Ulaganjem u inicijative prilagođene porodici, i naporima zaposlenih da održe ravnotežu između poslovnog i privatnog života, kompanije doprinose jačanju svojih brendova, povećavaju privlačnost i zadržavanje zaposlenih i prikazuju se kao društveno odgovorne, zaključeno je u Novom Sadu, u Kulturnoj stanici Eđšeg, na prvoj info sesiji za kompanije u okviru regionalnog projekta „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici“.
Pored predstavljanja na koji način kompanije mogu da se prijave za učešće i poboljšaju svoje politike prema zaposlenima, na današnjem događaju je predstavljen i model poslovanja „Radno mesto prilagođeno porodici“ namenjen poslodavcima.
„Planiranje porodice predstavlja veliki izazov za žene koje žele da ostanu radno aktivne, naročito na Zapadnom Balkanu gde tradicionalne norme i stereotipi dodatno otežavaju njihovu profesionalnu angažovanost. Projekat „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici” je osmišljen kako bi podržao vlade u unapređenju politika prilagođenih porodici i stvaranju okruženja koje će koristiti podjednako ženama i muškarcima i omogućiti im da usklade karijeru i porodične planove“, rekla je Borka Jeremić, šefica Populacionog fonda Ujedinjenih nacija u Srbiji.
Istraživanja pokazuju da milenijalci i generacija Z preferiraju poslodavce čije vrednosti podržavaju ravnotežu između posla i privatnog života, napredovanje u karijeri i lični razvoj. Model „Radno mesto prilagođeno porodici“ teži upravo uspostavljanju ravnoteže između radnog i porodičnog života, što doprinosi boljoj produktivnosti zaposlenih i boljim rezultatima za kompanije. Ovaj model podržava sve zaposlene, bez obzira na roditeljski status, u postizanju ravnoteže između poslovnih obaveza i porodičnih odgovornosti, stvarajući inkluzivno i podržavajuće radno okruženje.
„Pitanje prava zaposlenih na ravnotežu između privatnih i poslovnih obaveza ne sme da se podrazumeva, i trebamo svi kontinuirano da radimo na tome da se poboljšaju uslovi za sve zaposlene. U tome se ogleda važnost ovog projekta“, rekao je Nenad Ivanišević, pokrajinski sekretar za privredu i turizam.
Projekat „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici“ koji će se sprovoditi do 2026. godine podrazumeva mentorsku podršku za uvođenje ovog modela u poslovanje kompanija, bilo kroz aktivnosti koje se već sprovode ili kroz razvoj novih inicijativa.
„Ovim projektom nastavljamo dugogodišnji rad sa poslovnom zajednicom kako bi omogućili unapređenje mera koje doprinose ravnoteži između profesionalnih i porodičnih obaveza zaposlenih, osigurale stabilnost i napredak u karijeri, i unapredile dobrobit na radnom mestu. Želimo da pomognemo kompanijama da ojačaju svoje poslovanje tako što će da poboljšaju brigu o svojim zaposlenima, i zato pozivamo da se što veći broj kompanija pridruži“, rekla je Ana Košel (Ana Koeshall), direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac.
Aktivnosti sprovode Populacioni fond Ujedinjenih nacija (UNFPA) u Srbiji i Fondacija Ana i Vlade Divac kroz projekat „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici” u partnerstvu sa privatnim sektorom i Vladom Republike Srbije, uz finansijsku podršku Austrijske razvojne agencije.