MasterIndex, tradicionalno istraživanje kompanije Mastercard o finansijskim navikama i potrebama aktivnih korisnika kartica u Crnoj Gori, potvrdilo je da su online plaćanja postala sastavni deo finansijske kulture građana i da takva vrsta plaćanja ima kontinuiran trend rasta. MasterIndex podaci pokazali su da 73% ispitanika koristi online plaćanja, što je porast od 43% u poređenju sa godinom prije početka pandemije.
Studija je još pokazala da su prvi izbor korisnika i dalje domaće online prodavnice (34%), te da je povjerenje u bezbednost online kupovine poraslo u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 55%, piše bankar.me.
Od 73% ispitanika koji online plaćanja koriste redovno, 13% njih plaća online barem jednom nedjeljno, dok 43% koristi online plaćanja na mesečnom nivou, a 27% nekoliko puta godišnje.
„Navike korisnika su se evidentno promenile, dobrim delom zbog pandemije, ali pre svega zbog naprednih tehnoloških rešenja u oblasti bezgotovinskog plaćanja i internet trgovine koja su građanima dala veću slobodu izbora i bolje korisničko iskustvo pri kupovini i plaćanju. Imajući u vidu podatak da su građani Crne Gore dominantno opredeljeni za online kupovinu kod domaćih trgovaca i da poverenje u online plaćanja raste iz godine u godinu, online poslovanje jeste razvojna prilika za trgovce svih veličina, a posebno male i srednje preduzetnike da povećaju obim svog poslovanja. U ovom prepoznajemo i potencijal za ukupan ekonomski rast domaćeg online tržišta, zbog čega ulaganje u edukaciju i stimulaciju trgovaca i korisnika treba biti zadatak svih nas tržišnih činilaca“, izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.