Koje povoljnosti nudi Telekom Srbija kako bi pospešio razvoj malih i srednjih preduzeća?
Telekom Srbija aktivno učestvuje u stvaranju ambijenta pogodnog za jačanje malih i srednjih preduzeća. Taj značajni segment srpske ekonomije stimuliše privatnu inicijativu i preduzetničke sposobnosti, fleksibilan je,može se brzo prilagođavati promenama na tržištu. Naš zadatak je da opravdamo i zadržimo poverenje svih naših korisnika, pružajući im efikasnost, pouzdanost, sigurnost i kvalitet poslovnih rešenja kako bismo zadovoljili sve njihove potrebe, jer svesni smo da je jedini pravi uspeh onaj koji postignemo zajedno s našim korisnicima. Kreiramo za njih jedinstvena telekomunikaciona rešenja, u skladu s njihovom veličinom i delatnošću kojom se bave, potrebama za ICT servisima, lokacijom, i sve to uz povećanu podršku, konsalting i unapređenu komunikaciju. U svim većim gradovima u Srbiji otvorili smo biznis centre, gde naši savetnici u svakom trenutku mogu da pomognu i zajedno s korisnikom pronađu najbolje rešenje, u zavisnosti od njegovih potreba. Posebno bih izdvojio Premijum biznis centar u Beogradu, Bulevar umetnosti 16, gde tim mladih ljudi u fantastičnom ambijentu stoji na raspolaganju da pronađe rešenje za svaki poslovni problem. Sastanak s našim prodajnim savetnikom može se zakazati i onlajn, preko našeg sajta. Naravno, parking je obezbeđen, izuzetno poštujemo korisnikovo vreme i nema gužve i čekanja u redovima.
Koliko kupovina i transfer putem interneta utiču na izumiranje tradicionalnih načina trgovine i da li takav trend ugrožava mala i srednja preduzeća u Srbiji?
Internet je promenio naš način života i rada. Pre samo 20 godina tehnologija je bila takva da ste merili koliko dugo ste bili onlajn, a sada smo stalno onlajn i biti oflajn je jednostavno problem, kako u privatnoj tako i u poslovnoj komunikaciji. Sam podatak da je broj onlajn porudžbina u Srbiji porastao za 35 odsto za godinu dana dovoljno govori o tom da taj vid prodaje postaje must have, jer su korisnici postali svesni benefita koje im takav vid kupovine pruža. Važno je napomenuti da je najveći procenat onlajn porudžbina plaćen pouzećem (bilo preko POS terminal, bilo gotovinskim plaćanjem). Još uvek postoji doza nepoverenja u ostavljanje podataka o platnoj kartici na sajtovima, jer internet kod dosta korisnika predstavlja i strah od bezbednosti ostavljenih podataka. Ovo je svakako tema kojoj se mora posvetiti veća pažnja i koja zahteva dodatnu edukaciju korisnika, jer svako onlajn rešenje ima vrlo razrađene sigurnosne mehanizme, kako za kupca tako i za prodavca. Internet je šansa za mala i srednja preduzeća da unaprede svoju prodaju, jer su takva rešenja relativno jeftina i ne znače samo onlajn prodaju već i digitalni marketing, kako bi istovremeno imali i pravovremenu i masovnu informisanost kupaca. Danas je vrlo lako čak i mikrofirmama da imaju svoj veb- sajt, a proces njegovog kreiranja nije ništa komplikovaniji od otvaranja Fejsbuk naloga. Telekom Srbija svim pravnim licima nudi mogućnost kreiranja sajta po ceni jednog kapućina mesečno. Takođe, svi korisnici BizPaketa, jedinstvenog rešenja za mala i srednja preduzeća, u okviru kojeg možete da kombinujete čak devet fiksnih i 20 mobilnih linija, uz tarife po izboru i internet konekcije, veb-sajt dobijaju gratis.