Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Artimedia – najbolja škola i sredina za kreativnu decu

Radmila Borojević, menadžer srednje škole Artimedia
Foto: Alekx Dmitrović
Srpska ekonomija

Srednja škola Artimedia slavi deceniju inovativnih programa i uspešnu implementaciju potpuno novih obrazovnih profila za poslove budućnosti. U razgovoru za Srpsku ekonomiju, Radmila Borojević, menadžer srednje škole Artimedia, ističe da su zaposleni u ovoj obrazovnoj instituciji ponosni na činjenicu da se učenici ove škole upisuju bez ikakvih problema sve željene fakultete i to kao stipendisti.

- Ponosni smo na svoje unkatne i ekskluzivne programe. Srednja škola Artimedia kombinuje korišćenje modernih tehnologija i prakse koje učenike uvode u svet filma, pozorišta, televizije, radija, muzčke produkcije i drugih medijskih i umetničkih projekata. Takodje smo ponosni na činjenicu da smo do sada mnoge generacije naučili kako da razumeju i analiziraju umetnost, kako da upotrebljavaju svoju kreativnost i talenat i proizvedu svoje autorsko delo bilo da je u pitanju film, TV format, pozorišna predstava ili neko muzičko delo. A najviše smo ponosni na njih. Na Artimedijevce koji su istrajali su svojim ambicijama i danas su afirmisani mladi umetnici i profesionalci u svom poslu – ističe Radmila Borojević.

Koliko je teško baviti se obrazovnim radom u Srbiji?

Baviti se obrazovanjem u Srbiji je misija. Volim da kažem da je Artimedia škola života jer je to čista edukacija življenja, učenja i razumevanja sebe i svojih afiniteta, tranformacija, granica i mogućnosti. Stvorili smo jedinstven interdisciplinarni obrazovni koncept koji školuje mlade za poslove u kreativnoj industriji. Svaki naš Artimedijevac kroz školovanje dobija individualiziran pristup kako njegovoj posebnosti tako i njegovoj budućnosti. Kao izraz kreativnosti, kao rezultat inspiracije, kao manifestacija talenta ili ideje, kao unutrašnja potreba umetnika, umetničko delo je neprocenjivo, u doslovnom smislu. To što se ne može staviti cena na uloženo razmišljanje, kreativnost, trud, to što se jedno kreativno delo ne može ponoviti, faktori su koji se ne mogu meriti brojevima, ali su istovremeno i faktori koji objašnjavaju zašto se deca koja završe našu školu rado i preko reda primaju na sve državne fakultete, zašto najskuplji svetski fakulteti poput Vgik – Moskva, Noridž – London, Kingston – London, SAE – Dubai daju stipendije našim učenicima.

Ko igra ključnu ulogu u obrazovanju u Vašoj školi?

Moram da naglasim da ključnu ulogu u obrazovanju u Artimediji čine pre svega profesori koji su svojim imenom, stručnošću, darom, harizmom i posvećenošću, svakom svom učeniku vetar u leđa ali i sidro kada treba. Profesor je taj koji oblikuje način ponašanja novih generacija. Mladima je potrebno objasniti šta su zajednički ciljevi, kakvi međusobni odnosi treba da budu, potrebno ih je naviknuti na međusobno ohrabrivanje, a ne na zavist i rivalitet. Učenike treba motivisati na rad, na istraživanje, na život, na lepo ponašanje i ljubav.

Kome je namenjenа Artimedia?

