Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Finansijska pismenost- jedna od osnovnih životnih veština

Beograd
Srpska ekonomija

Finansijska pismenost danas je jedna od osnovnih životnih veština, neophodna za snalaženje u savremenom društvu. Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) uključila je ovu temu u PISA testiranje od 2012. godine, dok su učenici iz Srbije prvi put učestvovali u testiranju finansijske pismenosti 2018. godine. Sa prosečnim brojem bodova od 444, rezultati su ukazali na značajne izazove u odnosu na vršnjake iz drugih zemalja. Ovo je podstaklo Ministarstvo prosvete da, zajedno sa Erste Bankom, 2020. godine pokrene projekat „Škola novca za osnovca“ sa ciljem da unapredi znanje učenika iz ove oblasti i pomogne im da se bolje pripreme za složeni svet finansija.

Na trećoj konferenciji „Škola novca za osnovca“ sumirani su rezultati i predstavljeni najbolji primeri iz prakse. Od početka projekta, u njega je uključeno skoro 200 škola, dok je obuku prošlo blizu 1.300 nastavnika. Samo u prethodnoj školskoj godini, edukovano je gotovo 700 nastavnika, čime se dodatno ojačao kapacitet škola za prenošenje znanja iz oblasti finansijske pismenosti.

U prisustvu brojnih prosvetnih radnika, nastavnika, učitelja i direktora škola, predstavnika Ministarstva prosvete, Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, konferenciju je otvorio Milan Pašić, pomoćnik ministra prosvete iz Sektora za predškolsko i osnovno obrazovanje i vaspitanje.  

 

Tom prilikom, on se zahvalio Erste Banci na dosadašnjoj saradnji na projektu „Škola novca za osnovca“ i pozvao druge škole da se priključe. „Živimo u vremenu intenzivnih promena i upravo zbog toga naša odgovornost jeste da mladim generacijama obezbedimo ne samo znanja i veštine potrebne za sigurno i odgovorno upravljanje finansijama, već i da im omogućimo da postanu odgovorni građani, svesni mogućnosti i izazova“, izjavio je Milan Pašić. Prisutnima se obratio i dr Zlatko Grušanović, direktor Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.

Na otvaranju konferencije je govorila i Marija Mutić, direktorka Direkcije komunikacija Erste Banke. „Mi kao finansijska institucija vidimo svoju obavezu i odgovornost u tome da doprinesemo finansijskoj pismenosti društva, a izuzetno nam je važno da upravo mlađe generacije dobiju adekvatno obrazovanje kako bi kasnije tokom života bile osnažene da donose dobre finansijske odluke i bolje razumeju složeni svet novca“, istakla je ona i zahvalila se Ministarstvu prosvete na tome što je prepoznalo ovu izuzetno važnu temu.

Konferencija je obuhvatila i panel diskusiju pod nazivom „Unapređivanje rada škole kroz razvoj međuvredmetnih kompetencija – finasijska pismenost i preduzetništvo“. Nakon toga, svoje primere dobre prakse na konferenciji su predstavile osnovne škole: „Mićo Matović“ iz Katića kod Ivanjice, „Svetozar Marković“ iz Kragujevca, „Đorđe Jovanović“ iz Selevca kod Smedereva, „Miloš Savić“ iz Lučice kod Požarevca, i „Stefan Filipović“ iz Divaca kod Valjeva. Ove škole pokazale su kako se kroz inovativan pristup i posvećenost nastavnika mogu dalje unaprediti nastava i motivacija učenika za sticanje finansijske pismenosti.

 

 

Ostali naslovi

Humanitarna akcija Istorijskog muzeja Srbije i udruženja Čep za hendikep
Srpska ekonomija
Istorijski muzej Srbije i udruženje „Čep za hendikep” Vas pozivaju da se 3. decembra pridružite obeležavanju Međunarodnog dana osoba sa invaliditetom učešćem u humanitarnoj akciji prikupljanja čepova sa plastičnih flaša, čijom će se reciklažom obezbediti sredstva za nabavku ortopedskih pomagala za osobe sa invaliditetom
Digitalizacija zdravstva prioritet, u martu stiže eBolovanje
Srpska ekonomija
Dostupnost inovativnih terapija i kliničkih studija, integracija privatnog i državnog sistema i nastavak digitalizacije zdravstva kroz uvođenje novih usluga koje bi olakšale tok lečenja svim građanima, tri su ključna prioriteta NALED-ovog Saveza za zdravstvo
Deset godina od upisa porodične slave na Uneskovu Reprezentativnu listu
Srpska ekonomija
Porodična slava upisana je na Uneskovu Reprezentativnu listu nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva 27. novembra 2014. godine. Odluka o upisu je doneta na IX zasedanju Međuvladinog komiteta za očuvanje nematerijalnog kulturnog nasleđa u Uneskovom centru u Parizu
I u Beču saobraćajni znakovi od drveta
Srpska ekonomija
U Austriji se već neko vreme koristi drvo za izradu saobraćajnih znakova umesto metala, odnedavno i u Beču. Drveni znakovi treba da doprinesu smanjenju emisije CO2 zahvaljujući ekološki prihvatljivoj proizvodnji. U glavnom gradu Austrije su prvi put postavljeni drveni saobraćajni znakovi na novo uređenom trgu Kristijan Broda
Najluđa noć u Herceg Novom
Srpska ekonomija
Povodom dočeka 2025. godine, grad sunca, Herceg Novi, priprema zabavan i zanimljiv višednevni muzički program sa bogatim pratećim sadržajem
Najmlađi manekeni zasijali u prazničnom duhu
Srpska ekonomija
Revija je bila deo bogatog programa ovogodišnjeg Fashion Selection-a, koji je okupio preko 20 dizajnera i ponudio ekskluzivne modne kolekcije
Proglašeni najbolji prevodi sa francuskog-Nagrada Branko Jelić
Srpska ekonomija
Francuski institut u Srbiji i Udruženje književnih prevodilaca Srbije dodelili su nagrade za najbolje prevode sa francuskog na srpski, objavljene u protekloj godini. Nagrada nosi ime čuvenog prevodioca Branka Jelića, a dodeljuje se od 2009. godine. Ova nagrada deo je razvijenog programa Francuskog instituta za pružanje podrške izdavačima i prevodiocima
Katastar ostaje transparentan i efikasan
Srpska ekonomija
Povodom kritika koje na račun katastra iznose pojedinci iz rukovodstva Advokatske komore Vojvodine (AKV), predvođeni Vladimirom Beljanskim i Tanjom Arsić i njihovim štrajkom upozorenja, smatramo da je važno jasno i otvoreno obavestiti građane o stvarnoj pozadini njihovih zahteva
Obuka operatora na softveru za vežbe podržane simulacijama
Srpska ekonomija
Kurs za obuku operatora na simulacionom softveru JCATS, koji je u Centru za obuku putem simulacija u Beogradu realizovan u prethodne dve nedelje, završen je danas dodelom uverenja polaznicima za uspešno savladan program
Kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS stigla do više od 4 miliona ljudi
Srpska ekonomija
Društveno-odgovorna kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS, kompanije HEINEKEN Srbija, treću godinu zaredom ostvaruje impresivne rezultate. Kombinacijom outdoor oglašavanja, društvenih mreža i radio reklama, ali i saradnjom sa najvećim fakultetima u zemlji i uz podršku poznatih ličnosti, kampanja je uspešno obuhvatila najširu publiku i došla do više od četiri miliona ljudi