Direktor Sokoja, Dejan Manojlović, uz prisustvo svojih saradnika Jovana Miloševića, pomoćnika direktora, Predraga Negovana, Direktora IT sektora i Dejana Smiljanića, IT konsultanta, u ime Sokoja je potpisao Ugovor o izradi novog informacionog sistema. O važnosti ovog događaja pričali smo sa direktorom Sokoja Dejanom Manojlovićem.
- Posle donošenja odluke Skupštine Sokoja da se sa ponuđačima M&I i DEX, koji čine konzorcijum, zaključi Ugovor o izradi novog informacionog sistema, sa ovim Konzorcijumom su vršeni pregovori oko mnogih detalja važnih za realizaciju ovog projekta. To su pre svega važni prilozi Ugovora, koji se odnose na organizaciju i metodološke standarde za pružanje usluga implementacije modula i platforme, kao i novih aplikativnih sistema, dinamički plan realizacije ovih usluga, te tehnički uslovi za njihovu implementaciju.
Smatrate li da je to sve uspešno odrađeno?
- Gospodin Predrag Negovan, direktor IT Sokoja, kao i Dejan Smiljanić, IT konsultant, iskusni su i referentni saradnici, koji su se postarali da se taj segment pregovora završi na najbolji mogući način. Kruna svega je Ugovor, koji će pružiti punu kontrolu Sokoju za realizaciju ovog posla. Ugovor smo zaključili 29. avgusta 2022. godine i taj dan smatram za važan dan u istoriji Sokoja.
Kakvi su dalji koraci?
- Praktično, najvažniji posao počinje sada. Već u petak, 2. septembra zakazan je prvi sastanak, kada i otpočinje rad na realizaciji projekta. Sokoj je u međuvremenu unapredio svoje ljudske resurse, a kada su u pitanju IT kadrovi. To je urađeno kroz određene interne preraspodele, ali i kroz dodatna eksterna angažovanja. Naši partneri u Konzorcijumu su takođe spremni što se tiče zaposlenih koji će raditi na našem projektu, a i oni planiraju dodatna angažovanja, kako bi kvalitetno i u roku završili dogovoreni posao. Materijalni resursi nam ne nedostaju, jer je Skupština kroz svoju odluku, ali i kroz Plan investicija za 2022. godinu, kao deo Plana rada Sokoja za 2022. godinu, predvidela i obezbedila sredstva za finansiranje novog Informacionog sistema.
Jeste li zadovoljni zaključenim Ugovorom?
- Na Ugovoru, kao i ostaloj pratećoj dokumentaciji radimo od prvog radnog dana, posle održane sednice Skupštine. Ideja je bila da dobijemo najbolje moguće uslove kroz taj Ugovor, kao i potrebna obezbeđenja, što bi sve garantovalo dobro završen posao. To smo i postigli kroz povoljnu cenu određenih gotovih proizvoda, koje dobijamo od Konzorcijuma, kao i kroz povoljnu cenu čovek/dan za sve ono što razvijamo. Odredbe Ugovora me sprečavaju da javno govorim o tim elementima (naravno, sa tim su upoznati članovi organa Sokoja, koje obavezuje poslovna tajna), ali će biti dovoljno da kažem da je to značajno ispod sadašnjih tržišnih uslova, koji i dalje permanentno rastu.
Kakve su obaveze zaposlenih u Sokoju, a u vezi sa izradom novog Informacionog sistema?
- Svi zaposleni u Sokoju, počev od mene, pa do svih krajnjih izvršilaca, biće aktivni učesnici izrade novog Informacionog sistema. Naravno, kolege koje su na višim pozicijama i koji znaju kako procesi treba da se odvijaju, a da bi operativni rad Sokoja bio što bolji, transparentniji, efikasniji i korisniji za naše članove, biće više angažovani i siguran sam da će dati svoj veliki doprinos da Sokoj za dve-tri godine ima Informacioni sistem koji će biti, ako ne bolji, a ono ravan informacionim sistemima koji koriste vodeće organizacije za kolektivno ostvarivanje autorskih prava u svetu. To znači da nas u tom periodu očekuje žestok rad, jer ćemo uz sve ovo morati da radimo uobičajene operativne poslove koje Sokoj uobičajeno radi, na način da sve funkcioniše, te da naši članovi ne osete da zaposleni rade i još nešto drugo. Očekujemo da će se prvi rezultati rada na novom Informacionom sistemu osetiti ubrzo.