Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Srbi očekuju pet zlatnih medalja

CEPER istraživanje: Različita očekivanja Evropljana u vezi sa Olimpijskim igrama
Srpska ekonomija

Istraživanje koje je sproveo CEPER o interesovanju za predstojeće Letnje olimpijske igre otkriva različite nivoe entuzijazma širom 12 evropskih zemalja. Studija pokazuje da su Mađari najoptimističniji, sa 16% onih koji su sigurni da će njihova zemlja osvojiti više od 10 zlatnih medalja. U proseku, većina zemalja ove godine očekuje 3 zlata, dok Mađarska i Srbija vode sa 7 i 5. Takođe, više od polovine ispitanika u Srbiji veruje da će njihova zemlja osvojiti između 1 i 5 zlatnih medalja. Više od četvrtine Crnogoraca ne očekuje da će njihova zemlja osvojiti ni jednu zlatnu medalju, dok svega 1,8% Srba misli da naša zemlja ove godine neće doći do zlata.

Najnovije CEPER istraživanje ističe značajne razlike u načinu na koji stanovnici evropskih zemalja planiraju da isprate Letnje olimpijske igre. Severna Makedonija se istakla kao zemlja sa najvećim entuzijazmom, sa 52% ispitanika koji su izrazili nameru da pomno prate Igre. Slično njima, veliko interesovanje je zabeleženo u Sloveniji i Hrvatskoj, gde 47%, odnosno 45% stanovništva planira da prati događaje na Olimpijadi. S druge strane, najmanje interesovanja pokazuju Rumunija i Austrija: 52,8% Rumuna i 45,74% Austrijanaca izjavilo je da neće gledati takmičenja.

Jak osećaj nacionalnog ponosa je evidentan, jer mnogi ispitanici preferiraju da gledaju Olimpijske igre samo kada se takmiče njihovi nacionalni sportisti. U Srbiji 28 odsto ispitanika planira da prati Olimpijadu, a taj procenat se penje i do 36 odsto kada budu nastupali naši sportisti. Srbija predvodi ovaj trend selektivne gledanosti čiji su ispitanici zainteresovani isključivo za nastupe nacionalnih sportista. Odmah iza nas su Poljska sa 35% i Češka sa 31%, što pokazuje da je značajan deo publike prvenstveno zainteresovan za učesnike iz svoje zemlje. Slovenija, Hrvatska i Mađarska takođe prate ovaj trend sa 30%, 30% i 26%.

Kako su Olimpijske igre sinonim za osvajanje zlatnih medalja, većina anketiranih zemalja nije sigurna (u proseku 23%) koliko bi zlatnih medalja njihova reprezentacija mogla da osvoji. Najoptimističnija je Mađarska sa očekivanih čak 7 zlatnih medalja. Srbija je na visokom drugom mestu među 12 ispitanih zemalja: sa prosečno očekivanih 5 zlatnih medalja, Srbi su optimističniji u odnosu na Hrvatsku, Bugarsku, Rumuniju i Češku sa 4 i Sloveniju, Slovačku i Austriju čiji građani u proseku očekuju po 3 zlatne medalje. Crna Gora očekuje 2, a Severna Makedonija 1 zlatnu medalju.

Na skali od 0 do 10 i više, Mađarska je bila prva zemlja u kojoj je 16% ispitanika istaklo da očekuje više od 10 zlatnih medalja, za razliku od Crne Gore, gde čak 27% ispitanika ne očekuje niti jednu zlatnu medalju, koju sledi Severna Makedonija sa 19%.

Očekivanja su raznolika, ali sigurno je da uzbuđenje širom Evrope neće izostati.

