Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke

Beograd
Srpska ekonomija

Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, i ove godine biće dostupni ženama i u oktobru. Tokom ovog Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke, mobilni mamograf će biti postavljen na Kalemegdanu, a od petka 4. oktobra, svoj termin za preventivni mamografski pregled dame će moći da zakažu radnim danima od 9 do 14 časova, na brojeve telefona 0607171969 i 0607171523, do popunjavanja termina.

U okviru ove akcije, od 2021. godine, preventivne preglede uradilo je više od 43.000 žena. Zato je važno da sve dame od 45 do 69 godina, koje u poslednje dve godine nisu obavile mamografski pregled, kao i žene iznad 40 godina koje u svojoj porodičnoj anamnezi imaju blisku srodnicu obolelu ili lečenu od raka dojke, zakažu svoj termin.

Ovogodišnje zaštitno lice kampanje je Anđelka Stević Žugić, televizijska i pozorišna glumica, koja je podržala ovu humanitarnu akciju i pridružila se Grand kafi u širenju svesti o važnosti preventivnih pregleda.

U Srbiji rak dojke predstavlja najčešći maligni tumor kod žena od kojeg svake godine oboli 4.000 žena, a nažalost 1.600 izgubi život. Zato mamografija predstavlja najvažniji korak u ranom otkrivanju i prevenciji ove bolesti jer, ukoliko se otkrije u ranoj fazi, rak dojke je izlečiv u preko 90% slučajeva. U prilog važnosti pravovremenih pregleda govore i poslednji podaci Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ koji pokazuju da je, od 2013. dо 2022. gоdinе, brој žеnа prеminulih оd raka dojke smаnjеn zа 16,9 оdstо.

„Oktobar, kao Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke, obeležava se u mnogim zemljama širom sveta, i ima za cilj da podigne svest o značaju prevencije ove bolesti i skrene pažnju na njenu visoku rasprostranjenost. Mi u Grand kafi već četiri godine u kontinuitetu radimo na širenju svesti o prevenciji ove bolesti i značaju rane dijagnostike. Do sada je u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled'“ dijagnostiku u mobilnom mamografu obavilo više od 43.000 žena, a zajednički cilj svih nas koji smo deo ove kampanje jeste da podstaknemo žena da brinu o svom zdravlju. Ovi podaci, o broju pregledanih žena u mobilnom mamografu, na koje smo ponosni, potvrđuju da smo na dobrom putu da u tome uspemo“, kažu u Grand kafi.

Ostali naslovi

Osnaživanje mladih poljoprivrednika
Srpska ekonomija
U okviru nastavka aktivnosti „Osnaživanje mladih poljoprivrednika”, koju sprovodi Fondacija Ana i Vlade Divac u saradnji sa opštinama Požega, Čajetina, Gornji Milanovac, Nova Varoš, Prijepolje, Užice i Arilje, 20 učenika i učenica završne godine Poljoprivrede škole sa domom učenika „Ljubo Mićić“ u Požeg su potpisali ugovore o donaciji  poljoprivredne opreme
Bolji uslovi boravka za osobe sa teškoćama u razvoju u Zrenjaninu
Srpska ekonomija
Kompanija MaxBet obezbedila bolje uslove za korisnike Dnevnog boravka za osobe sa teškoćama u razvoju u Zrenjaninu, koji funkcioniše u okviru Centra za pružanje usluga socijalne zaštite „Most“. Donacijom novih stolica za letnju baštu i garnitura za sedenje na terasi, korisnicima je omogućen prijatniji, udobniji i funkcionalniji prostor za svakodnevne aktivnosti
Porast broja srpskih turista u Španiji
Srpska ekonomija
Između 2023. i 2024. Španiju je posetilo 84.630 srpskih turista, što predstavlja rast od 27 odsto. U prvom kvartalu 2025. zabeleženo je povećanje od skoro 9% u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Ovom turističkom rastu značajno su doprinele nove avio-linije i bogati kalendar događaja koji Španiju čine neodoljivom destinacijom
Forbes Women’s Summit 25. septembra u Beogradu
Srpska ekonomija
Ovog septembra, Forbes Women’s Summit 2025 ponovo okuplja žene koje pomeraju granice – iz biznisa, nauke, umetnosti, tehnologije i javnog delovanja. Kroz pažljivo strukturirane tematske celine, otvorene razgovore i interaktivne sesije, učesnice će i ove godine imati priliku da razmene iskustva, stvore nova partnerstva i osnaže se za sledeći korak – lično, profesionalno i društveno
Tiha pošta komšijska – audio-projekat u dve telefonske govornice u Beču
Srpska ekonomija
Telefonske govornice kao simbol povezivanja ljudi, iskoristila je bečka umetnica Laura Andres u svojoj instalaciji „Tiha pošta“ u okviru projekta „Umetnost u javnom prostoru Beča“ i zabeležila glasove i priče komšija koji žive u stanovima u vlasništvu grada
Top Workplace i Best of the Best nagrade na najvećem festivalu HR-a u regionu
Srpska ekonomija
Treće izdanje izuzetno uspešnog HR.Weekenda održaće se u sklopu najvećeg dosadašnjeg Weekenda.18, od 18. do 21. septembra u Rovinju. Tokom ovogodišnjeg festivala ponovno će biti dodeljene prestižne Top Workplace nagrade koje ističu poslodavce s izuzetnim rezultatima u zadovoljstvu i angažovanosti zaposlenih. Organizator nagrada je Luppa
Srcem za Obedsku baru
Srpska ekonomija
Pod sloganom „Srcem za Obedsku baru“, protekle subote Erste volonteri su uložili svoje vreme i energiju kako bi doprineli očuvanju jednog od najvažnijih prirodnih staništa u našoj zemlji, Specijalnog rezervata prirode Obedska bara
Napredna obuka za rečne diverzante Vojske Srbije
Srpska ekonomija
U 72. brigadi za specijalne operacije u toku je realizacija napredne specijalističke obuke pripadnika jedinice za rečne diverzante Vojske Srbije
Putujte pametno i uštedite
Srpska ekonomija
Počela KLM „Real Deal Days“ promocija za putovanja do 30. juna 2026. godine. Otkad se 2021. vratio u Srbiju, KLM preko Amsterdama povezuje Beograd sa preko 160 destinacija širom sveta. Mnoge od njih možete posetiti po povoljnijim cenama karata, jer avio-kompanija pokreće promotivnu kampanju „Real Deal Days“ za letove iz Srbije
Svetsko prvenstvo u vožnji tramvaja u Beču
Srpska ekonomija
Na bečkom trgu ispred gradske većnice 13. septembra 2025. godine okupljaju se najbolji vozači tramvaja na svetu. Ukupno 25 timova iz San Dijega, Rio de Žaneira, Melburna, Hongkonga i drugih gradova pokazaće svoje vozačko umeće u raznim disciplinama. Iz regiona se na takmičenju očekuju timovi iz Budimpešte i Zagreba