Srednja škola Artimedia je inspirativna sredina za ambiciozne i kreativne mlade ljude koji žele da razvijaju sopstvene veštine i sposobnosti. Ona je tu da pruži funkcionalno praktično znanje i dobru primenu za visoke škole i fakultete ne samo u Srbiji, već i u inostranstvu. Školu Artimedia upisuju učenici koje zanima savremeno i moderno obrazovanje, oblast Kultura, umetnost i javno informisanje, oni koji od škole očekuju novo, izazovno, podršku, motivaciju, kvalitetno okruženje vršnjaka, kvalitetan rad na nastavnim sadržajima koji nisu teret već zadovoljstvo, pomeranje granica, moderne nastavnike, moderna nastavna učila, kreativne projekte... Učenik Dramskog smera Artimedije je neko koga interesuje filmska, tv produkcija i realizacija umetničkih sadržaja, rad sa glumcima, rediteljima, scenaristima, montažerima i drugim stručnjacima iz sveta pozorišta, filma i medija. Dramski smer je odličan izbor i ukoliko učenik ne može da se odluči za samo jednu delatnost iz te oblasti, već želi da stekne sveobuhvatno obrazovanje koje će mu omogućiti da postane svestran dramski umetnik i bude nosilac umetničkih projekata. Velika posvećenost iskusnih profesionalaca i nastavnika omogućava učenicima ključna znanja i veštine koje su potrebne za učestvovanje u celokupnom procesu filmske i tv produkcije. Artimedijevci muzičari, uživaju u našem muzičkom smeru sa fokusom na autorski rad kao što je komponovanje, aranžiranje, programiranje i muzička produkcija ali i pevanje koje je usmereno ka popularnoj muzici (POP, SOUL R'n'B...). Koga zanimaju mediji, digitalni mediji, komunikacija, novinarstvo, digitalni marketing, portali, društvene mreže, You Tube, može upisati novinarski smer ili najnoviji Artimedijin smer Digitalni mediji.

Zašto Digitalni mediji?

Izbor srednje škole ne bi trebalo da predstavlja samo nastavak obrazovanja već i školovanje za zanimanje i sticanje funkcionalnog znanja primjenljivog u praksi koje će pružiti osnovu za uključivanje na tržište rada ili dalje akademsko usavršavanje. Iz tog razloga smo kreirali i novi smer Digitalni mediji koji učenicima daje veštine za poslove budućnosti. Digitalna komunikacija je postala svakodnevni oblik komunikacije, odvija se u školi, na poslu, kod kuće, u pokretu. Digitalni mediji, digitalna komunikacija, internet marketing, promocija, veb sajt, Jutjub kanal, blog, društvene mreže, mobilni marketing, aplikacije, sve su to digitalni alati kojim se svakodnevno služimo. Kroz uskostručne nastavne predmete učenik dobija kompetencije za širok spektar radnih pozicija: od komjuniti manadžera, kopirajtera, saradnika u digitalnom marketingu, saradnika u digitalnim komunikacijama, junior grafičkog dizajnera, dizajnera medija za digitalne kanale, dizajnera aplikacija, do frilens poslova blogera, vlogera, jutjubera…

Po čemu se razlikujete od drugih srednjih škola?

Srednja škola Artimedia je jedinstvena evropska škola koja na srednjoškolskom nivou obrazovanja nudi dualno obrazovanje u smeru umetnosti, javnog informisanja i digitalnih medija. Otišli smo i korak dalje u mogućnostima za svoje učenike. Iako je centar filmske industrije hiljadama kilometara daleko, učenici ove škole imaju svakodnevno priliku da tu razdaljinu anuliraju i saznaju kako mogu da postanu deo najveće filmske industrije. Artimediju često posećuju gosti iz sveta filma i muzike. Tako smo nedavno ugostili predstavnicu Internacionalnog akademskog centra, Elizabetu Čung i asistentkinju direktora američkog koledža SCAD, Nebiat Gereme. Učenicima škole, predstavljen je američki obrazovni sistem i konkretno jedan od najboljih američkih fakulteta za umetnost i dizajn na kome su se brojni holivudski umetnici školovali. Naši učenici dobijaju "ključ" kako da otvore sva vrata do željenog filmskog studija u Los Anđelesu. Mi smo tu, kao škola, da ih pripremimo i zajedno sa njima prođemo sve faze do Holivuda.

