Državni revizori su utvrdili da su uvoznici polovnih automobila u periodu od 2014. do 2018. uskratili budžet za prihode od čak 6,7 milijardi dinara.
Manjak u državnoj kasi od eko-taksa nastaje kod uvoza polovnjaka, a ne novih vozila, kod kojih se ovaj namet naplaćuje odmah prilikom carinjenja.
Uvoznici izbegavaju plaćanje eko-takse u iznosu od 12.000 dinara po toni, navode državni revizori.
Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić navodi da svi koji uvoze vozila "ispod čekića" redovno plaćaju taksu, dok je uvoznici polovnjaka izbegavaju, prenose Novosti.
"Problem je nastao jer se veliki broj polovnih automobila fiktivno uvozi preko pojedinaca, a ne firmi, pošto su oni oslobođeni ove takse", pojasnio je Nikolić.
Ima i primera da se vozila drže na carinskim terminalima i odatle direktno prodaju fizičkom licu, koje je oslobođeno plaćanja eko-takse.
Kako kaže Nikolić, oni godinama skreću pažnju nadležnim državnim institucijama na ove probleme.
"Predložili smo da se na sva vozila odmah po carinjenju plati i eko-taksa i da se ukine rok od 90 dana za plaćanje", zaključio je Nikolić.
Agencija za zaštitu životne sredine oglasila se povodom izveštaja državnih revizora.
"Nije istina da nismo kontrolisali tačnost podataka o uvozu proizvoda koji nakon upotrebe postaju posebni tokovi otpada, što uključuje i vozila, i na osnovu kojih se jedino u Ministarstvu zaštite životne sredine može obračunati i naplatiti eko-taksa. Istina je da je od 2010. zahvaljujući merama koje smo preduzeli naplaćeno 43,7 milijardi dinara od eko-takse", navode iz Agencije.