Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Influenseri uglavnom reklamiraju nezdrave proizvode

Mastriht
Foto: © Adem
Srpska ekonomija

Tri četvrtine proizvoda o kojima nemački influenseri postavljaju objave na društvenim mrežama je toliko nezdravo da krše standarde oglašavanja za decu Svetske zdravstvene organizacije.

To je pokazalo istraživanje naučnog tima na čelu sa Evom Vincer iz Centra za javno zdravlje Medicinskog univerziteta u Beču. Rezultati istraživanja su predstavljeni na ovogodišnjem Evropskom kongresu o gojaznosti u Mastrihtu.

Analiza istraživača je pokazala da tinejdžeri na Tiktoku, Instagramu i Jutjubu u toku jednog sata dođu u kontakt sa reklamama za 18 proizvoda, a da toga nisu ni svesni. Oni su istraživali obroke, grickalice i napitke koji se pojavljuju u snimcima i postovima najpopularnijih influensera na nemačkom govornom području i to na mrežama Tiktok, Instagram i Jutjub. Ukupno tri muškarca i tri žene sa svojim objavama zajedno dosežu i utiču na 35 miliona pratilaca i pretplatnika uzrasta od 13 do 17 godina.

Rezultati pokazuju da 75 odsto predstavljenih proizvoda ima toliko visok sadržaj soli, masti i šećera da prema smernicama Svetske zdravstvene organizacije ne smeju da budu na tržištu kao ponuda za decu. Većina snimaka i objava nije bila označena kao reklama. „Ovo ističe koliko je neophodno definisanje smernica i regulisanje marketinga influensera kada su deca u pitanju“, objašnjava Eva Vincer.

Studija se treba posmatrati u korelaciji sa činjenicom da 20 odsto dece i mladih širom sveta pati od viška kilograma i gojaznosti. Oglašavanje nezdravih proizvoda smatra se važnim faktorom koji utiče na gojaznost kod dece. „Političari moraju preduzeti mere protiv društvenih mreža u ovom kontekstu. U većini zemalja nema ograničenja za oglašavanje nezdrave hrane na sajtovima, društvenim mrežama ili mobilnim aplikacijama. Vlade treba da preduzmu mere koje bi ohrabrile decu da vode zdrav život“, zaključuje Eva Vincer.

Ostali naslovi

Bakino pojedi nešto na kašiku može i za doručak
Srpska ekonomija
Međunarodni dan integralnih žitarica, 19. novembar, podseća nas na značaj uvođenja zdravijih izbora u svakodnevnu ishranu i ukazuje na posebne dobrobiti koje nam integralne žitarice donose. Proizvodi od celog zrna su bogati vlaknima, esencijalnim nutrijentima i doprinose očuvanju zdravlja
Benefiti od zrna do šoljice
Srpska ekonomija
U svetu kafe, kvalitet nije samo reč, to je umetnost koja se stvara kroz pažljiv proces pripreme, od trenutka uzgoja njenih zrna pa do gutljaja iz omiljene šoljice. Da bi kafa zaista bila kvalitetna, važno je da ne izgubi svoja pozitivna svojstva tokom celog procesa proizvodnje: od branja, preko transporta, pa do pažljivog prženja i mlevenja na tradicionalan način
Mesto počinka srpskih ratnika
Srpska ekonomija
Plava grobnica je predeo mora oko ostrva Vido i grada Krfa u koje su potapana tela palih srpskih junaka kada više nije bilo mesta na kopnu. Prema zvaničnim, ali nepotpunim podacima jer svi umrli nisu evidentirani, do 23. marta 1916. u Krfskom kanalu sahranjeno je 4.847 srpskih vojnika i oficira
Beč: Poslednji dani Pompeje uživo
Srpska ekonomija
U Bečkoj dvorani Marxhalle otvorena je izložba „Poslednji dani Pompeje“ pre njenog uništenja. Uz pomoć virtuelne stvarnosti, izložba pokušava da spoji istoriju i zabavu. Erupcija Vezuva dovela je 79. godine do jedne od najvećih i verovatno najfascinantnijih katastrofa antičkog doba, do uništenja grada Pompeje
Austrija na šestom mestu u svetu po potrošnji kafe
Srpska ekonomija
Posle vode, kafa je najčešće konzumirano piće na svetu. Svaki dan se popije oko 2,6 milijardi šoljica kafe. Najviše kafe popije se u Luksemburgu, gde godišnja potrošnja kafe iznosi 8,47 kilograma po glavi stanovnika, dok je Austrija sa 5,73 kilograma na šestom mestu. U bečkim kafeima može se naručiti više od 40 različitih vrsta kafe
Bečki fakultet za ekonomiju i biznis ponovo u svetskom vrhu
Srpska ekonomija
Fakultet za ekonomiju i biznis u Beču (WU) se ove godine ponovo našao u svetskom vrhu na rang listi britanskog instituta „Kvakareli Simonds“ (QS) u oblasti „Business Master Programme“. Pet master programa na engleskom jeziku uspelo je da se izdvoji među jakom međunarodnom konkurencijom
Stručnjaci analiziraju hiljadugodišnju poplavu na rečici Vinflus
Srpska ekonomija
Celokupni sistem brana u i oko Beča je projektovan za kapacitet protoka do 14.000 kubnih metara vode u sekundi, što je približno najvećoj ikad zabeleženoj poplavi u srednjoj Evropi iz 1501. godine. Normalno, kroz Beč teče oko 2.000 kubnih metara vode u sekundi pri srednjem vodostaju
Miris koji budi sećanja
Srpska ekonomija
Ima nešto magično u tom mirisu, nešto što budi uspomene i stvara osećaj prijatnosti i sigurnosti. Sećam se, još kad sam bila dete, bakine kuhinje koja je uvek odisala toplinom i aromom sveže skuvane kafe. Taj miris nije bio samo najava novog dana, već i simbol mnogih početaka, deljenja nezaboravnih trenutaka i povod razgovora
Revolucionarni keramički 3D štampani implant vilice
Srpska ekonomija
Prvi put u svetu jednom pacijentu je ugrađen keramički implant vilice iz 3D štampača ispod pokosnice. Nova metoda treba da pomogne da se izbegnu složene transplantacije kosti. Implant vilice je potreban, na primer, nakon ukljanjanja delova vilice zbog tumora ili kod teške atrofije vilice
ChatGPT pogodan za biomedicinske simulacije
Srpska ekonomija
Model veštačke inteligencije (VI) GPT-4, poznat po svojoj primeni u ChatGPT-u, pokazuje značajne sposobnosti u biomedicinskom istraživanju i može se koristiti na raznovrsne načine za simulacije. Simulator je razvijen na Medicinskom fakultetu u Beču