Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Božićni pokloni - trend od nepromišljene ka ciljanoj kupovini

Beč
Foto: (c) Pixabay
Srpska ekonomija

Prema istraživanju Bečke privredne komore spremnost Bečlija da kupuju poklone za Božić je sa 87 odsto veoma visoka. Od 10 Bečlija, njih 9 planira da kupi u proseku 8 poklona u vrednosti od oko 320 evra. Zaključak istraživanja je da sve više Bečlija pažljivo bira poklone.

„Trend ide od nepromišljene ka ciljanoj kupovini“, kaže predsednica trgovinskog sektora pri Privrednoj komori Beča, Margarete Gumpreht. „Bečlije sve češće posvećuju posebnu pažnju prilikom kupovine poklona, jer žele da njihovi pokloni budu adekvatni. Ovaj trend pokazuje da lični pokloni postaju sve važniji“, objašnjava Gumpreht.

Polovina Bečlija (54 odsto) tvrdi da dobro poznaje želje svojih voljenih, i da lako nalazi odgovarajuće ideje. Više od trećine Bečlija (37 odsto) direktno pita za želje, kako bi izbegli pogrešne kupovine. Četvrtina (26 odsto) se inspiriše u prodavnicama, dok 22 odsto svakog Božića poklanja slične poklone. Samo 8 odsto Bečlija traži ideje za poklone putem društvenih mreža.

„Materijalna vrednost poklona sve više prelazi u drugi plan. Za mnoge Bečlije individualnost, regionalnost i održivost postaju ključni kriterijumi pri odabiru poklona“, ističe Gumpreht. Šest od deset Bečlija (61 odsto) pridaje značaj personalizovanim poklonima. Polovina ispitanika (49 odsto) smatra da su održivi, ekološki pokloni vrlo važni. Trend se okreće ka dugotrajnim, ekološki prihvatljivim proizvodima, naročito ako su lokalno proizvedeni.

Način na koji kupci kupuju, šta kupuju, gde kupuju i kako donose odluke o kupovini značajno se promenio poslednjih godina. Iako je online trgovina nesporno postala važnija, trenutno istraživanje pokazuje da 35 odsto ispitanika želi više da kupuje u lokalnim radnjama. Takođe, 19 odsto ispitanika više voli proizvode iz regiona. „Uprkos mnogim pretpostavkama, jasno je da potrošači ne kupuju isključivo online, već cene iskustvo lične kupovine u prodavnicama“, kaže Gumpreht.

Kada je reč o božićnim poklonima, većina se odlučuje za kupovinu u prodavnici. Od 8 poklona, 5 se kupuje u prodavnicama, što je delom i zbog božićne atmosfere u gradu.

Ostali naslovi

Digitalno modelovanje u novogradnji u Beču
Srpska ekonomija
Iza termina BIM (Building Information Modeling) krije se digitalna aplikacija koja pomoću trodimenzionalnih modela optimizuje sve procese u okviru planiranja, gradnje i upravljanja zgradama, čime se omogućava veća transparentnost, održivost i pouzdanost. 3D modelovanje podataka o zgradama omogućava saradnju svih učesnika
Psihološka pomoć mladima
Srpska ekonomija
Period adolescencije obeležen je brojnim izazovima, od pronalaženja sopstvenog identiteta i suočavanja sa društvenim normama, do prilagođavanja promenama koje donose škola, porodica, kao i nove tehnologije, što predstavlja plodno tlo za nastanak anksioznosti i depresije. Svaka četvrta mlada osoba u Srbiji susrela se sa nekim mentalnim izazovom
Rizici korišćenja besplatnih alata za konvertovanje fajlova
Srpska ekonomija
Tokom prvih 10 meseci 2024. godine, kompanija Kaspersky je detektovala i blokirala 476 miliona pretnji na internetu širom Evrope*. Pretnje putem interneta obuhvataju širok spektar sajber rizika koji mogu izazvati štetne događaje ili radnje. Prema rečima stručnjaka kompanije Kaspersky, jedan od tih rizika odnosi se na korišćenje besplatnih onlajn servisa za konvertovanje fajlova
Nove metode za reciklirani beton u Beču
Srpska ekonomija
Beton je jedan od najvažnijih građevinskih materijala našeg vremena. Procenjuje se da se u svetu proizvede 30 milijardi tona betona godišnje. S obzirom na ovu količinu, važno je štedeti resurse ponovnim korišćenjem starog betona
Božićni pokloni - trend od nepromišljene ka ciljanoj kupovini
Srpska ekonomija
Prema istraživanju Bečke privredne komore spremnost Bečlija da kupuju poklone za Božić je sa 87 odsto veoma visoka. Od 10 Bečlija, njih 9 planira da kupi u proseku 8 poklona u vrednosti od oko 320 evra. Zaključak istraživanja je da sve više Bečlija pažljivo bira poklone
Kako da internet u romingu ne platite suvim zlatom
Srpska ekonomija
Verovatno poznajete nekog kome je zbog korišćenja interneta u romingu stigao neverovatno veliki račun. Nadamo se da to niste bili vi. Zahvaljujući eSim tehnologiji, odnosno digitalnoj SIM kartici koju instalirate u svoj telefon, više se nećete brinuti o iznosu na računu dok surfujete internetom u inostranstvu
Bakino pojedi nešto na kašiku može i za doručak
Srpska ekonomija
Međunarodni dan integralnih žitarica, 19. novembar, podseća nas na značaj uvođenja zdravijih izbora u svakodnevnu ishranu i ukazuje na posebne dobrobiti koje nam integralne žitarice donose. Proizvodi od celog zrna su bogati vlaknima, esencijalnim nutrijentima i doprinose očuvanju zdravlja
Benefiti od zrna do šoljice
Srpska ekonomija
U svetu kafe, kvalitet nije samo reč, to je umetnost koja se stvara kroz pažljiv proces pripreme, od trenutka uzgoja njenih zrna pa do gutljaja iz omiljene šoljice. Da bi kafa zaista bila kvalitetna, važno je da ne izgubi svoja pozitivna svojstva tokom celog procesa proizvodnje: od branja, preko transporta, pa do pažljivog prženja i mlevenja na tradicionalan način
Mesto počinka srpskih ratnika
Srpska ekonomija
Plava grobnica je predeo mora oko ostrva Vido i grada Krfa u koje su potapana tela palih srpskih junaka kada više nije bilo mesta na kopnu. Prema zvaničnim, ali nepotpunim podacima jer svi umrli nisu evidentirani, do 23. marta 1916. u Krfskom kanalu sahranjeno je 4.847 srpskih vojnika i oficira
Beč: Poslednji dani Pompeje uživo
Srpska ekonomija
U Bečkoj dvorani Marxhalle otvorena je izložba „Poslednji dani Pompeje“ pre njenog uništenja. Uz pomoć virtuelne stvarnosti, izložba pokušava da spoji istoriju i zabavu. Erupcija Vezuva dovela je 79. godine do jedne od najvećih i verovatno najfascinantnijih katastrofa antičkog doba, do uništenja grada Pompeje