Piše: Vladimir Đurić Đura

 

Ostali naslovi

Sajam dizajna u Beču Blickfang 2025
Srpska ekonomija
Po 22. put u glavnom gradu Austrije održava se sajam dizajna „Blickfang“. U bečkom Muzeju primenjene umetnosti (MAK) izloženi su kućni aksesoari, nameštaj, modni predmeti i nakit oko 150 brendova iz 17 zemalja, a koji nisu deo masovne proizvodnje
Turoperatori iz Portugalije u poseti Beogradu
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Beograda je u saradnji sa avio-kompanijom „Er Srbija” organizovala studijsko putovanje za grupu od 14 agenata iz Portugalije koji će do 9. novembra obilaziti najznačajnije turističke, kulturne, kongresne lokacije u Beogradu, kako bi se bliže upoznali sa ponudom naše zemlje, saopšteno je iz ove organizacije
Pripadnici Kopnene vojske na obuci za upotrebu savremenih sredstava
Srpska ekonomija
Pripadnici Vojske Srbije iz sastava jedinica Kopnene vojske nalaze se na obuci za borbenu upotrebu savremenih sredstava ratne tehnike koja su u prethodnom periodu uvedena u naoružanje Vojske Srbije
Rast cena stanova od 5,78% u odnosu na isti period prošle godine
Srpska ekonomija
RGZ indeks cena stanova za Republiku Srbiju u drugom tromesečju 2025. godine iznosi 182,02 što predstavlja rast cena stanova od 5,78% u odnosu na isti period prošle godine. U poređenju sa prvim tromesečjem 2025. godine cene stanova u Srbiji su zabeležile rast od 1,36%
Beograd na Svetskom sajmu turizma u Londonu
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Beograda predstavlja našu prestonicu na Svetskom sajmu turizma „World Travel Market 2025” (WTM) u Londonu, najznačajnijem mestu susreta turističke privrede na globalnom planu, saopšteno je iz Turističke organizacije Beograd
Specijalistička obuka vojnika na služenju vojnog roka
Srpska ekonomija
Vojnici koji se na služenju vojnog roka nalaze od septembra ove godine započeli su specijalističko osposobljavanje za vojničke dužnosti za koje su regrutovani
Otvorena izložba Every Day Something Blue
Srpska ekonomija
Kao brend koji od svog lansiranja u Srbiji neguje spoj umetnosti, estetike i uživanja u svakodnevnim trenucima, 1664 Blanc je i ove godine organizovao foto-konkurs “Every Day Something Blue”
Galenika donirala sredstva Opštoj bolnici u Vrbasu i Ženskom centru Milica
Srpska ekonomija
Kompanija Galenika donirala je sredstva u iznosu od ukupno deset hiljada evra, u dinarskoj protivvrednosti, Opštoj bolnici u Vrbasu i Ženskom centru ,,Milica’’. Cilj donacije je unapređenje uslova lečenja onkoloških pacijenata u Opštoj bolnici u Vrbasu, kao i podrška projektu ,,Onkološko-socijalni navigacioni sistem’’ koji sprovodi Ženski centar ,,Milica’’
Srpske kompanije od 5. do 8. novembra na Međunarodnom sajmu privrede u Tirani
Srpska ekonomija
Kompanije iz Srbije predstaviće se na nacionalnom štandu Srbije na Međunarodnom opštem privrednom sajmu „Tirana International Fair 2025“, koji se održava u prestonici Albanije od 5. do 8. novembra 2025. godine, u organizaciji Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije
Trinaest srpskih firmi na listi SEE TOP 100 najvećih kompanija u jugoistočnoj Evropi
Srpska ekonomija
Trinaest firmi iz Srbije se našlo na rang listi SEE TOP 100 najvećih kompanija u jugoistočnoj Evropi u 2024. godini, koju je objavio SeeNews. EPS je zauzeo osmo mesto i najbolje je rangirana srpska firma na listi, uprkos međugodišnjem padu od 10.7% u ostvarenim prihodima, koja su u 2024. godini iznosili 3,9 milijardi evra