Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Artimedia – najbolja škola i sredina za kreativnu decu

Radmila Borojević, menadžer srednje škole Artimedia
Foto: Alekx Dmitrović
Srpska ekonomija

Srednja škola Artimedia slavi deceniju inovativnih programa i uspešnu implementaciju potpuno novih obrazovnih profila za poslove budućnosti. U razgovoru za Srpsku ekonomiju, Radmila Borojević, menadžer srednje škole Artimedia, ističe da su zaposleni u ovoj obrazovnoj instituciji ponosni na činjenicu da se učenici ove škole upisuju bez ikakvih problema sve željene fakultete i to kao stipendisti.

- Ponosni smo na svoje unkatne i ekskluzivne programe. Srednja škola Artimedia kombinuje korišćenje modernih tehnologija i prakse koje učenike uvode u svet filma, pozorišta, televizije, radija, muzčke produkcije i drugih medijskih i umetničkih projekata. Takodje smo ponosni na činjenicu da smo do sada mnoge generacije naučili kako da razumeju i analiziraju umetnost, kako da upotrebljavaju svoju kreativnost i talenat i proizvedu svoje autorsko delo bilo da je u pitanju film, TV format, pozorišna predstava ili neko muzičko delo. A najviše smo ponosni na njih. Na Artimedijevce koji su istrajali su svojim ambicijama i danas su afirmisani mladi umetnici i profesionalci u svom poslu – ističe Radmila Borojević.

Koliko je teško baviti se obrazovnim radom u Srbiji?

Baviti se obrazovanjem u Srbiji je misija. Volim da kažem da je Artimedia škola života jer je to čista edukacija življenja, učenja i razumevanja sebe i svojih afiniteta, tranformacija, granica i mogućnosti. Stvorili smo jedinstven interdisciplinarni obrazovni koncept koji školuje mlade za poslove u kreativnoj industriji. Svaki naš Artimedijevac kroz školovanje dobija individualiziran pristup kako njegovoj posebnosti tako i njegovoj budućnosti. Kao izraz kreativnosti, kao rezultat inspiracije, kao manifestacija talenta ili ideje, kao unutrašnja potreba umetnika, umetničko delo je neprocenjivo, u doslovnom smislu. To što se ne može staviti cena na uloženo razmišljanje, kreativnost, trud, to što se jedno kreativno delo ne može ponoviti, faktori su koji se ne mogu meriti brojevima, ali su istovremeno i faktori koji objašnjavaju zašto se deca koja završe našu školu rado i preko reda primaju na sve državne fakultete, zašto najskuplji svetski fakulteti poput Vgik – Moskva, Noridž – London, Kingston – London, SAE – Dubai daju stipendije našim učenicima.

Ko igra ključnu ulogu u obrazovanju u Vašoj školi?

Moram da naglasim da ključnu ulogu u obrazovanju u Artimediji čine pre svega profesori koji su svojim imenom, stručnošću, darom, harizmom i posvećenošću, svakom svom učeniku vetar u leđa ali i sidro kada treba. Profesor je taj koji oblikuje način ponašanja novih generacija. Mladima je potrebno objasniti šta su zajednički ciljevi, kakvi međusobni odnosi treba da budu, potrebno ih je naviknuti na međusobno ohrabrivanje, a ne na zavist i rivalitet. Učenike treba motivisati na rad, na istraživanje, na život, na lepo ponašanje i ljubav.

Kome je namenjenа Artimedia?

