Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Redovnom obukom do vrhunske osposobljenosti tenkista Vojske Srbije

Beograd
Foto: Ministarstvo odbrane
Srpska ekonomija

Modernizaciju naoružanja i opreme u jedinicama Vojske Srbije prati i stalna obuka njenih pripadnika na poligonima i vežbalištima, čime se unapređuje borbena gotovost jedinica i jača odbrambeni sistem naše zemlje. Osim novoprimljenih vojnika, intenzivnu obuku stalno prolaze i već prekaljeni pripadnici profesionalnog sastava Vojske Srbije i to u svim godišnjim dobima i svim vremenskim prilikama.

Kako bi održali visok nivo operativnih veština, obezbedili ljudstvo za zamenjivost sastava i unapredili borbenu gotovost jedinice, pripadnici 36. tenkovskog bataljona Treće brigade kopnene vojske ovih dana realizuju obuku na tenkovima M-84 u niškoj kasarni „Mija Stanimirović“ i na vojnom poligonu „Rujnik“.

Komandir voda u tenkovskoj četi 36. tenkovskog bataljona kapetan Uroš Martić objasnio je da tenk M-84 ima tri člana posade: komandira, vozača i nišandžiju i da su uvežbanost i koordinacija, koji se stiču kolektivnom i individualnom obukom, ključni kako bi tenk bio efikasan na bojištu. 

— Jedna tenkovska jedinica može da donese prevagu na bojištu u savremenom ratovanju. Najbitnije što jedan tenkista treba da zna je njegova uloga koju u tenku ima kao član posade, a onda pored toga treba da poznaje i opšte stvari koje se tiču drugih članova posade, jer sva trojica treba da funkcionišu kao celina i da se dopunjavaju u stručnom znanju i radnjama koje obavljaju — naglasio je kapetan Martić i pozvao mlade željne adrenalina, akcije i dinamičnog posla da im se pridruže i postanu kolege u 36. tenkovskom bataljonu.

Nišandžija razvodnik Vojislav Nikolić kaže da voli svoj posao i da se njegovi novi poznanici uvek iznenade kada kaže da je tenkista i dočekaju ga sa mnoštvom pitanja o tome šta on konkretno radi u oklopnom vozilu, da li je unutra mnogo bučno, kakav je osećaj biti u tenku.

— Moj odgovor je da dok ne dožive to, ne uđu u tenk i sami ne probaju ne mogu ni da saznaju osećaj, a on je baš moćan. Ono što je najbolje kod nas u 36. tenkovskom bataljonu je da smo svi složni, jer moramo svi raditi zajedno da bi tenk funkcionisao. Tenkista mora biti spretan, imati određenu brzinu, poželjno je da je malo sitnije građe, ali i ako je veći to nije neki problem i ne treba da se plaši da bude u zatvorenom prostoru — pojasnio je razvodnik Nikolić i dodao da je čast služiti otadžbini i da se zato, kao i njegovi preci, on odlučio za služenje vojnog roka pre nego što se pridružio Trećoj brigadi Vojske Srbije.

Desetar Igor Cvetković vozi tenk već 15 godina i kaže da je u tom borbenom vozilu najduže neprekidno boravio oko 10, 11 časova.

— Osećaj dok sam u tenku je neverovatan, a sigurnost je velika jer je to oklopno vozilo, jaka mašina. Iako je težak 41,5 tonu, tenk se kreće brzinom od gotovo 80 kilometara na čas. Bučan je i da bismo imali komunikaciju sa komandirom i nišandžijom koristimo šlemafone koji rade na principu laringofona i prenose zvuk putem vibracije glasnih žica. Komunikacija između posade je vrlo bitna, ne možemo da funkcionišemo ako se ne čujemo, jer smo fizički odvojeni — otkrio je deo detalja iz rada tenkovske posade desetar Cvetković.

Tenkovi M-84 osnovno su borbeno sredstvo tenkovskih bataljona u sastavu brigada kopnene vojske. Namenjeni su za brza, smela, iznenadna i snažna borbena dejstva, prevashodno u ofanzivnim borbenim misijama, ali i prilikom protivoklopnih borbi, što im obezbeđuje vodeću poziciju i značaj u prvoj i drugoj misiji Vojske Srbije.

Mladići i devojke koji žele da postanu tenkisti Vojske Srbije mogu se prijaviti na konkurs za prijem u tenkovske, artiljerijske i mehanizovane jedinice Vojske Srbije koji je otvoren do 15. februara. Time će steći priliku da rade na najmoćnijim i najkorisnijim borbenim sistemima Kopnene vojske, da dobiju sigurno zaposlenje, beneficiran radni staž, kvalitetno vojno zdravstveno osiguranje za sebe i članove svoje porodice i mogućnost stalnog usavršavanja i napredovanja u službi. Na konkurs se mogu prijaviti građani Republike Srbije mlađi od 30 godina, bez obzira na to da li su služili vojni rok ili ne.

