Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Izabrani najbolji urbani baštovani

Zeleni gradovi - svetlija budućnost
Srpska ekonomija

Kompanija Nestlé Srbija po drugi put je organizovala konkurs za najbolje urbane baštovane, s ciljem da doprinese širenju svesti o važnosti stvaranja zelenih oaza u gradskim sredinama, koje, pored toga što oplemenjuju životni prostor, utiču i na stvaranje zdravijeg okruženja. Ove godine pobedu je odneo Miodrag Miletić, koji je nagrađen baštenskom ljuljaškom i paketom Nestlé proizvoda.

Miodrag Miletić je kao najboljeg baštovana nominovao svog deku Mirka Kovačevića i oni će zajedno, sa komšijama i prijateljima, uživati u nagradama i nastaviti da neguju duh zajedništva i dobrih komšijskih odnosa.

Konkurs je bio osmišljen tako da istakne značaj zajedništva i urbanog baštovanstva, koje podrazumeva da svaki pojedinac doprinosi stvaranju zelenijih i održivijih gradova. Urbano baštovanstvo ima ključnu ulogu u promovisanju odgovornosti prema životnoj sredini, a ova inicijativa je samo jedan od načina na koji se kompanije mogu povezati sa lokalnim zajednicama i pozitivno uticati i na širu okolinu.

Ove godine, Facebook korisnici su imali priliku da nominuju svoje prijatelje, komšije, kolege ili članove porodice kao najbolje urbane baštovane podelivši fotografiju njihove bašte, dvorišta, terase ili nekog drugog zelenog kutka na zvaničnoj Facebook stranici kompanije Nestlé. Na konkurs je stiglo 125 prijava, a najlepšu baštu odabrao je žiri u sastavu: Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé, Biljana Marinov, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i članica Udruženja pejzažnih arhitekata Srbije, Maja Čorbić, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i hortikulture iz JKP „Srbijašume“ i Dejan Dragićević, baštovan, TV voditelj i kreator digitalnog sadržaja.

„Ponosni smo na to koliko građana je prihvatilo ideju urbanog baštovanstva. Inspirišuće je videti kako mali, individualni napori mogu imati veliki uticaj na životnu sredinu“, istakla je Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé i dodala:

„Nastavljamo da promovišemo i druge prakse održivosti, kao što je regenerativna poljoprivreda. Pružajući podršku poljoprivrednim proizvođačima, Nestlé svojim primerom podstiče i druge kompanije i pojedince da se okrenu održivijim praksama proizvodnje. Kao najveći svetski proizvođač hrane težimo tome da do 2030. godine 50 odsto ključnih sirovina svih Nestlé proizvoda bude iz regenerativne poljoprivrede.“

Podsetimo, kompanija Nestle Srbija je 2021. godine zasadila 225 Pančićevih omorika duž bulevara Milutina Milankovića na Novom Beogradu, dok je 2022. u saradnji sa JKP „Srbijašume“ posađeno 400 stabala Pančićeve omorike, crnog bora, tuje, tise, breze, japanske crne šljive, lavande, hibiskusa i drugih kultura u teniskim juniorskim klubovima u Beogradu. Prošle godine je posađeno čak 7.638 mladica hrasta lužnjaka u šumskom kompleksu Crni Lug u Surčinu, kao i više stotina stabala oko poljoprivrednih gazdinstava dobavljača.

Ostali naslovi

Czechoslovak Group dobitnik dva prestižna priznanja iz oblasti korporativnih finansija
Srpska ekonomija
Czechoslovak Group (CSG), globalna industrijsko-tehnološka grupa u vlasništvu češkog preduzetnika Mihala Strnada, dobila je dva velika industrijska priznanja u oblasti korporativnih finansija. CSG je proglašena pobednikom u kategorijama Tim godine za korporativno blago i finansiranje u kategoriji „Globalni bankarski i tržišni posao godine“
Preduzetnicama kroz program Snažne i važne 10.000 funti
Srpska ekonomija
Vojnički hleb iz Prvog svetskog rata pretvoren u savremeni pekarski brend, održivi nameštaj od recikliranih materijala, organski BIO eliksiri za biljke, e-bike ture koje spajaju prirodu i lokalne domaćine, bezalkoholni liker od lavande sa čačanskih polja – to su biznisi pet preduzetnica iz Srbije koje su osvojile grantove od po 10.000 funti kroz program „Snažne i važne“
Tradicija, umetnost i humanost koja traje
Srpska ekonomija
Svetosavski bal u Beču i naredne godine ostaje jedan od najprestižnijih događaja srpske dijaspore pod krovom veličanstvene palate Hofburg! Održaće se 6. februara 2026. godine u organizaciji Udruženja „Srpski centar”
Odgovorno poslovanje - ulaznica privreda regiona na EU tržište
Srpska ekonomija
Društveno-odgovorno poslovanje, biznisi koji u centar stavljaju zaposlene, potrošače i zajednice u celini, biće u narednim godinama pokretači konkurentnosti, rasta i bržih integracija ekonomija Zapadnog Balkana u EU, poručeno je na otvaranju konferencije CORE Days 2025 – „Više od profita: društveni uticaj ESG“, koju organizuje NALED, uz podršku Švedske
Prijava za novogodišnje paketiće na Voždovcu
Srpska ekonomija
Gradska opština Voždovac i ove godine priprema novogodišnje paketiće za decu do navršenih 10 godina (rođenu od 1. januara 2015. do 31. decembra 2025. godine), saopšteno je iz Opštine Voždovac
Vežba Mešovite artiljerijske brigade uz primenu računarskih simulacija
Srpska ekonomija
Komanda i jedinice Mešovite artiljerijske brigade realizovale su vežbu podržanu računarskim simulacijama „Vatreni udar 2025“
Nagrađeni najbolji prevodioci sa francuskog
Srpska ekonomija
U Francuskom institutu u Srbiji priređena je svečana dodela nagrada "Branko Jelić"  za najbolje prevode sa francuskog na srpski, objavljenih u prošloj godini
Međunarodni kurs u Centru ABHO
Srpska ekonomija
U Centru atomsko-biološko-hemijske odbrane Vojske Srbije u Kruševcu realizovan je međunarodni kurs „Detekcija, dozimetrija i zaštita od jonizujućeg zračenja“, koji su pohađali pripadnici oružanih snaga iz devet zemalja
Impresivni dron šou i spektakularni vatromet
Srpska ekonomija
Beograd ulazi u 2026. uz domaće i regionalne zvezde Senidu, Aleksandru Radović, Gocu Tržan i orkestar Bobana i Marka Markovića
Obuka na modernizovanim borbenim vozilima pešadije
Srpska ekonomija
Pripadnici mehanizovanih jedinica iz sastava Druge brigade kopnene vojske u vežbovnom prostoru i u rejonima mirnodopskih lokacija realizuju obuku za izvršavanje borbenih zadataka u operacijama, uz upotrebu modernizovanih borbenih vozila pešadije BVP M80 AB1/V2