Srednja škola Artimedia je inspirativna sredina za ambiciozne i kreativne mlade ljude koji žele da razvijaju sopstvene veštine i sposobnosti. Ona je tu da pruži funkcionalno praktično znanje i dobru primenu za visoke škole i fakultete ne samo u Srbiji, već i u inostranstvu. Školu Artimedia upisuju učenici koje zanima savremeno i moderno obrazovanje, oblast Kultura, umetnost i javno informisanje, oni koji od škole očekuju novo, izazovno, podršku, motivaciju, kvalitetno okruženje vršnjaka, kvalitetan rad na nastavnim sadržajima koji nisu teret već zadovoljstvo, pomeranje granica, moderne nastavnike, moderna nastavna učila, kreativne projekte... Učenik Dramskog smera Artimedije je neko koga interesuje filmska, tv produkcija i realizacija umetničkih sadržaja, rad sa glumcima, rediteljima, scenaristima, montažerima i drugim stručnjacima iz sveta pozorišta, filma i medija. Dramski smer je odličan izbor i ukoliko učenik ne može da se odluči za samo jednu delatnost iz te oblasti, već želi da stekne sveobuhvatno obrazovanje koje će mu omogućiti da postane svestran dramski umetnik i bude nosilac umetničkih projekata. Velika posvećenost iskusnih profesionalaca i nastavnika omogućava učenicima ključna znanja i veštine koje su potrebne za učestvovanje u celokupnom procesu filmske i tv produkcije. Artimedijevci muzičari, uživaju u našem muzičkom smeru sa fokusom na autorski rad kao što je komponovanje, aranžiranje, programiranje i muzička produkcija ali i pevanje koje je usmereno ka popularnoj muzici (POP, SOUL R'n'B...). Koga zanimaju mediji, digitalni mediji, komunikacija, novinarstvo, digitalni marketing, portali, društvene mreže, You Tube, može upisati novinarski smer ili najnoviji Artimedijin smer Digitalni mediji.

Zašto Digitalni mediji?

Izbor srednje škole ne bi trebalo da predstavlja samo nastavak obrazovanja već i školovanje za zanimanje i sticanje funkcionalnog znanja primjenljivog u praksi koje će pružiti osnovu za uključivanje na tržište rada ili dalje akademsko usavršavanje. Iz tog razloga smo kreirali i novi smer Digitalni mediji koji učenicima daje veštine za poslove budućnosti. Digitalna komunikacija je postala svakodnevni oblik komunikacije, odvija se u školi, na poslu, kod kuće, u pokretu. Digitalni mediji, digitalna komunikacija, internet marketing, promocija, veb sajt, Jutjub kanal, blog, društvene mreže, mobilni marketing, aplikacije, sve su to digitalni alati kojim se svakodnevno služimo. Kroz uskostručne nastavne predmete učenik dobija kompetencije za širok spektar radnih pozicija: od komjuniti manadžera, kopirajtera, saradnika u digitalnom marketingu, saradnika u digitalnim komunikacijama, junior grafičkog dizajnera, dizajnera medija za digitalne kanale, dizajnera aplikacija, do frilens poslova blogera, vlogera, jutjubera…

Po čemu se razlikujete od drugih srednjih škola?

Srednja škola Artimedia je jedinstvena evropska škola koja na srednjoškolskom nivou obrazovanja nudi dualno obrazovanje u smeru umetnosti, javnog informisanja i digitalnih medija. Otišli smo i korak dalje u mogućnostima za svoje učenike. Iako je centar filmske industrije hiljadama kilometara daleko, učenici ove škole imaju svakodnevno priliku da tu razdaljinu anuliraju i saznaju kako mogu da postanu deo najveće filmske industrije. Artimediju često posećuju gosti iz sveta filma i muzike. Tako smo nedavno ugostili predstavnicu Internacionalnog akademskog centra, Elizabetu Čung i asistentkinju direktora američkog koledža SCAD, Nebiat Gereme. Učenicima škole, predstavljen je američki obrazovni sistem i konkretno jedan od najboljih američkih fakulteta za umetnost i dizajn na kome su se brojni holivudski umetnici školovali. Naši učenici dobijaju "ključ" kako da otvore sva vrata do željenog filmskog studija u Los Anđelesu. Mi smo tu, kao škola, da ih pripremimo i zajedno sa njima prođemo sve faze do Holivuda.