 

Ostali naslovi

Svetlosni buket u bečkom Gradskom parku
Srpska ekonomija
Umetnička instalacija „Buket svetlosti“ (LichtStrauss) u bečkom Gradskom parku kao deo proslave 200. godišnjice Johana Štrausa otvara se 21. marta i trajaće do 25. maja. Umetnica Viktorija Koeln svojom umetničkom kreacijom povezuje umetnost, tehnologiju i feminističke perspektive
Uspeh pripadnika vojske na 32. Novosadskom polumaratonu
Srpska ekonomija
Pripadnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije postigli su sjajne rezultate na 32. Međunarodnom novosadskom polumaratonu. U štafetnoj trci na 21,097 kilometara pobedila je ekipa 72. brigade za specijalne operacije, ekipa 63. padobranske brigade bila je druga, dok je ekipa Odreda vojne policije specijalne namene „Kobre“ zauzela treće mesto
Plastenici za poljoprivredna gazdinstva iz Prijepolja
Srpska ekonomija
Planirana je podrška za najmanje 20 poljoprivrednika i poljoprivrednica, koji imaju registrovana gazdinstva na teritoriji opštine Prijepolje, a koji žele da otpočnu ili prošire svoj posao vezan za plasteničku proizvodnju, sa ciljem ekonomskog jačanja porodica na selu. Ukupna raspoloživa sredstva po ovom konkursu su 5,6 miliona dinara
Konkurs za upis u vojne škole do 31. marta
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane raspisalo je konkurs za upis u vojne škole, koji je otvoren do 31. marta. Predviđen je upis 240 kadeta Vojne akademije, 33 kadeta Medicinskog fakulteta VMA, 110 učenika Vojne gimnazije – 80 za Opšti, 20 za Vazduhoplovni smer, pet za prijem u drugi i pet za prijem u treći razred Opšteg smera i 80 učenika Srednje stručne vojne škole „1300 kaplara“
Air France predstavio redizajniranu kabinu prve klase
Srpska ekonomija
Francuska avio-kompanija Air France predstavila je novu, redizajniranu kabinu prve klase, odnosno La Premiere klase. U pitanju su kabine površine čak 3,5 metara kvadratnih koje obuhvataju pet prozora, sedište koje se pretvara u ležaj dužine dva metra, a na njihovom dizajnu kompanija je radila pune tri godine
Ekološka mobilnost u milionskom gradu
Srpska ekonomija
Bečlije prelaze više od tri četvrtine svojih ruta u gradu klimatski prihvatljivim načinima. Sa 34 odsto, javni prevoz je najpopularniji način kretanja, slede pešačenje sa oko 30 odsto, dok prevoz biciklom beleži dinamičan porast od 11 odsto i svakim danom je sve popularniji. Automobilski saobraćaj je opao na 25 odsto, sa 40 procenata 1993. godine
Pretpremijera dokumentarnog filma o 175 godina Vojne akademije
Srpska ekonomija
Pretpremijera dokumentarnog filma o 175 godina Vojne akademije „Nasleđe časti i znanja“, u produkciji Vojnofilmskog centra „Zastava film“ Uprave za odnose sa javnošću Ministarstva odbrane, održana je u kasarni „General Jovan Mišković“ u Beogradu, povodom obeležavanja Dana te vojne visokoškolske ustanove
Pomoć porodicama nastradalih u Severnoj Makedoniji
Srpska ekonomija
Saosećajući sa porodicama nastradalih i svim građanima Severne Makedonije pogođenim tragičnim požarom koji se dogodio, a u duhu solidarnosti i podrške, MaxBet donira 20.000 evra na žiro račun koji je otvorio Crveni krst Srbije, namenjen pomoći porodicama koje su pretrpele nenadoknadiv gubitak
Obilazak jedinica Vojske Srbije u garnizonu Prokuplje
Srpska ekonomija
Zamenik načelnika Generalštaba Vojske Srbije general-potpukovnik Tiosav Janković obišao je jedinice Vojske Srbije u garnizonu Prokuplje. Tokom obilaska je ostvario uvid u organizaciju života i rada, razgovarao je sa vojnicima i starešinama i primio izveštaje komandanata i komandira o stanju i stepenu realizacije težišnih zadataka
Opština Senta novim osvetljenjem uštedeće više od 14 miliona dinara za 15 godina
Srpska ekonomija
Opština Senta uspešno je realizovala projekat rekonstrukcije, modernizacije i održavanja javnog osvetljenja kroz model javno-privatnog partnerstva, bez dodatnog kreditnog zaduživanja, uz značajne finansijske i energetske uštede. Pre realizacije ovog projekta, godišnji izdaci opštine za javno osvetljenje iznosili su oko 27 miliona dinara