Foto: mtt.gov.rs Državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vlade Republike Srbije Uroš Kandić ukazao je danas, prilikom promocije E-kioska povodom Svetskog dana prava potrošača, na značaj podizanja svesti potrošača o njihovim pravima.
Kandić je istakao da je elektronska kupovina prošle godine, u odnosu na 2020. godinu, porasla za 70 odsto i obrt na tom tržištu u Srbiji je 55 milijardi dinara, dodajući da, kada su u pitanju tužbe potrošača, samo sedam odsto njih se odnosi na onlajn kupovinu.
Predstavnik Organizacije potrošača Kragujevac Zoran Nikolić rekao je da je E-kiosk način da se potrošači upoznaju sa svojim pravima na licu mesta, odnosno pre odlaska u kupovinu, dodavši da potrošači nisu dovoljno svesni svojih prava.
Ne postoji nikakav zakon koji će vas zaštititi ukoliko vi ne pokažete inicijativu. Ideja sa E-kioskom nastala je zbog toga što potrošači moraju biti upoznati sa svojim pravima. Koliko god kampanje bile jednokratne, zaštita potrošača je permanentna misija, zaključio je Nikolić.
E-kiosk, koji će u TC „Galerija“ biti postavljen narednih šest meseci, testirali su predstavnici udruženja potrošača, novinari i građani.
„E-kiosk – vaš partner u kupovini!“ je pilot-projekat Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, koji je prvo postavljen u TC „Galerija“, a u planu je proširenje ovog projekta i na druga važna trgovačka mesta širom Srbije.
Aplikacija će takođe biti dostupna na vebsajtu Ministarstva trgovine turizma i telekomunikacija - Sektora za zaštitu potrošača.
Svetski dan prava potrošača inspirisan je govorom američkog predsednika Džona Kenedija, koji je na Kongresu SAD, održanom 15. marta 1962. godine, istakao četiri osnovna prava svakog potrošača: pravo na bezbednost, pravo da bude informisan, pravo na izbor i pravo da potrošač bude saslušan.
Taj datum je 1983. godine, odlukom Ujedinjenih nacija, ustanovljen kao Svetski dan prava potrošača.
Poštujući ovu tradiciju, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija godinama unazad obeležava 15. mart – Svetski dan prava potrošača, u cilju podizanja nivoa svesti javnosti o potrošačkim pravima i načinima njihove zaštite.