Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Podrška srpskim kompanijama u osvajanju međunarodnog tržišta

Privredna komora Srbije
Srpska ekonomija

Privredna komora Srbije, u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO), razvila je „Vodič za održivi marketing“ – praktičan alat namenjen malim i srednjim preduzećima (MSP) i organizacijama za podršku poslovanju (BSO), u okviru inicijative „Održivi izvoz“.

U vremenu kada održivost postaje ključna za konkurentnost, ovaj vodič pomaže kompanijama da svoje odgovorno poslovanje i održive prakse pretoče u uverljive, transparentne i efektne marketinške poruke. Potrošači, investitori i partneri sve više vrednuju transparentnost, etičnost i usklađenost sa globalnim standardima – zbog čega komunikacija održivosti postaje nezaobilazan element svake međunarodne strategije, ističe Dušanka Kalezić, savetnica predsednika Privredne komore Srbije.

Kroz konkretne smernice i primere, vodič omogućava izvoznicima iz Srbije da jasno i verodostojno istaknu svoje napore u oblasti:

dostojanstvenih radnih uslova,

održivog lanca snabdevanja,

smanjenja ugljeničnog otiska,

usklađenosti sa Ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih nacija (UN SDGs).

Vodič je deo šireg seta resursa koji uključuje i alat za procenu spremnosti kompanija za održivo poslovanje, preporuke za unapređenje performansi održivosti, smernice za izradu strategije održivosti i izveštaja o održivom poslovanju.

Cilj ovih alata je sistemska podrška kompanijama koje žele da osnaže svoju poziciju na zahtevnim međunarodnim tržištima kroz primenu principa održivog razvoja, dodala je Kalezić.

Vodič se zasniva na pretpostavci da su sve tvrdnje o održivosti utemeljene na merljivim i proverljivim aktivnostima. Njegova svrha je da kompanijama pomogne da:

razumeju aktuelne i predstojeće propise EU (npr. Direktiva o zelenim tvrdnjama – GCD, Digitalni pasoš proizvoda – DPP, Uredba o ambalaži – PPWR),

prepoznaju i promovišu održive prakse relevantne za strane partnere,

nauče kako da autentično predstave svoje aktivnosti putem veb-sajtova, etiketa, ambalaže, promotivnih materijala i nastupa na sajmovima,

usklade komunikaciju sa UN SDGs.

Poseban akcenat stavljen je na izbegavanje tzv. „greenwashinga“, odnosno iznošenja netačnih ili neproverenih tvrdnji, uz podsticanje jasnog, transparentnog i odgovornog izveštavanja, objavila je PKS.

Efikasna komunikacija održivosti nije sredstvo samopromocije, već strateški proces koji omogućava:

podizanje standarda u industriji i među partnerima,

motivaciju dobavljača i saradnika za napredak,

jačanje poverenja kod regulatora, potrošača i investitora,

interno angažovanje i jasno definisanje organizacione svrhe.

Na zvaničnom sajtu Privredne komore Srbije dostupan je Vodič za održivi marketing

Ostali naslovi

Cvetna iznenađenja po čitavom Beču
Srpska ekonomija
Ko se tokom vikenda, 28. i 29. juna 2025. nađe u glavnom gradu Austrije neka tokom šetnje širom otvori oči! Naime, povodom „Dana usamljenog buketa“ (Lonely Bouquet Day), bečki cvećari sakriće oko 1.000 pažljivo aranžiranih malih buketa širom grada, kao mirisni pozdrav svim Bečlijama
Zbog vožnje pod dejstvom alkohola i droga isključeno približno 1.900 vozača
Srpska ekonomija
Ministarstvo unutrašnjih poslova Vlade Republike Srbije saopštilo je da su pripadnici saobraćajne policije isključili iz saobraćaja 1.812 vozača zbog upravljanja vozilom pod dejstvom alkohola i 70 vozača koji su bili pod dejstvom psihoaktivnih supstanci
Obustavljen izvoz naoružanja i vojne opreme proizvedenih u Srbiji
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane Vlade Republike Srbije saopštilo je da se u skladu sa instrukcijama predsednika Republike, vrhovnog komandanta Vojske Srbije i predsedavajućeg Saveta za nacionalnu bezbednost Aleksandra Vučića, obustavlja izvoz naoružanja i vojne opreme proizvedenih u Republici Srbiji
Beč se kandiduje za jednu od pet evropskih giga-fabrika za veštačku inteligenciju
Srpska ekonomija
U cilju jačanja konkurentnosti i digitalnog suvereniteta Evrope, Evropska unija (EU) planira izgradnju pet giga-fabrika za veštačku inteligenciju (VI). Ova infrastruktura biće namenjena obučavanju, razvoju i radu najsavremenijih modela veštačke inteligencije, pri čemu mora ispuniti najviše standarde zaštite podataka, IT-bezbednosti i energetske efikasnosti
Kako izgraditi solarnu elektranu na krovu porodične kuće?
Srpska ekonomija
Centar za unapređenje životne sredine organizuje besplatnu onlajn info sesiju pod nazivom „Kako izgraditi solarnu elektranu na krovu porodične kuće?“, koja će biti održana u četvrtak, 26. juna 2025. godine, sa početkom u 19 časova
Digitalni katalog izvoznika – nova platforma PKS: Iz Srbije za ceo svet!
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pokrenula je Digitalni katalog izvoznika– inovativnu platformu namenjenu stranim partnerima, distributerima, uvoznicima, investitorima i svim kompanijama i privrednim subjektima koji žele da na jednom mestu pronađu relevantne informacije o kapacitetima, proizvodima i uslugama firmi iz Srbije koje izvoze
Upisni rok za vojne škole do 30. juna
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane raspisalo je drugi upisni rok za školovanje u prestižnim vojno-obrazovnim ustanovama - Vojnoj akademiji, Vojnoj gimnaziji i Srednjoj stručnoj vojnoj školi „1300 kaplara”. Sv zainteresovani mogu se prijaviti do 30. juna 2025. godine
Borbena obuka u protivoklopnoj helikopterskoj eskadrili
Srpska ekonomija
Pripadnici 714. protivoklopne helikopterske eskadrile iz sastava 98. vazduhoplovne brigade realizuju intenzivnu obuku za pružanje vatrene podrške kopnenim i specijalnim snagama u toku izvođenja operacija. Cilj ovih aktivnosti je provera posada za realizaciju dodeljenih zadataka u svim vremenskim uslovima, kao i dalje unapređenje njihove borbene osposobljenosti
Otvorena letnja sezona na Tašmajdanu
Srpska ekonomija
Letnja sezona na otvorenom bazenu „Tašmajdan” počela je 20. juna, saopšteno je iz Sportskog centra „Tašmajdan
Revolucija poljoprivrednog obrazovanja počinje iz Srbije
Srpska ekonomija
Stručna praksa za 15 studenata Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu organizovana je i ove godine u okviru Agrobiznis škole (Agrobusiness School), koju je osnovala kompanija Al Dahra. Polaznici prolaze višemesečnu obuku, tokom koje imaju priliku da, uz pomoć mentora, stiču praktična znanja