Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Ženski solarni start – jedinstvena prilika za preduzetnice

Novi Sad/Kać
Srpska ekonomija

Početkom ove sedmice održan je Ženski solarni start, trodnevni besplatni seminar namenjen ženama koje su zainteresovane za solarne fotonaponske sisteme ali i za mogućnosti za razvoj karijere u oblasti obnovljivih izvora energije. U skladu sa tim, polaznice seminara imale su priliku da kroz teoriju, praktičan rad i mentorstvo razvijaju poslovne veštine za pokretanje sopstvenog biznisa u sektoru solarne energije, kao i da se povežu sa ženama liderkama u industriji kroz mentorstvo i umrežavanje. Seminar je realizovala kompanija Energy Net za potrebe projekta Nemačke razvojne saradnje koji sprovodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) u partnerstvu sa Ministarstvom rudarstva i energetike Republike Srbije.

„Ovo je prva obuka koju smo organizovali sa posebnim fokusom na žene i iznenadilo nas je veliko interesovanje – imali smo preko 100 prijava, iako je broj mesta zbog pilot prirode obuke bio ograničen na 20. Želja nam je bila da im ukažemo na mogućnosti pokretanja i razvoja karijere u oblasti solarne energije, te da ih osnažimo i informišemo o tome šta sve takav karijerni korak podrazumeva, ukoliko bi se za to opredelile. Veliko interesovanje za seminar, kao i dinamična atmosfera na samom događaju, pokazali su nam da su ovakve inicijative nedostajale na našem tržištu i namera nam je da u skorijoj budućnosti imamo više sličnih obuka namenjenih ženama,“ istakla je Marijana Topo, menadžerka operacija u Energy Net Akademiji.

Program obuke bio je koncipiran za polaznice koje žele da započnu karijeru u ovom dinamičnom sektoru, kao i za one koje već imaju osnovno znanje i žele da unaprede svoje veštine. Prethodno iskustvo nije bilo presudno, a fokus obuke bio je na pružanju podrške i resursa ženama zainteresovanim za tehničku, praktičnu i poslovnu stranu solarne energije. Tokom obuke, učesnice su upoznate ulogom solarne energije u energetskoj tranziciji, ključnim komponentama solarnih sistema, kao što su solarni paneli, invertori, kablovi i montažne strukture, kao i veštinama za pokretanje sopstvenog biznisa. Obuka je takođe predstavljala i odličnu osnovu za pohađanje daljih edukacija fokusiranih na veštine instaliranja i servisiranja solarnih fotonaponskih sistema.

„Obuke isključivo za žene o tehnologijama baziranim na obnovljivim izvorima energije je nov korak za nas u GIZ-u i prilika da povežemo više oblasti na kojima radimo u okviru naših razvojnih projekata, kao što su osnaživanje žena, promocija obnovljivih izvora energije i borba protiv klimatskih promena. Ova obuka nam je bila posebno važna jer verujemo da je neophodno uključiti sve segmente našeg društva u proces zelene energetske tranzicije da bi bila uspešna i pravedna. Žene u održivoj energetici imaju ogroman potencijal za pokretanje inovacija, samo im treba pružiti priliku za edukaciju, mentorstvo i razmenu znanja,“ istakla je Jelena Ivančević, savetnica u GIZ-u.

Ostali naslovi

Humanitarna akcija Istorijskog muzeja Srbije i udruženja Čep za hendikep
Srpska ekonomija
Istorijski muzej Srbije i udruženje „Čep za hendikep” Vas pozivaju da se 3. decembra pridružite obeležavanju Međunarodnog dana osoba sa invaliditetom učešćem u humanitarnoj akciji prikupljanja čepova sa plastičnih flaša, čijom će se reciklažom obezbediti sredstva za nabavku ortopedskih pomagala za osobe sa invaliditetom
Digitalizacija zdravstva prioritet, u martu stiže eBolovanje
Srpska ekonomija
Dostupnost inovativnih terapija i kliničkih studija, integracija privatnog i državnog sistema i nastavak digitalizacije zdravstva kroz uvođenje novih usluga koje bi olakšale tok lečenja svim građanima, tri su ključna prioriteta NALED-ovog Saveza za zdravstvo
Deset godina od upisa porodične slave na Uneskovu Reprezentativnu listu
Srpska ekonomija
Porodična slava upisana je na Uneskovu Reprezentativnu listu nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva 27. novembra 2014. godine. Odluka o upisu je doneta na IX zasedanju Međuvladinog komiteta za očuvanje nematerijalnog kulturnog nasleđa u Uneskovom centru u Parizu
I u Beču saobraćajni znakovi od drveta
Srpska ekonomija
U Austriji se već neko vreme koristi drvo za izradu saobraćajnih znakova umesto metala, odnedavno i u Beču. Drveni znakovi treba da doprinesu smanjenju emisije CO2 zahvaljujući ekološki prihvatljivoj proizvodnji. U glavnom gradu Austrije su prvi put postavljeni drveni saobraćajni znakovi na novo uređenom trgu Kristijan Broda
Najluđa noć u Herceg Novom
Srpska ekonomija
Povodom dočeka 2025. godine, grad sunca, Herceg Novi, priprema zabavan i zanimljiv višednevni muzički program sa bogatim pratećim sadržajem
Najmlađi manekeni zasijali u prazničnom duhu
Srpska ekonomija
Revija je bila deo bogatog programa ovogodišnjeg Fashion Selection-a, koji je okupio preko 20 dizajnera i ponudio ekskluzivne modne kolekcije
Proglašeni najbolji prevodi sa francuskog-Nagrada Branko Jelić
Srpska ekonomija
Francuski institut u Srbiji i Udruženje književnih prevodilaca Srbije dodelili su nagrade za najbolje prevode sa francuskog na srpski, objavljene u protekloj godini. Nagrada nosi ime čuvenog prevodioca Branka Jelića, a dodeljuje se od 2009. godine. Ova nagrada deo je razvijenog programa Francuskog instituta za pružanje podrške izdavačima i prevodiocima
Katastar ostaje transparentan i efikasan
Srpska ekonomija
Povodom kritika koje na račun katastra iznose pojedinci iz rukovodstva Advokatske komore Vojvodine (AKV), predvođeni Vladimirom Beljanskim i Tanjom Arsić i njihovim štrajkom upozorenja, smatramo da je važno jasno i otvoreno obavestiti građane o stvarnoj pozadini njihovih zahteva
Obuka operatora na softveru za vežbe podržane simulacijama
Srpska ekonomija
Kurs za obuku operatora na simulacionom softveru JCATS, koji je u Centru za obuku putem simulacija u Beogradu realizovan u prethodne dve nedelje, završen je danas dodelom uverenja polaznicima za uspešno savladan program
Kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS stigla do više od 4 miliona ljudi
Srpska ekonomija
Društveno-odgovorna kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS, kompanije HEINEKEN Srbija, treću godinu zaredom ostvaruje impresivne rezultate. Kombinacijom outdoor oglašavanja, društvenih mreža i radio reklama, ali i saradnjom sa najvećim fakultetima u zemlji i uz podršku poznatih ličnosti, kampanja je uspešno obuhvatila najširu publiku i došla do više od četiri miliona ljudi