Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Psihološka pomoć mladima

Hrabri zajedno
Srpska ekonomija

Period adolescencije obeležen je brojnim izazovima, od pronalaženja sopstvenog identiteta i suočavanja sa društvenim normama, do prilagođavanja promenama koje donose škola, porodica, kao i nove tehnologije, što predstavlja plodno tlo za nastanak anksioznosti i depresije. Prema podacima UNICEF-a svaka četvrta mlada osoba u Srbiji susrela se sa nekim mentalnim izazovom. Trećina (34%) mladih o tome razgovara samo povremeno, 21% to čini veoma retko, dok 14% nikada ne otvara ovu temu. Više od trećine mladih (37%) ne zna gde da se obrati da dobije psihološku podršku.

Prepoznajući izazove odrastanja i njihovog uticaja na mentalno zdravlje, Maybelline New York treću godinu zaredom sprovodi kampanju Brave Together (Hrabri zajedno) sa ciljem destigmatizacije mentalnih poteškoća, podržavajući pristup uslugama usmerenim na pružanje pravovremene i kvalitetne podrške mladima. Zahvaljujući ovoj inicijativi od početka 2024. godine preko 50.000 osoba je posetilo platformu UNICEF-a Sve je OK, a mladi su dobili psihološku podršku tokom 8.415 održanih sesija. Ovaj online prostor je sigurno, zaštićeno i anonimno mesto za potragu za odgovorima na pitanja koja mlade tište, kao dobijanje saveta putem razgovora sa stručnjacima. Tokom ove godine 15 eksperata je prošlo sveobuhvatnu obuku kako bi se unapredio kvalitet i obim usluge koje se pruža mladima.

„Pored toga što je veoma intenzivna i izazovna, adolescencija je i period u kojem se može učiniti mnogo toga kako bi se mentalno zdravlje mlade osobe očuvalo pre prelaska u odraslo doba. Verujemo da je najvažniji korak na tom putu otvoren i iskren razgovor, kao i da kroz dodatne resurse i stručnu pomoć, svaki pojedinac može biti deo mreže podrške i pomoći u očuvanju mentalnog zdravlja“, ističe Ivona Marinković, Senior Product Manager za brendove Maybelline New York i Essie u kompaniji L’Oréal Adria Balkan.

Osim pristupa lako dostupnoj i besplatnoj podršci, jedan od ključnih segmenata Brave Together kampanje jeste i edukacija mladih u cilju prepoznavanja znakova mentalnih poteškoća kod sebe i svojih najbližih, koristeći inovativan Brave Talk model. Ovaj pristup obuhvata konkretne korake za pružanje podrške prijatelju u osetljivim situacijama i osmišljen je sa ciljem da olakša vođenje otvorenih razgovora kroz uvažavanje osećanja i stvaranje sigurne i poverljive atmosfere.

Model BRAVE koraka – Budi uz njih, Razmisli o okruženju, Aktivno postavljaj pitanja, Vodi računa o osećanjima i Efekat tvojih reči je veliki – ove godine je predstavljen studentima Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, Medicinskog fakultetu u Nišu, Filološko umetničkog fakulteta u Kragujevcu i Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu. Kroz inspirativne i interaktivne radionice studenti su dobili konkretne smernice kako prepoznati mentalne izazove sa kojima se suočavaju njihovi prijatelji i vršnjaci koje su im omogućile da ovladaju veštinama potrebnim za započinjanje osetljivih razgovora i pružanje adekvatne podrške, a da ne pređu sopstvene, kao ni tuđe granice. Stotine studenata u 4 grada u Srbiji imalo je priliku da razvije svest o tome na koji način kao prijatelji mogu da budu dobra podrška svojim vršnjacima dok prolaze kroz izazovne periode u odrastanju.

Do sada je kroz ovaj program globalno, u saradnji sa 35 neprofitnih organizacija u 25 zemalja, Maybelline New York obezbedio besplatnu psihološku podršku za 350.000 ljudi. Cilj je da se do 2025. godine izdvoji ukupno 10 miliona dolara kako bi se osiguralo bolje mentalno zdravlje za milion ljudi širom sveta. Ovogodišnja ambasadorka kampanje Naomi Osaka dodatno osvetljava ovu važnu temu, inspirišući mlade da se otvore i potraže pomoć kada im je potrebna.

