Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Neophodan rad na razvijanju kulture mira, tolerancije i nenasilja

Obeležavanje Međunarodnog dana nenasilja
Foto: Sajt Vlade Srbije
Srpska ekonomija

Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog saopštilo je povodom Međunarodnog dana nenasilja, da je neophodan stalan rad na razvijanju kulture mira, tolerancije, razumevanja i nenasilja.

U saopštenju se navodi da je borba protiv siromaštva preduslov za unapređenje položaja grupa koje su u povećanom riziku od diskriminacije, kao i za poboljšanje položaja žena.

Poseban izazov u današnjem društvu predstavlja borba protiv govora mržnje, koji se javlja uživo i u pisanom obliku, kao i u tradicionalnim i elektronskim medijima, uključujući i društvene mreže.

Govor mržnje podrazumeva upotrebu reči koje diskriminišu i etiketiraju određene ranjive grupe u društvu i njime se ne doprinosi debati u demokratskom društvu, već se, naprotiv, ograničava sloboda izražavanja i podstiče mržnja i stvara nebezbedno okruženje za pripadnike osetljivih grupa.

Potreba za uspostavljanjem pravde, mira i napretka je stalno prisutna i ne prestaje da bude aktuelna ni u današnjem svetu i društvu.

Međunarodni dan nenasilja obeležava se 2. oktobra, u čast rođenja Mahatme Gandija, borca protiv represije, nepravde i mržnje, tvorca filozofije nenasilnog otpora, u čijem je korenu ideja da je u cilju postizanja mirnog društva, svaki pokušaj upotrebe nasilja neracionalan.

Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog podseća na to da se Zakonom o zabrani diskriminacije zabranjuje izražavanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog ličnog svojstva, i to u javnim glasilima i drugim publikacijama, na skupovima i mestima dostupnim javnosti, ispisivanjem i prikazivanjem poruka ili simbola i na drugi način.

Osim toga, kako se dodaje, Strategija prevencije i zaštite od diskriminacije sadrži meru koja se odnosi na unapređenje mehanizma za suzbijanje i sprečavanje govora mržnje.

Ministarstvo podseća i na to da je izradilo Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o zabrani diskriminacije i Nacrt zakona o rodnoj ravnopravnosti, kao i predloge strategija za prevenciju i zaštitu od diskriminacije, za rodnu ravnopravnost i za socijalno uključivanje Roma i Romkinja, sve sa pratećim akcionim planovima.

Osnivanjem Ministarstva za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog uveden je mehanizam društvenog dijaloga kao alata demokratije koji omogućava da se uključivanjem različitih aktera društvene zajednice, polazeći od načela poštovanja i uvažavanja drugačijeg mišljenja, zajednički sagledaju i razumeju drugačija iskustva i znanja, kao i da se postave i predlože, bez isključivosti, pitanja čije je rešavanje od interesa za sve građane Republike Srbije.

Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima ove godine obeležava 75 godina od usvajanja na Generalnoj skupštini Ujedinjenih nacija, dodaje se u saopštenju.

Ostali naslovi

Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu
Za prazničnu rasvetu u Beču Grad i Privredna komora preuzimaju 75% troškova
Srpska ekonomija
Vreme božićnih i novogodišnjih praznika je najvažniji period za bečke trgovce. Četvrti kvartal je deo godine kada se od prodaje ostvaruje najveći prihod. Zbog toga se trgovci trude da stvore pozitivno okruženje u tom periodu oko praznika. U šoping-centrima glavno mesto zauzima praznična rasveta, koja trgovcima predstavlja dodatni trošak
Preventivni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Preventivni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koje sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja u saradnji sa Grand kafom i Fondom B92 pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, biće dostupni ženama i u oktobru, tokom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke
Godišnji edukativni program Američke privredne komore AmChamps proslavlja deceniju uspeha
Srpska ekonomija
Tokom 10 godina razvoja AmChamps program prošao je kroz različite izazove i danas se sa ponosom može reći da je kroz raličite aktivnosti prošlo ukupno 478 učesnika - 239 menadžera iz 138 kompanija i 239 studenata sa 32 fakulteta iz 4 grada (Beograda, Niša, Kragujevca i Novog Sada)
Trka za šume
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac u partnerstvu sa Serbia Business Run i ove godine organizuje akciju pošumljavanja „Trka za šume“ sa ciljem da društveno najodgovornije kompanije koje posluju u Srbiji doniraju stabla koja će biti posađena na odabranoj lokaciji. Prošle godine je uz podršku mnogobrojnih kompanija posađeno 2.000 stabala u Zrenjaninu
Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“