Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Mladi ljudi aktivno doprinose informisanju javnosti o važnim društvenim pitanjima

Beograd
Foto: Fondacija Ana i Vlade Divac
Srpska ekonomija

Dokumentarni film „Tačka B” mlade autorke Nine Marić koji je danas premijerno prikazan u Prostoru Miljenko Dereta u Beogradu jedna je od 10 uspešnih medijskih kampanja, koje vode mladi ljudi a koje doprinose informisanju javnosti o aktuelnim temama, u okviru programa Medijska pismenost mladih projekta „Mladi za inkluziju, jednakost i poverenje“.

Četrdeset učesnika i učesnica u projektu je tokom prethodnih godinu dana otvorilo brojne značajne teme i izabralo uglavnom digitalne kanale komunikacije kojima žele da dopru do što većeg broja ljudi a posebno mladih. Oni su se na kreativan način bavili temama kao što su cyber bezbednost, zdravlje mladih, položaj Roma, položaj žena u nauci i kulturi, radna prava mladih, izbeglice u Srbiji, i rodno zasnovano nasilje.

„Film Tačka B je rezultat naše direktne saradnje i dijaloga sa mladima. Izuzetno nam je drago da su inspirisani nizom radionica i obuka na kojima smo razgovarali o medijskoj pismenosti i kritičkom razmišljanju, mladi lideri i liderke odlučili da se o ovim važnim pitanjima kreativno izraze kroz ovu kratku i autentičnu filmsku priču. Kroz tri emotivne lične priče, oni danas šalju svojim vršnjacima širom regiona poruku o važnosti otvorenosti, inkluzivnosti i prihvatanja različitosti“, istakla je Borka Jeremić, šefica kancelarije Populacionog fonda Ujedinjenih nacija (UNFPA) u Srbiji.

Kroz seriju obuka i rad sa mentorima, mladi su tokom projekta unapredili svoje medijske veštine koje su im dobrodošle tokom implementacije odabranih kampanja a sigurno će im pomoći i na početku poslovnih karijera.

„Ovaj film, kao i ostalih devet kampanja upravo pokazuje da se isplati dugogodišnje ulaganje u projekte koji se bave mladima,” rekla je Ana Koeshall, direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac.

Film „Tačka B“ je priča o troje ljudi koji su, bežeći od progona i sukoba, bezbedan i bolji život našli u Srbiji, i koji žele ovde da ostanu. U Srbiju u proseku godišnje uđe više od 100.000 migranata, izbeglica i tražilaca azila, a ovaj film prikazuje iskustva nekih od njih koji su se našli u Beogradu u potrazi za sigurnijom i boljom budućnošću.

„Ovaj film prati živote troje ljudi koji su odabrali Beograd kao svoju krajnju destinaciju, istražujući njihove priče i izazove koje im je donela potraga za bezbednim životom,“ istakla je autorka filma Nina Marić.

Saliju Saliju, izbeglica iz Kameruna, jedan od protagonista filma koji je zaposlen u IKEA Srbija, istakao je da mu je učešće u ovom dokumentarnom filmu bitno jer smatra da je važno da ljudi čuju njegovu priču. „Srbija je za mene bezbedna zemlja i želim da ostanem da živim ovde,“ rekao je Saliju.

Film „Tačka B“ je realizovan u okviru aktivnosti koje sprovodi UNFPA u Srbiji u saradnji sa Fondacijom Ana i Vlade Divac kroz projekat Youth 4 Inclusion, Equality and Trust odnosno „Mladi za inkluziju, jednakost i poverenje“, uz finansijsku podršku Fonda za izgradnju mira generalnog sekretara Ujedinjenih nacija i u partnerstvu sa UNDP Srbija, UNESCO i UN Women.

Ostali naslovi

Proglašen Gonkurov izbor studenata Srbije
Srpska ekonomija
Pobedu je odneo roman : Triste tigre (Tužni tigar), autorke Než Sino (Neige Sinno), P.O.L, 2023- Roman je zasnovan na istinitoj priči autorke, koja je u najranijem detinjstvu bila žrtva incesta i nasilničkog ponašanja svog očuha. Knjiga predstavlja njeno razmišljanje o zlu. Očekuje se da će roman biti preveden i objavljen na srpski sledeće godine
Prijavu poreza za prvi kvartal podnelo više od 2.700 frilensera
Srpska ekonomija
U prvom kvartalu ove godine preko portala Frilenseri podneto je preko 2.700 poreskih prijava. Ova platforma je od aprila dostupna i na engleskom jeziku, čime je olakšano stranim fizičkim licima prijavljivanje prihoda koji je predmet oporezivanja u Republici Srbiji
Najuspešniji april od osnivanja Er Srbije
Srpska ekonomija
Er Srbija je tokom aprila u redovnom saobraćaju prevezla 303.189 putnika što je najbolji aprilski rezultat od osnivanja kompanije 2013. godine i prvi put da je u tom mesecu premašen broj od 300.000 putnika. U odnosu na isti mesec 2023. godine, srpska nacionalna avio-kompanije je prevezla 7 % više putnika, a sa aerodroma u Beogradu, Nišu i Kraljevu realizovan je 3.271 let
Zakup pijačnog prostora
Srpska ekonomija
Javno komunalno preduzeće „Beogradske pijace” obavestilo je zainteresovana lica da će 15. maja, u okviru svoje delatnosti, objaviti javni oglas za prikupljanje zatvorenih pismenih ponuda za izdavanje u zakup pijačnog poslovnog prostora na pijacama koje posluju u sistemu JKP-a „Beogradske pijace”, saopšteno je iz ovog preduzeća
Radno vreme Parking servisa tokom prvomajskih i uskršnjih praznika
Srpska ekonomija
Javno komunalno preduzeće „Parking servis” obaveštava korisnike svojih usluga da zbog obeležavanja prvomajskih i uskršnjih praznika neće kontrolisati i naplaćivati parkiranje u zoniranim delovima grada od srede, 1. maja, do ponedeljka, 6. maja
Beogradski metro na Svetskom kongresu o tunelima u Kini
Srpska ekonomija
Delegacija Javnog komunalnog preduzeća „Beogradski metro i voz”, sa direktorom Andrejom Mladenovićem na čelu, boravila je u zvaničnoj poseti Šenženu u Kini povodom učešća na Svetskom kongresu o tunelima, saopšteno je iz ovog preduzeća
Radno vreme pijaca tokom praznika
Srpska ekonomija
Sve pijace koje posluju u sastavu Javnog komunalnog preduzeća „Beogradske pijace” radiće za vreme prvomajskih i uskršnjih praznika po uobičajenom radnom vremenu, izuzev na Uskrs, u nedelju, 5. maja, saopštavaju iz „Beogradskih pijaca”
Srećan Prvi maj i Uskrs
Srpska ekonomija
Svojim čitaocima redakcija sajta Srpska ekonomija čestita Prvi maj i Uskrs
Sabvufer-koncerti za gluve osobe
Srpska ekonomija
„Sub_Bar“ je naziv za novi, inovativni koncept događaja gde se sastaju gluve osobe, osobe sa oštećenjem sluha i oni koju čuju, da zajedno uživo iskuse elektronsku muziku putem vibracija. Ovo se postiže pomoću sabvufera
Ostvareni su ciljevi akcije Bitka za porodilišta
Srpska ekonomija
Masovne manifestacije poput Beogradskog maratona jesu idealna prilika da se, pored takmičarskog i ferplej duha, javnosti prenesu poruke koje nose snažan humanitarni koncept