviđaju povećanje penzija, plata i minimalne zarade, kao i rekordna izdvajanja za kapitalne investicije
Er Srbija prevezla više od 1,2 miliona putnika
Srpska ekonomija
Er Srbija je od januara do septembra 2021. godine prevezla ukupno 1.257.597 putnika na redovnim i čarter letovima, ostvarivši tako 51 % tržišnog udela na Aerodromu Nikola Tesla Beograd, u odnosu na ukupan broj prevezenih putnika na beogradskom aerodromu
Kontrola kotlarnica u Beogradu
Srpska ekonomija
Inspektori Sekretarijata za inspekcijske poslove će u narednom periodu vršiti kontrole kotlarnica na teritoriji grada Beograda u saradnji sa republičkom inspekcijom za zaštitu životne sredine, izjavila je sekretarka za inspekcijske poslove Sonja Božović
Srbija očuvala ekonomsku stabilnost uprkos izazovima
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Republike  Srbije Ana Brnabić istakla je danas, predstavljajući rezultate rada Vlade u prvih godinu dana, da je država bila suočena sa velikim izazovima, ali da je, uprkos tome zadovoljna, jer je sačuvana ekonomska stabilnost
Uručene ID kartice za posrednike u prometu i zakupu nepokretnosti
Srpska ekonomija
Regionalna privredna komora Novi Sad  u saradnji sa Grupacijom za posrednike u prometu i zakupu nepokretnosti PKS, organizovala svečano uručenje ID kartica u Novom Sadu i najavila bolje poslovanje ovog sektora na tržištu
Investitori iz UAE zainteresovani za ulaganje u banje Srbije
Srpska ekonomija
Privrednici iz Ujedinjenih Arapskih Emirata koji već ulažu u srpsku privredu žele da prošire investicije u Srbiji, a posebno su zainteresovani za banjski i zdarvstveni turizam, izjavio je danas Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, uoči Investicione konferencije koja se održava na Paviljonu Srbije u okviru Svetske izložbe „Ekspo 2020 Dubai“
Šta građani misle o klimatskim promenama
Srpska ekonomija
Više od 90% građana Srbije smatra da su klimatske promene najveći globalni izazov i da je potrebno upotrebiti sve raspoložive postupke i tehnološke alate u borbi protiv klimatskih promena