Biznis sektor može da utiče i pomogne mladima, da utiče na razvoj njihovih veština. Ulaganje u budućnost počinje ulaganjem u mlade. Ovo su neki su od zaključaka panela Šta mladi očekuju od nas koji je održan trećeg dana 29. Kopaonik biznis foruma.
Predstavnici mlade generacije istakli su na panelu izazove sa kojima se suočavaju njihovi vršnjaci, dok su članovi biznis zajednice predočili koja bi uloga privrede mogla da bude u njihovom rešavanju
U istraživanju, u kojem je učestvovalo 1033 mladih, uzrasta 15-25 godina (36% uzrasta 15-19 godina i 22% uzrasta 20-25 godina), istaknuto je da samo 5 odsto njih smatra da preduzeća u Srbiji vode dovoljno računa o deci i mladima, a 85 odsto ima velika očekivanja od poslovnog sektora da ih podrži na njihovom budućem razvojnom putu, kroz obezbeđivanje praksi, pružanje mentorstva i mogućnosti za volontiranjem, kao i drugih prilika za sticanje poslovnog iskustva.
Na panelu na kojem su prvi put mladi na Forumu imali priliku da kroz razgovor sa biznis zajednicom podele svoje poglede na svet i očekivanja od biznisa, učestvovali su Milica Otović, Kai Vainomaa i Nikola Samardžić, predstavnici UNICEF-ovog omladinskog odbora, Miloš Đuričanin, direktor strategije Nordeus fondacije, Dragan Filipović, predsednik UO Generali osiguranja, i Marko Mitrović, analitičar UNICEF-a. Panelu se onlajn priključio i Branko Milutinović, CEO Nordeusa. Moderator panela bila je Vesna Đukić Savić, šefica odseka za saradnju i partnerstva sa privatnim sektorom, UNICEF Srbija.
„Jako je važno da se mladi ljudi sretnu sa biznis sektorom dok su jos u školi, kada možemo uz neka praktična znanja da se bolje pripremimo za različite poslovne izazove“, izjavila je Milica Otović, studentkinja prve godine Fakulteta za bezbednost u Beogradu.
Dragan Filipović predsednik Izvršnog odbora Generali Osiguranje Srbija istakao je da je fakultetsko znanje važno, da je znanje najjače oružje koje imamo.“Danas mladi imaju priliku da putem programa praksi u raznim kompanijama mogu da vide i osete kako ono što uče izgleda u praksi. Prosečna starost zaposlenih u Generaliju je 42 godine, a od 1700 zaposlenih 24 odsto čine ljudi starosti do 35 godina i više od 50 odsto milenijalci. Iako generacijska pripadnost ne bi trebalo da ima veliki značaj u tome kako se osećamo i identifikujemo, ne možemo odbaciti činjenicu da svetski događaji, tehnološki napredak i društveni razvoj utiču na naša lična iskustva i oblikuju stavove koje ćemo imati kao odrasli. Razumevanje ovih nijansi pomaže nam da komuniciramo i da se povežemo sa ljudima iz različitih generacija”, izjavio je Filipović dodajući da bez učešća mladih u poslu nema budućnosti.
Miloš Đuričanin direktor strategije Nordeus fondacije istakao je da je obrazovanje i budućnost dece u Srbiji nije samo odgovornost škole, već svih nas koji činimo ovo društvo:
“Na Forumu smo osetili veliku iskrenu podršku ljudi koji rade u našim kompanijama da postanemo partner obrazovanju i pomognemo da mladi budu spremniji za život i posao već po izlasku iz škole. Udružili smo se sa organizacijama koje već rade na podršci mladima i obrazovanju. Pored UNICEF--a, tu su i Inicijativa Digitalna Srbija, Centar za promociju nauke, Junior Achievement, i druge organizacije što nam u startu omogućava kontakt sa više od 2/3 srednjih škola u Srbiji”, rekao je Miloš Đuričanin.
Branko Milutinović CEO Nordeusa kaže da je priča Nordeusa i Nordeus fondacije tek počela:
“Pred nama je šansa da iskoristimo ovaj trenutak u kome znanje menja svet. Živimo u vremenu u kome nikad veći uticaj na ekonomski prosperitet nije imalo znanje i sposobnost populacije da znanjem stvara vrednost. Danas je jedino važno šta znaš i kakvu vrednost možeš da napraviš i to će biti još surovije, ili još veća prilika u decenijama koje dolaze. Sreća da je Srbija u poziciji da mi to možemo da konvertujemo dosta uspešno ako budemo pametni”, ocenio je MIlutinović na Kopaonik biznis forumu.