Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Avio-kompanija otvara restoran u pariskoj Galeriji Lafajet

Pariz
Foto: ©Air France
Srpska ekonomija

Čuvena Galerija Lafajet, preko 130 godina stara robna kuća, poznata po staklenoj kupoli i dizajnu u stilu secesije, udružiće ovog leta snage sa Air France-om, francuskom nacionalnom avio-prevoznikom. Naime, od 25. juna do 20. avgusta, na osmom spratu robne kuće, biće otvoren restoran ove avio-kompanije, koji će posetiocima nuditi panoramski pogled na Pariz – od Ajfelove kule do Monmartra.

U pitanju će biti ekskluzivni restoran čiji će meni odgovarati onom iz biznis klase na dugolinijskim letovima Air France-a. Meni će se sastojati od dva predjela, glavnog jela, selekcije sireva i dezerta, a potpisuje ga Režis Markon, kuvar sa tri Mišelinove zvezdice. Za dezerte je zadužena Nina Metajer, nosilac titule najboljeg poslastičara na svetu za 2023. godinu. Kako bi izbor vina savršeno pratio jelo, vinsku i šampanjsku kartu kreira glavni somelijer Air France-a, Gzavje Tuza, najbolji somelijer u Francuskoj u 2022. godini.

Restoran će biti otvoren svakog dana sem utorka, od 11:30 do 15:30, a cena menija sa uključenim pićima je 93 evra.

Da ovaj meni vredi probati svedoči i jedna od nagrada koje je Air France ovog juna dobio od Skytrax-a, međunarodne organizacije za ocenjivanje vazdušnog saobraćaja. Prema ovoj organizaciji, Air France nudi najbolju hranu u salonu prve klase, a avio-kompanija je i nagrađena za najbolji sadržaj u prvoj klasi i, petu godinu zaredom, je proglašena za najbolju avio-kompaniju u Zapadnoj Evropi. Ukoliko uzmemo u obzir činjenicu da je Air France osma najbolja avio-kompanija u svetu za 2025. godinu i da ima dugogodišnju saradnju sa kuvarima nosiocima Mišelinovih zvezdica i najboljim svetskim somelijerima, onda i ne čudi podatak da Air France otvara restoran.

Takođe, iz avio-kopmanije najavljuju i da će od zimskog reda letenja, tačnije od 13. januara do 28. marta 2026. godine uvesti tri nedeljna leta za Punta Kanu u Dominikanskoj Republici. Tako Punta Kana postaje šesta destinacija Air France-a na Karibima, pored Kajena (Francuska Gvajana), Poant a Pitra (Gvadalupe), For de Fransa (Martinik), Svetog Martina i Havane (Kuba).

Ostali naslovi

Jesen, prehlade i kafa: balans koji lako postižete
Srpska ekonomija
Jesen je doba kada se svakodnevica ubrzava: deca kreću u škole i vrtiće, u prevozu je gužva, temperatura varira od jutarnjeg mraza do popodnevnog otopljenja… I dok se borimo sa kijavicom, umorom i blažom malaksalošću, svakodnevne obaveze ne čekaju — posao, obaveze, porodica...
Transparentnost veštačke inteligencije postaje ključna tema digitalnog društva
Srpska ekonomija
Dostavljači su ključan deo Wolt platforme. Kao partneri, imaju potpunu slobodu da biraju kad, gde i koliko rade. Algoritmi omogućavaju transparentno i efikasno raspoređivanje poslova – dodela isporuke se zasniva na blizini, vrsti prevoznog sredstva i dostupnosti
Kako AI menja očekivanja IT zajednice
Srpska ekonomija
Očekivanja IT zajednice ubrzano se menjaju pod uticajem veštačke inteligencije, ali tehnološki napredak za njih ima vrednost samo kada je praćen etikom, odgovornošću i brigom o ljudima. Iako 46% ispitanika navodi da su im kompanije koje koriste AI privlačnije, poverenje ostaje veoma osetljiva kategorija
BlueNoroff cilja rukovodioce na Windows i macOS sistemima
Srpska ekonomija
Na globalnoj Security Analyst Summit konferenciji na Tajlandu, Global Research and Analysis Team (GReAT) kompanije Kaspersky predstavio je najnovije aktivnosti APT grupe BlueNoroff kroz dve visoko ciljanje zlonamerne kampanje – „GhostCall“ i „GhostHire“
Nova nada za hronične bolove u zglobovima
Srpska ekonomija
Artroza spada među najčešće bolesti zglobova i predstavlja sve veći zdravstveni problem. Oko 1,4 miliona ljudi u Austriji pati od ovog hroničnog trošenja zglobova, a broj obolelih i dalje raste. Stručnjaci procenjuju da će se broj slučajeva artroze do 2030. godine povećati za oko 30 odsto
Zajednička odgovornost banaka i građana
Srpska ekonomija
Oktobar je Evropski mesec sajber bezbednosti – period posvećen podizanju svesti o važnosti digitalne sigurnosti, posebno u oblasti finansija. Sa ubrzanom digitalizacijom i razvojem mobilnog i internet bankarstva, raste i potreba da korisnici finansijskih usluga razumeju rizike digitalnog okruženja i način na koji mogu da ih prepoznaju i zaštite se
Korišćenje AI-a u planiranju putovanja
Srpska ekonomija
Glavni motiv za korišćenje AI-a u planiranju putovanja ušteda vremena i pojednostavljivanje priprema, ističe 73% ispitanika u istraživanju. Drugi važni benefiti, koje navodi 65% učesnika, uključuju pronalaženje informacija o glavnim atrakcijama odredišta i personalizovane preporuke prilagođene individualnim preferencijama
Marina Abramović u bečkoj Albertini
Srpska ekonomija
Bečki muzej „Albertina“ u saradnji sa galerijom „Bank Austria Kunstforum“ prikazuje prvu veliku retrospektivu Marine Abramović u Austriji. Izložba pruža obiman pregled njenog stvaralaštva. Tokom čitavog trajanja izložbe svakodnevno će se izvoditi rekonstrukcije (reenactments) istorijskih performansa
Leto donosi sve češće suše, a mi gubimo vodu i tamo gde je ima
Srpska ekonomija
Uprkos značajnim tehnološkim dostignućima, uključujući i najnoviji razvoj veštačke inteligencije, ispostavilo se da nam preti nestašica nečega bez čega ne mogu ni domaćinstva ni veliki poslovni sistemi, a to je voda
Da li znate šta sve povezuje Srbiju i Maltu?
Srpska ekonomija
Iako je Malta više od 1000 km vazdušnom linjom udaljena od Srbije, mnoge veze čvrsto povezuju ove dve zemlje. Navešćemo samo neke, a ostavljamo vama da istražite i ostale: Spomenik sećanja na brodolom srpskih vojnika 1918, Parohija Sv. Apostala Pavla i Sv. Nikole, Forum srpskih književnika ARTE...