U toku ove nedelje na opštini Novi Beograd u ulici Omladinskih brigada broj 1 biće puštena u rad velika šalter sala u kojoj će se, pored šaltera drugih državnih organa i institucija, nalaziti i šalter Službe za katastar nepokretnosti Novog Beograda. Novina je multifunkcionalni informativni ekran na kojem će biti kratko video uputstvo za korišćenje usluga Republičkog geodetakog zavoda. Na taj način građani će se informisati o najvažnijim digitalnim servisima koje je Zavod i kreirao u ciju efikasnosti i transparentnosti u komunikaciji sa korisnicima, objasnila je gostujući u Jutarnjem programu Studija B Dušica Lakić iz RGZ-a.
Sagovornica je rekla da se na šalterima službi za katastar nepokretnosti mogu predati sve vrste zahteva iz delokrugra rada RGZ-a, koji je prihvatanjem načela digitalnog odnosno elektronskog poslovanja, kao i digitalizacijom samog katastra uveo red u celokupan proces predaje zahteva.
Uvedeni su, u stvari servisi koji se nalaze na naslovnoj strani veb sajta www.rgz.gov.rs, a koji su veoma jednostavni za korišćenje. Dušica Lakić je istakla da kada se, na primer pristupi aplikaciji eZakazivanje korisnici mogu da izaberu katastarsku službu koja im je potrebna, da zatim sami odrede datum i vreme i kada sve to popune stiže im potvrda odnosno rezervacija termina, tako da im ostaje samo da prikupe neophodnu dokumentaciju i zakazanog dana odu u katastar. Zahvaljujući primeni digitalnih procesa u potpunosti su u katastru iskorenjeni redovi i gužva, naglasila je Dušica Lakić.
Ona je dodala da se zakazivanje termina može obaviti i preko novog broja Info centra 0700/500 500, kao i posredstvom profesionalnih korisnika tj. registrovanih advokatskih kancelarija i javnih beležnika koji takođe digitalnim putem, preko eŠaltera ubrzavaju proces rešavanja zahteva i proveru statusa predmeta građana.
Akcenat na digitalizaciji procesa rada građanima štedi novac i vreme, istakla je na kraju Dušica Lakić iz RGZ-a.