Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju Vlade Republike Srbije saopštilo je da je na zvaničnom sajtu ovog ministarstva uspostavilo digitalnog asistenta, zasnovanog na veštačkoj inteligenciji, koji pruža korisnicima odgovore na pitanja u vezi sa ostvarivanjem prava na privremeno izdržavanje iz Alimentacionog fonda.
Virtuelni asistent implementiran je nakon uspostavljanja jedinstvenog Kontakt centra za pitanja građana u vezi sa korišćenjem sredstava iz Alimentacionog fonda, u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i eUpravu i uz podršku Kabineta predsednika Vlade i Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP).
Ministarka Jelena Žarić Kovačević objasnila je da se time omogućava građanima da se na jednostavan i efikasan način informišu o svim koracima, uslovima, proceduri, rokovima i isplati novčanih sredstava iz pomenutog fonda.
Virtuelni asistent dostupan je 24 sata svakog dana u nedelji i pruža korisnicima osnovne podatke i vodi ih kroz proceduru. Na ovaj način se znatno ubrzava proces pronalaženja potrebnih informacija, ukazala je ministarka.
Ona je podsetila na to da je Kontakt centar Ministarstva za brigu o porodici i demografiju dostupan na broju 011/7455-399.
Prema njenim rečima, ovaj centar uspostavljen je u prvim danima usvajanja Zakona o ostvarivanju prava iz Alimentacionog fonda, čak pre njegovog stupanja na snagu, kako bi javnost bila što bolje obaveštena o svemu što se odnosi na ovaj državni mehanizam, čiji je cilj zaštita dece koja su izložena ekonomskom nasilju od strane nesavesnih roditelja.
Ministarstvu se posredstvom Kontakt centra obratilo približno 1.300 ljudi, dok je putem elektronske pošte odgovoreno na gotovo 300 pitanja koja su pristigla na mejl alimentacioni.fond@minbpd.gov.rs.
Operateri Ministarstva, koji su na raspolaganju korisnicima svakim radnim danom u terminu od 8 do 15 časova, obavili su na nekoliko stotina razgovora sa korisnicima na temu Alimentacionog fonda.