Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke

Beograd
Srpska ekonomija

Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, i ove godine biće dostupni ženama i u oktobru. Tokom ovog Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke, mobilni mamograf će biti postavljen na Kalemegdanu, a od petka 4. oktobra, svoj termin za preventivni mamografski pregled dame će moći da zakažu radnim danima od 9 do 14 časova, na brojeve telefona 0607171969 i 0607171523, do popunjavanja termina.

U okviru ove akcije, od 2021. godine, preventivne preglede uradilo je više od 43.000 žena. Zato je važno da sve dame od 45 do 69 godina, koje u poslednje dve godine nisu obavile mamografski pregled, kao i žene iznad 40 godina koje u svojoj porodičnoj anamnezi imaju blisku srodnicu obolelu ili lečenu od raka dojke, zakažu svoj termin.

Ovogodišnje zaštitno lice kampanje je Anđelka Stević Žugić, televizijska i pozorišna glumica, koja je podržala ovu humanitarnu akciju i pridružila se Grand kafi u širenju svesti o važnosti preventivnih pregleda.

U Srbiji rak dojke predstavlja najčešći maligni tumor kod žena od kojeg svake godine oboli 4.000 žena, a nažalost 1.600 izgubi život. Zato mamografija predstavlja najvažniji korak u ranom otkrivanju i prevenciji ove bolesti jer, ukoliko se otkrije u ranoj fazi, rak dojke je izlečiv u preko 90% slučajeva. U prilog važnosti pravovremenih pregleda govore i poslednji podaci Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ koji pokazuju da je, od 2013. dо 2022. gоdinе, brој žеnа prеminulih оd raka dojke smаnjеn zа 16,9 оdstо.

„Oktobar, kao Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke, obeležava se u mnogim zemljama širom sveta, i ima za cilj da podigne svest o značaju prevencije ove bolesti i skrene pažnju na njenu visoku rasprostranjenost. Mi u Grand kafi već četiri godine u kontinuitetu radimo na širenju svesti o prevenciji ove bolesti i značaju rane dijagnostike. Do sada je u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled'“ dijagnostiku u mobilnom mamografu obavilo više od 43.000 žena, a zajednički cilj svih nas koji smo deo ove kampanje jeste da podstaknemo žena da brinu o svom zdravlju. Ovi podaci, o broju pregledanih žena u mobilnom mamografu, na koje smo ponosni, potvrđuju da smo na dobrom putu da u tome uspemo“, kažu u Grand kafi.

Ostali naslovi

Praznična proslava Saveta evropskih poslovnih udruženja i privrednih komora u Srbiji (CEBAC)
Srpska ekonomija
U Beogradu je održan završni događaj Saveta evropskih poslovnih udruženja i privrednih komora u Srbiji (CEBAC) – praznični koktel. U društvu preko 200 preduzeća članica, CEBAC je proslavio prvih 6 meseci poslovanja
Prvi ženski kamerni ansambl u Beču
Srpska ekonomija
Nakon velikog uspeha prvog novogodišnjeg koncerta kompozitorki, održanog 1. januara 2024. u Erbar sali u Beču, došlo je do ključnog razvoja na bečkoj muzičkoj sceni. Osnovan je ansambl „La Philharmonica“, prvi kamerni ansambl koji čine isključivo članice Bečke filharmonije
Devet srednjih škola u Srbiji dobilo savremenu opremu za unapređenje obrazovanja
Srpska ekonomija
Tehnička škola iz Pirota, Škola za učenike oštećenog vida „Veljko Ramadanović“ iz Zemuna i Hemijsko-tehnološka škola iz Subotice predstavile su danas u Beogradu novu doniranu opremu koju koriste kako bi podigle kvalitet nastave u STEM oblastima (nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika)
Za osnaživanje mladih poljoprivrednika u Kraljevu 1.7 miliona dinara
Srpska ekonomija
Maturanti Poljoprivredno-hemijske škole „Dr Đorđe Radić“ dobili finansijska sredstva za unapređenje poljoprivrednih gazdinstava
Kompanije će povećati budžete za IT bezbednost do 9% u naredne dve godine
Srpska ekonomija
Kompanije planiraju da povećaju budžete za IT bezbednost do 9%. Medijalni budžet za sajber bezbednost velikih kompanija iznosio je 5,7 miliona dolara, dok je za celokupan IT bilo izdvojeno 41,8 miliona dolara. Mala i srednja preduzeća investirala su 0,2 miliona dolara u IT bezbednost iz medijalnog IT budžeta koji je iznosio 1,6 miliona dolara
Zajedničkim snagama ka privlačenju talenata iz dijaspore kroz inicijativu Roots
Srpska ekonomija
Roots LinkedIn zajednica je osmišljena kao platforma za umrežavanje, razmenu znanja i iskustava, ali i stvaranje profesionalnih prilika. Inicijativa proizilazi iz istraživanja koje je sprovela kompanija Nelt u saradnji sa Srpskom asocijacijom menadžera kako bi se bolje razumele potrebe profesionalaca iz dijaspore
Klizanje sa srcem za decu koju podržava Fondacija SOS Dečija sela Srbije
Srpska ekonomija
Proteklog vikenda, Ledena dvorana Pionir bila je ispunjena posebnom magijom – onom koja nastaje kada se spoje zajedništvo, zabava i ljudskost
Grantovi za preduzetnice
Srpska ekonomija
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara preduzetnicama iz jablaničkog i pčinjskog okruga, u okviru projekta „Ona zna” – Ekonomsko osnaživanje žena. Ovi grantovi su osmišljeni da podstaknu inovacije, podrže profesionalni razvoj i omoguće dobitnicima da razviju svoje poslovne ideje u održive biznise
Promocija kreativnosti i snage ženskog preduzetništva
Srpska ekonomija
Praznični Erste bazar #verujusebe po drugi put okupiće inspirativne preduzetnice, socijalna preduzeća, startape i radne centre organizacija civilnog društva koje su osnovale ili vode žene. Posetioci će 21. decembra u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ imati priliku da se upoznaju s bogatom ponudom unikatnih proizvoda i podrže razvoj ženskog preduzetništva
Doček Nove godine sa ljubimcima
Srpska ekonomija
„U Beču je upotreba petardi i vatrometa tokom cele godine zabranjena na teritoriji celog grada“, podseća Rut Jili, direktorka Veterinarske službe