Beograd nastavlja da radi na sprovođenju ideje o održivom planiranju i mobilnosti, a iskustva gradova koji imaju slične probleme sa brojem automobila su nam pomogla da dođemo do rezultata, izjavio je glavni urbanista Marko Stojčić.
– Uspeli smo da se, zajedno sa građanima koji žive u pešačkim zonama, izborimo za nešto što podiže kvalitet života. To podrazumeva da se građani oslanjaju na pešačenje, bicikliranje i javni gradski prevoz, da odustaju od putničkih automobila – istakao je Stojčić, ukazujući na podatak da je srpska prestonica među gradovima u kojima ima najviše obolelih od kardiovaskularnih oboljenja, što je rezultat nedovoljnog pešačenja.
Gostujući na TV Vesti Stojčić je naglasio da Beograd ima pešačke zone i prostore za pešake kao i koridore uz Savu i Dunav, te dodao da je čitav Novi Beograd veoma pogodan za pešačenje.
– U centralnoj zoni jedna po jedna ulica koju rekonstruišemo dobija neki širi pojas za pešake, dobija i zelene pojase. Linijski park, koji predstavlja jednu posebno važnu pešačko-biciklističku rekreativnu zonu, kreće sa izgradnjom naredne nedelje i tako malo po malo osvajamo svaki kvadratni metar – rekao je glavni urbanista.
On je kazao da je 650.000 automobila u Beogradu jako veliki broj, mada su to brojevi koje imaju i Budimpešta, koja je veća od Beograda, i Milano.
On je ukazao i na to da polovinu svih kretanja u Beogradu čini vožnja gradskim prevozom, što je dobro i čemu se dive svi veći evropski gradovi.
– Borimo se da zadržimo tih 50 odsto kretanja i da za 25 odsto povećamo vožnju biciklima i pešačenje, kao i prevoz Savom i Dunavom. U tom smislu očekujem da kada se poveže javni prevoz na rekama, povežemo ga i sa kopnom tako da će to biti jedan funkcionalni sistem koji će, kada se izgradi metro, pomoći da građani mnogo lakše i brže, a što je i ekološki prihvatljivije, stižu na željena odredišta – naglasio je Stojčić.
Govoreći o izgradnji Linijskog parka, Stojčić je napomenuo da se radi o procesu koji se ubrzano sprovodi.
On je rekao da je ponosan na to što je deo tima koji je uspeo da započne izgradnju metroa, koji je više od pola veka san Beograđana i svih koji su upravljali ovim gradom.
– Ponosan sam i na Linijski park, koji je veoma zahtevan projekat, a ponosim se i time što smo doneli odluku da Adu Huju proglasimo javnom zelenom površinom. Tu su i drugi projekti pripreme tunela, mostova, obilaznica, a došli smo i do neke tačke u izradi Generalnog urbanističkog plana. To je plan za strateški razvoj Beograda, to jest kako mi vidimo da će se za 20, 30 godina razvijati grad – istakao je između ostalog Stojčić.