Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Održive prakse daju rezultate

Beograd
Srpska ekonomija

Kompanija Nestlé Srbija nedavno je svečano obeležila početak rada nove proizvodne linije brenda THOMY u fabrici u Surčinu. Nova dojpak linija će više nego udvostručiti kapacitet proizvodnje — sa 40 na 100 kesica u minuti. Ova inovacija omogućava kompaniji da nastavi sa ispunjavanjem svoje misije, a to je isporuka proizvoda vrhunskog kvaliteta širom Srbije i regiona. Za „ukus sreće“, epitet koji stoji uz čuveni THOMY, zaslužno je nekoliko ključnih faktora.

DOMAĆI SUNCOKRET IZ REGENERATIVNE POLJOPRIVREDE

THOMY majonez, koji se proizvodi od 2013. godine u Surčinu, a deo je Nestlé asortimana više od pola veka, postao je globalno priznat brend zahvaljujući pažljivom izboru sirovina. Ovaj brend je već decenijama jedan od najvoljenijih u regionu, a njegov uspeh produkt je pažljivo koordinisanih procesa — od polja suncokreta do proizvodnih linija. Osim toga, kako u program regenerativne poljoprivrede kompanije Nestlé uključeni domaći uzgajivači suncokreta, deo suncokretovog ulja za proizvodnju THOMY asortimana potiče iz regenerativnih izvora.

Takođe, Nestlé aktivno nastavlja da podržava lokalne proizvođače u prelasku na regenerativnu poljoprivredu, i to na 3.510 hektara, za šta je ove godine kompanija izdvojila 564 hiljade evra.

ODRŽIVE PRAKSE U POLJOPRIVREDI

Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima.

„Potrošači u Srbiji prepoznaju kvalitet i trajno opredeljenje ka održivosti, što im omogućava da biraju brendove koji se proizvode u skladu sa njihovim vrednostima. Program regenerativne poljoprivrede podrazumeva blisku saradnju sa lokalnim poljoprivrednim proizvođačima, sa ciljem obezbeđivanja zdravlja i plodnosti zemlje za buduće generacije. Kroz primenu održivih praksi, kao što su plitko oranje, pošumljavanje, korišćenje organskog đubriva i pokrovnih useva, Nestlé pomaže u smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte i očuvanju biodiverziteta“, objašnjava ona.

Kompanija takođe koristi napredne tehnologije kako bi smanjila svoj ekološki otisak. Ambiciozni cilj Zero Waste to Landfill osigurava da nijedan komad otpada ne završi na deponijama. U novim fabrikama u Surčinu upotrebljeno je 1.150 kvadratnih metara izolacionih ploča napravljenih od reciklirane ambalaže Nestlé proizvoda, čime se dokazuje da cirkularna ekonomija može biti integralni deo savremene prehrambene proizvodnje. U obe fabrike koristi se energija iz obnovljivih izvora, a postrojenje za prečišćavanje vode tretira vodu iz proizvodnje i vraća je čistu u prirodu Srbije.

ČVRSTA VEZA AMBASADORA I BRENDA KAO RECEPT ZA USPEH

„Naša misija nije samo proizvodnja kvalitetne hrane, već i briga o zajednici i planeti. Ono što simboliše i karakteriše naš brend, a to su ukus sreće, briga o zajednici i životnoj sredini, održivost i prirodni, a pre svega domaći, lokalni sastojci, prepoznali smo kao vrednosti koje delimo sa Bogdanom Bogdanovićem, kapitenom košarkaške reprezentacije Srbije koji je ambasador brenda THOMY“, istakla je Renata Matusinović osvrnuvši se i na nedavnu posetu slavnog košarkaša Nestlé fabrici u Surčinu.

„Videli smo u njemu lidera, neupitnu i snažnu ljubav prema zemlji, kao i odgovornost, što su vrednosti iza kojih stoji i naš brend i zajedničkom posvećenošću smo ostvarili saradnju na koju smo izuzetno ponosni. Na kraju, činjenicu da je svetski poznat, čak i obožavan, videli smo kao još jednu vezu između Bogdana i našeg brenda i zaista smo mu beskrajno zahvalni što je izabrao THOMY“, naglasila je Renata Matusinović.