Piše: Vladimir Đurić Đura

 

Ostali naslovi

Raste potražnja za karšeringom u Beču
Srpska ekonomija
Zajedničko korišćenje automobila od strane više osoba trebalo bi da smanji troškove, sačuva životnu sredinu i smanji broj automobila na ulicama. U Austriji je ovaj sistem rasprostranjeniji nego što se često pretpostavlja. U oko 300 opština i gradova se nudi karšering-usluga
Ona zna - Projekat za ekonomsko osnaživanje žena
Srpska ekonomija
Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Impact Hub pokrenuli su danas četvorogodišnji projekat za ekonomsko osnaživanje žena - „Ona zna“ koji radi na ekonomskom osnaživanju žena iz Jablaničkog i Pčinjskog okruga – posebno mladih žena, nezaposlenih i žena sa nižom stručnom spremom
Praznik muzike u Francuskom institutu uz hitove Šarla Aznavura
Srpska ekonomija
Ove godine obeležava se stogodišnjica rođenja Šarla Aznavura, slavnog francuskog pop pevača, kompozitora, tekstopisca, glumca... Neprolazni su njegovi hitovi La Bohème, She, Hier encore, Une vie d’amour, Emmenez-moi, For me formidable…
Očekivana smanjenja kamatnih stopa i neznatne promene u stanju globalne trgovine
Srpska ekonomija
Evropska centralna banka početkom juna je, donekle očekivano, smanjila kamatnu stopu za 0,25 procentnih poena, a većina centralnih banaka u ovom trenutku predviđa da će se inflacija u njihovim zemljama vratiti u granice cilja u drugoj polovini ove ili prvoj polovini naredne godine
Stipendije za srednjoškolce
Srpska ekonomija
U okviru aktivnosti „Osnaživanje mladih poljoprivrednika”, 23 srednjoškolca iz Požege i okolnih opština, koji su izabrani putem konkursa za dodelu sredstava za podsticaj poljoporivrede, dobilo je opremu u vrednosti do 300.000 dinara za unapređenje svojih gazdinstava
Konferencija o noćnom životu u Beču
Srpska ekonomija
„Šta malde generacije cene kada je u pitanju provod? Odgovor na pitanje će pokušati da da „Vienna After Dark“, konferencija za urbani noćni život sa fokusom na klupsku kulturu, koja će se održati u Beču od 14. do 16. novembra 2024. godine
Besplatni letnji programi za decu u Dečjem kulturnom centru Beograda
Srpska ekonomija
Dečji kulturni centar Beograda i ovog letnjeg raspusta pripremio je besplatne programe i kreativne radionice za decu i mlade koji svoj raspust provode u Beogradu. Na adresi ovog centra, u Takovskoj 8, deca će imati priliku da vide proces rada i da oprobaju svoja umeća u Ateljeu za likovnu i primenjenu umetnost, Baletskom studiju, Muzičkoj igraonici ...
Senta dobila gradski bunar za pijaću vodu
Srpska ekonomija
Novi gradski bunar za snabdevanje pijaćom vodom u Senti pušten je u rad, dok je njegovom izgradnjom omogućeno neometano snabdevanje pijaćom vodom svih 11.000 stanovnika ovog grada i prevazilaženje izazova u vodosnabdevanju sa kojima su se Senćani do sada suočavali
U konkurenciji više od 170 inovativnih rešenja za StarTech grantove od 50.000 dolara
Srpska ekonomija
Na ovogodišnjem konkursu StarTech programa za razvoj inovacija i digitalnu transformaciju privrede Srbije prijavilo se više od 170 preduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća. Ogromno interesovanje za grantove, koji iznose 50.000 dolara, četvrtu godinu zaredom potvrđuje značaj ovakvih inicijativa u podršci domaćim inovatorima
Coca-Cola HBC Srbija postala zvanični partner Evropskog prvenstva u vodenim sportovima
Srpska ekonomija
U prostorijama SRC „25. maj – Milan Gale Muškatirović“ danas je potpisan sporazum o saradnji između jedne od najvećih svetskih punionica brendova kompanije Coca-Cola i Evropskog prvenstva u vodenim sportovima, čime su čuveni brendovi Rosa i Powerade postali zvanična pića evropskog šampionata