Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Tomislav Momirović obišao je danas, zajedno sa Predragom Terzićem i Milunom Todorovićem, gradonačelnicima Kraljeva i Čačka, radove na izgradnji Moravskog koridora, na deonici od Adrana do Preljine.
Momirović je ukazao na to da je Moravski koridor najveće gradilište u Srbiji i da samo na ovoj sekciji ima 850 radnika, dok je na ukupnoj dužini od Pojata do Preljine angažovano više od 2.600 radnika, uz očekivanje da će do kraja aprila raditi oko 4.000 radnika.
On je naglasio da je ova deonica od posebnog značaja kako za Kraljevo, tako i za Čačak, jer će biti povezani najkvalitetnijim auto-putem u Jugoistočnoj Evropi.
Direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić je naglasio da je posebnost ovog projekta u činjenici da se uporedo sa izgradnjom auto-puta od Kraljeva do Čačka radi i hidrotehničko uređenje Zapadne Morave u dužini od 27 kilometara.
Radovi su intenzivni, a resorno ministarstvo, zajedno sa „Koridorima Srbije“, teži ka potpunoj sinergiji između projekta i budućeg života svih građana, dodao je Antić.
Terzić je naveo da će Kraljevo biti povezano sa svim važnim saobraćajnicama, dok Čačak dobija značajno mesto na saobraćajnoj mapi Srbije, a samim tim i na privrednoj.
Todorović je izrazio zahvalnost radnicima i predstavnicima kompanije „Behtel Enka“ na svemu što je do sada urađeno.
Moravski koridor povezuje centralne delove Srbije sa dva najvažnija putna pravca – koridorima 10 i 11, i to sva veća naselja centralne Srbije između Pojata i Čačka – Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak, gde živi oko pola miliona stanovnika.
Moravski koridor će biti prvi digitalni auto-put u Srbiji. Njegova ukupna dužina iznosi 112 kilometara i obuhvata tri deonice: Pojate–Kruševac (27,8 kilometara), Kruševac–Adrani (53,8 kilometara) i Adrani–Preljina (30,6 kilometara).