Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Opština Zemun pokrenula inicijativu da se sačuva Livnica Pantelić

Zemun
Foto: Beoinfo
Srpska ekonomija

Gradska opština Zemun pokrenula je inicijativu i uputila dopis Gradu Beogradu da se spomenik kulture Livnica „Pantelić” otkupom od vlasnika sačuva od zaborava, saopštili su iz Opštine Zemun. Mogućnost da se pokrene ova inicijativa otvorena je voljom jednog od naslednika i suvlasnika ovog objekta, koji se nalazi u Lagumskoj ulici. 

Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, koji je bio prvi obavešten o ovoj nameri, podržava mogućnost da se u skladu sa Zakonom o kulturnom nasleđu ostvari pravo preče kupovine kulturnog dobra u privatnoj svojini, a to znači da Republika Srbija, odnosno Grad Beograd ostvaruju to pravo. 

Budući da ovaj objekat ima poziciju u središtu starog jezgra Zemuna, važno je istaći da njegova namena treba da bude od javnog interesa a prostor prilagođen predstavljanju materijalne i nematerijalne kulturne baštine ove sredine.

Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda izradio je projekat idejnog rešenja revitalizacije Livnice „Pantelić”, što daje još jedan razlog da ovako značajan vremešni objekat bude u vlasništvu Grada Beograda, a na ponos turističke ponude prestonice.

Livnica „Pantelić”, jedan od najstarijih objekata tehničkog nasleđa na području grada, nalazi se u okviru najranije urbanizovanog dela srpske prestonice u današnjim okvirima centra Zemuna i kao spomenik kulture predstavlja kulturno dobro od velikog značaja. 

U vlasništvu porodice Pantelić, kroz tri generacije majstora zanatlija postala je poznata i afirmisana kao „Zvonolivnica i tvornica toranjskih satova”. Danas predstavlja svedočanstvo razvoja zanatstva Beograda u vremenskom periodu dužem od sto pedeset godina.

Livnicu je osnovao davne 1854. godine Đorđe Pantelić kao bravarsku radnju za popravku i izradu sitnijih predmeta za domaćinstvo. Njen uspon započeo je 1870. godine povratkom najstarijeg Đorđevog sina Pavla Pantelića iz Beča i uvođenjem tehničkih i zanatskih novina u procese proizvodnje. 

Zgrada je prizemna, ima nepravilnu osnovu, a njen prostor čine kovačnica, bravarska radionica, stara i nova livnica sa livačkim pećima, magacin i kancelarija, navodi se u saopštenju.

Ostali naslovi

Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu
Za prazničnu rasvetu u Beču Grad i Privredna komora preuzimaju 75% troškova
Srpska ekonomija
Vreme božićnih i novogodišnjih praznika je najvažniji period za bečke trgovce. Četvrti kvartal je deo godine kada se od prodaje ostvaruje najveći prihod. Zbog toga se trgovci trude da stvore pozitivno okruženje u tom periodu oko praznika. U šoping-centrima glavno mesto zauzima praznična rasveta, koja trgovcima predstavlja dodatni trošak
Preventivni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Preventivni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koje sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja u saradnji sa Grand kafom i Fondom B92 pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, biće dostupni ženama i u oktobru, tokom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke
Godišnji edukativni program Američke privredne komore AmChamps proslavlja deceniju uspeha
Srpska ekonomija
Tokom 10 godina razvoja AmChamps program prošao je kroz različite izazove i danas se sa ponosom može reći da je kroz raličite aktivnosti prošlo ukupno 478 učesnika - 239 menadžera iz 138 kompanija i 239 studenata sa 32 fakulteta iz 4 grada (Beograda, Niša, Kragujevca i Novog Sada)
Trka za šume
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac u partnerstvu sa Serbia Business Run i ove godine organizuje akciju pošumljavanja „Trka za šume“ sa ciljem da društveno najodgovornije kompanije koje posluju u Srbiji doniraju stabla koja će biti posađena na odabranoj lokaciji. Prošle godine je uz podršku mnogobrojnih kompanija posađeno 2.000 stabala u Zrenjaninu
Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“