Ostali naslovi

Šest saveta kako da izbegnete bacanje hrane tokom praznika
Srpska ekonomija
Istraživanja pokazuju da se u Srbiji dnevno baci oko 2.000 tona hrane i da se najviše bacaju hleb, meso i mleko. Analiza je pokazala da se hrana uglavnom baca zato što se pokvari ili se zaboravi u frižideru i zamrzivaču, te da svako od nas u proseku baci godišnje gotovo 28 kg jestivih i oko 80 kg nejestivih delova hrane
Digitalno modelovanje u novogradnji u Beču
Srpska ekonomija
Iza termina BIM (Building Information Modeling) krije se digitalna aplikacija koja pomoću trodimenzionalnih modela optimizuje sve procese u okviru planiranja, gradnje i upravljanja zgradama, čime se omogućava veća transparentnost, održivost i pouzdanost. 3D modelovanje podataka o zgradama omogućava saradnju svih učesnika
Psihološka pomoć mladima
Srpska ekonomija
Period adolescencije obeležen je brojnim izazovima, od pronalaženja sopstvenog identiteta i suočavanja sa društvenim normama, do prilagođavanja promenama koje donose škola, porodica, kao i nove tehnologije, što predstavlja plodno tlo za nastanak anksioznosti i depresije. Svaka četvrta mlada osoba u Srbiji susrela se sa nekim mentalnim izazovom
Rizici korišćenja besplatnih alata za konvertovanje fajlova
Srpska ekonomija
Tokom prvih 10 meseci 2024. godine, kompanija Kaspersky je detektovala i blokirala 476 miliona pretnji na internetu širom Evrope*. Pretnje putem interneta obuhvataju širok spektar sajber rizika koji mogu izazvati štetne događaje ili radnje. Prema rečima stručnjaka kompanije Kaspersky, jedan od tih rizika odnosi se na korišćenje besplatnih onlajn servisa za konvertovanje fajlova
Nove metode za reciklirani beton u Beču
Srpska ekonomija
Beton je jedan od najvažnijih građevinskih materijala našeg vremena. Procenjuje se da se u svetu proizvede 30 milijardi tona betona godišnje. S obzirom na ovu količinu, važno je štedeti resurse ponovnim korišćenjem starog betona
Božićni pokloni - trend od nepromišljene ka ciljanoj kupovini
Srpska ekonomija
Prema istraživanju Bečke privredne komore spremnost Bečlija da kupuju poklone za Božić je sa 87 odsto veoma visoka. Od 10 Bečlija, njih 9 planira da kupi u proseku 8 poklona u vrednosti od oko 320 evra. Zaključak istraživanja je da sve više Bečlija pažljivo bira poklone
Kako da internet u romingu ne platite suvim zlatom
Srpska ekonomija
Verovatno poznajete nekog kome je zbog korišćenja interneta u romingu stigao neverovatno veliki račun. Nadamo se da to niste bili vi. Zahvaljujući eSim tehnologiji, odnosno digitalnoj SIM kartici koju instalirate u svoj telefon, više se nećete brinuti o iznosu na računu dok surfujete internetom u inostranstvu
Bakino pojedi nešto na kašiku može i za doručak
Srpska ekonomija
Međunarodni dan integralnih žitarica, 19. novembar, podseća nas na značaj uvođenja zdravijih izbora u svakodnevnu ishranu i ukazuje na posebne dobrobiti koje nam integralne žitarice donose. Proizvodi od celog zrna su bogati vlaknima, esencijalnim nutrijentima i doprinose očuvanju zdravlja
Benefiti od zrna do šoljice
Srpska ekonomija
U svetu kafe, kvalitet nije samo reč, to je umetnost koja se stvara kroz pažljiv proces pripreme, od trenutka uzgoja njenih zrna pa do gutljaja iz omiljene šoljice. Da bi kafa zaista bila kvalitetna, važno je da ne izgubi svoja pozitivna svojstva tokom celog procesa proizvodnje: od branja, preko transporta, pa do pažljivog prženja i mlevenja na tradicionalan način
Mesto počinka srpskih ratnika
Srpska ekonomija
Plava grobnica je predeo mora oko ostrva Vido i grada Krfa u koje su potapana tela palih srpskih junaka kada više nije bilo mesta na kopnu. Prema zvaničnim, ali nepotpunim podacima jer svi umrli nisu evidentirani, do 23. marta 1916. u Krfskom kanalu sahranjeno je 4.847 srpskih vojnika i oficira