Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra

Beograd
Foto: Beoinfo
Srpska ekonomija

Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”.

Gradska sekretarka za kulturu Nataša Mihailović Vacić ocenila je da je Sajam knjiga najznačajnija i najstarija gradska manifestacija kulture.

– Beograd i ove godine potvrđuje da je kulturni centar čitavog regiona, a sajam ne samo da povezuje ljubitelje knjige, izdavače i autore već igra i ključnu ulogu u međunarodnoj promociji naše kulturne scene i potencijala našeg grada. Kultura i književnost predstavljaju temelje našeg identiteta i želim da i ovaj sajam bude prostor za inspiraciju, učenje i razmenu. Knjiga je univerzalni medij ljudske misli i stvaralaštva i u njoj uvek prepoznajemo tragove onog suštinskog: kolektivnog pamćenja i težnje ka boljem razumevanju sveta. Sajam nam pruža priliku da kroz književnost i interkulturalnu razmenu otvorimo ne samo nova poglavlja u globalnom kulturnom dijalogu već i da preispitamo sopstvenu poziciju u vremenu u kojem živimo – navela je Nataša Mihailović Vacić.

U vremenu brzih informacija, knjiga zahteva od nas da zastanemo, duboko promislimo i postavimo pitanja o smislu, dodala je ona.

– Naša intelektualna kulturna scena ne sme se zadovoljiti ponavljanjem poznatog, već stalno mora težiti stvaranju novih misli, ideja i perspektiva. Sajam knjiga upravo je prilika za to – istakla je gradska sekretarka za kulturu, pozivajući sve ljubitelje pisane reči da posete ovu manifestaciju.

Kako je najavila direktorka „Beogradskog sajma” Danka Selić, na izložbenom prostoru od preko trideset hiljada kvadratnih metara predstaviće se 418 direktnih i isto toliko indirektnih izlagača, zastupnika firmi iz zemlje i inostranstva. Ceremonija svečanog otvaranja je zakazana za 18 časova prvog dana sajma u Hali 2, a ta čast pripašće pesnikinji, dramskoj spisateljici i scenaristkinji Mileni Marković. Pored izlagačkog dela, u salama za promociju u Hali 1a posetioce očekuje više od petsto programa. Školski dan je 24. oktobra, a istog dana u sali „Ivo Andrić” biće dodeljene tradicionalne sajamske nagrade. Porodični dani su 21. i 22. oktobra, a radno vreme je svakog dana od 10 do 20 časova.

Akademik Dušan Kovačević, predsednik Odbora Međunarodnog beogradskog sajma knjiga, istakao je da je za njega lično ova manifestacija oduvek bila dragocen i neverovatno lep događaj. Izrazio je uverenje da će sajam ove godine biti posećeniji, jer je prošlogodišnji bio pod senkom zbog dvogodišnje pauze usled epidemije.

– Za mene je jedna od najlepših slika to što se u halama sajma mogu videti kolone mladih ljudi, tako da knjiga nije otišla u drugi plan u odnosu na neke medije i svojevrsnu histeriju oko njih – rekao je Kovačević i pozvao publiku sajma da ga i ove godine poseti.

Zemlja počasni gost ove godine je Republika Kuba, a kako je precizirao ambasador ove zemlje Lejde Rodriges Hernandes – to je za njih izuzetna čast. Podsetio je da dve zemlje imaju više od 120 godina diplomatskih odnosa, ali da su veze čvrste i između naroda. U centru toga je kulturna razmena i – knjiga. Delegaciju Kube činiće osamnaest ljudi, a brojne prevedene knjige autora iz Kube biće predstavljene na sajmu.

Na konferenciji je govorila i Sanja Milić, umetnička direktorka Međunarodnog beogradskog sajma knjiga. Gosti programa iz inostranstva su Toni Parsons (Velika Britanija), Nataša Rogelja (Slovenija) i David Unger (Gvatemala, SAD).

Istovremeno će se održati i 53. Sajam obrazovanja i nastavnih sredstava pod pokroviteljstvom Ministarstva prosvete. Pojedinačne ulaznice koštaju 350 dinara, grupne posete 250, ulaznica za porodični dan hiljadu dinara, a za sve dane trajanja sajma dve hiljade dinara. Parking za automobile je dvesta dinara po satu.

Ostali naslovi

Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu
Za prazničnu rasvetu u Beču Grad i Privredna komora preuzimaju 75% troškova
Srpska ekonomija
Vreme božićnih i novogodišnjih praznika je najvažniji period za bečke trgovce. Četvrti kvartal je deo godine kada se od prodaje ostvaruje najveći prihod. Zbog toga se trgovci trude da stvore pozitivno okruženje u tom periodu oko praznika. U šoping-centrima glavno mesto zauzima praznična rasveta, koja trgovcima predstavlja dodatni trošak
Preventivni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Preventivni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koje sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja u saradnji sa Grand kafom i Fondom B92 pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, biće dostupni ženama i u oktobru, tokom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke
Godišnji edukativni program Američke privredne komore AmChamps proslavlja deceniju uspeha
Srpska ekonomija
Tokom 10 godina razvoja AmChamps program prošao je kroz različite izazove i danas se sa ponosom može reći da je kroz raličite aktivnosti prošlo ukupno 478 učesnika - 239 menadžera iz 138 kompanija i 239 studenata sa 32 fakulteta iz 4 grada (Beograda, Niša, Kragujevca i Novog Sada)
Trka za šume
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac u partnerstvu sa Serbia Business Run i ove godine organizuje akciju pošumljavanja „Trka za šume“ sa ciljem da društveno najodgovornije kompanije koje posluju u Srbiji doniraju stabla koja će biti posađena na odabranoj lokaciji. Prošle godine je uz podršku mnogobrojnih kompanija posađeno 2.000 stabala u Zrenjaninu
Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“
Najveći regionani događaj, SAP DISCOVERY DAY održan u Beogradu
Srpska ekonomija
Na najvećoj regionalnoj konferenciji za korisnike i partnere Zapadnog Balkana fokus je bio na novim SAP Cloud rešenjima i tehnologijama