Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Dodeljene nagrade na Sajmu poljoprivrede u Novom Sadu

Novi Sad
Foto: Nestlé
Srpska ekonomija

Program regenerativne poljoprivrede, koji kompanija Nestlé već četvrtu godinu sprovodi na srpskim njivama, doneo joj je nagradu Najbolji u agrobiznisu na 91. Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Novom Sadu. Prestižno priznanje dodeljeno je u potkategoriji Najbolji u sprovođenju strategije zaštite životne sredine i ekologije. Nagrada je na Večeri šampiona uručena Ivanki Stojnić, menadžerki za održivi razvoj kompanije Nestlé za tržište jugoistočne Evrope.

„Ovo priznanje primamo sa ogromnim zadovoljstvom, kao potvrdu da zajednica ceni i uviđa značaj izgradnje održivih prehrambenih sistema kroz unapređenje poljoprivrednih praksi, a u cilju očuvanja prirodnih resursa od kojih zavisi sigurnost snabdevanja hranom. Ponosni smo što su prepoznati naši napori ka očuvanju biodiverziteta i ozdravljenju zemljišta za buduće generacije i iskreno verujemo da ćemo inspirisati druge učesnike u agrobiznisu da slede slične korake. Nestlé će kroz dodatne investicije, deljenje ekspertize i podršku održivim praksama nastaviti da doprinosi očuvanju domaćih njiva, modernizaciji srpske poljoprivrede i poboljšanju života lokalnih zajednica“, izjavila je Ivanka Stojnić.

Održiva poljoprivreda bila je u fokusu 91. Sajma poljoprivrede, koji je od 18. do 23. maja okupio više od 1.200 izlagača iz 40 zemalja. Predstavnici kompanije Nestlé podelili su svoja bogata iskustva sa održivim praksama na četiri panela, na teme regenerativne poljoprivrede, razvoja lanca vrednosti i osnaživanja dobavljača u prehrambenoj industriji, kao i Uredbe EU o Deforestaciji i njenom uticaju na soju iz regiona.

Ivanka Stojnić govorila je o osnovnim principima regenerativne poljoprivrede, koja se zasniva na univerzalnim agronomskim praksama koje pomažu u zaštiti i obnovi zemljišta i biodiverziteta. Program je započet krajem 2021. godine s najvećim dobavljačima sušenog povrća za Začin C, koji su uz podršku kompanije Nestlé prešli na organska đubriva, sadnju pokrovnih useva, primenu plodoreda i drugih praksi kojima se obnavlja plodnost zemljišta i smanjuju emisije ugljendioksida. U program su potom uključeni i uzgajivači suncokreta i soje, od kojih Nestlé nabavlja osnovne sirovine za Thomy majonez i svoj GARDEN GOURMET asortiman proizvode na biljnoj bazi.

„Nestlé je do sada uložio više od 790.000 švajcarskih franaka u ovaj program, a plan je da ove godine investira još milion. Ova sredstva omogućiće širenje mreže dobavljača i povećanje broja hektara pod regenerativnim praksama. Najveći uspeh programa je to što su domaći poljoprivrednici prepoznali njegov značaj i što s najvećim svetskim proizvođačem hrane i pića grade dugotrajna partnerstva i sigurniju budućnost. Za Nestlé, ovo je dugoročna inicijativa kojom teži da podrži dobavljače i poljoprivrednike u svom lancu snabdevanja da se što više okrenu regenerativnim praksama,“ naglasila je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.

Srbija je prva zemlja u regionu koju je Nestlé uključio u ovaj globalni program, sa ciljem očuvanja prirodnih resursa i smanjenja emisija koje izazivaju klimatske promene. Kompanija teži da do 2030. godine 50 odsto ključnih sirovina svih Nestlé proizvoda bude proizvedeno uz implementaciju principa regenerativne poljoprivrede, što je deo njihovog šireg cilja postizanja nultih emisija do 2050. godine.

Ostali naslovi

Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu
Za prazničnu rasvetu u Beču Grad i Privredna komora preuzimaju 75% troškova
Srpska ekonomija
Vreme božićnih i novogodišnjih praznika je najvažniji period za bečke trgovce. Četvrti kvartal je deo godine kada se od prodaje ostvaruje najveći prihod. Zbog toga se trgovci trude da stvore pozitivno okruženje u tom periodu oko praznika. U šoping-centrima glavno mesto zauzima praznična rasveta, koja trgovcima predstavlja dodatni trošak
Preventivni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Preventivni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koje sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja u saradnji sa Grand kafom i Fondom B92 pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, biće dostupni ženama i u oktobru, tokom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke
Godišnji edukativni program Američke privredne komore AmChamps proslavlja deceniju uspeha
Srpska ekonomija
Tokom 10 godina razvoja AmChamps program prošao je kroz različite izazove i danas se sa ponosom može reći da je kroz raličite aktivnosti prošlo ukupno 478 učesnika - 239 menadžera iz 138 kompanija i 239 studenata sa 32 fakulteta iz 4 grada (Beograda, Niša, Kragujevca i Novog Sada)
Trka za šume
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac u partnerstvu sa Serbia Business Run i ove godine organizuje akciju pošumljavanja „Trka za šume“ sa ciljem da društveno najodgovornije kompanije koje posluju u Srbiji doniraju stabla koja će biti posađena na odabranoj lokaciji. Prošle godine je uz podršku mnogobrojnih kompanija posađeno 2.000 stabala u Zrenjaninu
Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“