Ostali naslovi

Usamljenost među milenijalcima
Srpska ekonomija
Usamljenost je sve veći problem među milenijalcima, jer najnovija istraživanja pokazuju da se 57% mladih Evropljana oseća umereno ili čak ozbiljno usamljeno. Ova pojava može podstaći milenijalce da se okrenu digitalnim prostorima kako bi nadoknadili nedostatak tradicionalnih oblika socijalizacije, poput druženja na poslu i okupljanja uživo
Mitovi o alternativnim investicionim fondovima
Srpska ekonomija
Alternativni investicioni fondovi (AIF) često su okruženi različitim mitovima. Neki ih smatraju previše rizičnim, drugi veruju da su namenjeni isključivo bogatima, dok mnogi misle da troškovi ulaganja premašuju korist
Zlato ponovo u fokusu
Srpska ekonomija
Pod uticajem konstantne svetske geopolitičke tenzije cena zlata je dostigla istorijske maksimume – trenutno 2805 evra za finu uncu, a ako se nastavi ovakvim tempom u narednih pet godina bi moglo da dostigne čak 4.500 do 5.000 evra!
Avio-kompanija otvara restoran u pariskoj Galeriji Lafajet
Srpska ekonomija
Čuvena Galerija Lafajet, preko 130 godina stara robna kuća, poznata po staklenoj kupoli i dizajnu u stilu secesije, udružiće ovog leta snage sa Air France-om. Od 25. juna do 20. avgusta, na osmom spratu robne kuće, biće otvoren restoran ove avio-kompanije, koji će posetiocima nuditi panoramski pogled na Pariz
Sumnjive Chrome ekstenzije
Srpska ekonomija
Stručnjaci za sajber bezbednost kompanije Kaspersky identifikovali su 57 sumnjivih ekstenzija u zvaničnoj Chrome Web prodavnici, koje koristi više od šest miliona korisnika. Ove ekstenzije su izazvale sumnju jer dozvole koje zahtevaju ne odgovaraju njihovom opisu
Poklon koji raste s bebom
Srpska ekonomija
Rođenje deteta uvek je ispunjeno radošću, a roditelji i najbliži kupuju poklone s velikom pažnjom i sa puno ljubavi. Uobičajeni darovi, poput igračaka, odeće ili opreme koja bebi pomaže da lepše otkriva svet oko sebe jesu dragoceni, ali - umesto klasičnih poklona sve je popularnija ideja da prvo darovanje deteta ima dugoročniju svrhu
Beč na prvom mestu svetskih kongresnih metropola
Srpska ekonomija
Na najnovijoj rang-listi kongresnih metropola (ICCA-Međunarodna kongresna asocijacija) za 2024. godinu glavni grad Austrije zauzeo je 1. mesto u svetu, ispred Lisabona i Singapura. Sa 154 održana kongresa Beč se vratio na svetski vrh nakon što je prethodne godine bio na četvrtom mestu
Barbados – ostrvo najpismenijih ljudi na svetu
Srpska ekonomija
Ukoliko ste pomislili da je Barbados samo još jedno karipsko ostrvo, poznato po prelepim plažama, zaraznim ritmovima i gostoljubivom narodu, samo ste do pola u pravu. Zapravo, Barbados je najistočnije ostrvo Karipskih ostrva, deo je Malih Antila i okruženo je Atlantskim okeanom
Grad Beč testira nove vrste asfalta
Srpska ekonomija
Asfalt se leti brzo zagreva, usled čega posebno u gradskim sredinama nastaju velike toplotne zone. Zato Grad Beč u okviru pilot-projekta testira nove mogućnosti asfaltiranja. U okolini potoka Lizing (Liesingbach) ugrađene su četiri nove mešavine asfalta. Istraživački projekat trajaće naredne tri godine
Czechoslovak Group slavi 30 godina uspeha, inovacija i posvećenosti
Srpska ekonomija
Czechoslovak Group, ove godine slavi 30 godina uspešnog poslovanja i razvoja. Deo kompanije Czechoslovak Group je i fabrika „14. oktobar” iz Kruševca, čiji zaposleni svakodnevno napreduju u radu usvajajući novine i potrebe svetskog tržišta