Ukratko, posvećenost kompanije Nestlé održivim praksama i saradnji sa lokalnim zajednicama ne samo da osigurava vrhunski kvalitet proizvoda, već i doprinosi zdravlju planete. Kroz kontinuirane inovacije i podršku lokalnim proizvođačima, ali i pravi odabir saradnika, THOMY ostaje sinonim za održivost, izuzetnost i zajednički napredak.

Ostali naslovi

Upisni rok za vojne škole do 30. juna
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane raspisalo je drugi upisni rok za školovanje u prestižnim vojno-obrazovnim ustanovama - Vojnoj akademiji, Vojnoj gimnaziji i Srednjoj stručnoj vojnoj školi „1300 kaplara”. Sv zainteresovani mogu se prijaviti do 30. juna 2025. godine
Svetski samit gradonačelnika u Beču
Srpska ekonomija
U glavnom gradu Austrije se od 2. do 4. jula 2025. godine održava međunarodna konferencija gradonačelnika na temu održivog razvoja gradova. „World Cities Summit Mayors Forum“ okupiće oko 70 gradonačelnika i predstavnika gradskih vlasti iz celog sveta, među njima i iz Londona, Hamburga, Seula, Brizbejna, Praga, Dohe, Dubaija itd
Život je lep kada stvaramo zajedno
Srpska ekonomija
Kompanija LG Electronics proglasila je pobednike ovogodišnjeg likovnog konkursa za učenike osnovnih škola pod nazivom „Život je lep kada stvaramo zajedno“. Konkurs je organizovan s ciljem da podstakne dečju kreativnost i istakne značaj univerzalnih vrednosti kao što su prijateljstvo, solidarnost, saosećanje i timski duh
Pitali smo beogradske vozače koliko su odgovorni, a evo koji su njihovi izgovori
Srpska ekonomija
Prva lekcija svakog vozača početnika jeste da se upozna s vozilom – da podesi sedište, da namesti retrovizore, da komotno može da dohvati papučice. I što više iskustva ima, vozač preskače jedan važan korak, zato što ga podrazumeva – da „podesi“ sebe. Odnosno, da proveri da li je dovoljno usredsređen za vožnju i odmoran. To, naravno, znači i – bez alkohola u krv
Prestižna nagrada za Vienna AirportCity
Srpska ekonomija
Poslovni centar „Vienna AirportCity“ ponovo je dobio prestižnu nagradu „European Real Estate Brand Award 2025“ (REB) u kategoriji „Poslovni kampus Austrije“. Time se lokacija na bečkom aerodromu već šesti put zaredom svrstava u sam vrh austrijske industrije nekretnina
Beograd na mapi evropske automobilističke elite – stiže 6to6 Motor Europe Tour 2025
Srpska ekonomija
Beograd ovog leta ulazi u red gradova koji žive za snagu motora, perfekciju dizajna i zvuk visokooktanskih emocija! U sklopu prestižnog Europe Tour 2025, u nedelju, 29. juna, od 19 do 21 čas, na Kula Plazi u Beogradu na vodi, ljubitelje automobilizma očekuje jedinstvena izložba luksuznih sportskih automobila
Osnovna obuka vojnika na služenju vojnog roka
Srpska ekonomija
U centrima za obuku Vojske Srbije u Somboru, Valjevu i Leskovcu u toku je realizacija osnovne obuke vojnika koji su dobrovoljno služenje vojnog roka započeli početkom ovog meseca
Prva edikativna radionica o bezbednosti dece u saobraćaju na Novom Beogradu
Srpska ekonomija
Najpoznatiji junak kampanje za bezbednost dece u saobraćaju „Pažljivko” u svom prepoznatljivom kostimu, uz angažovanje stručnog lica, održao im je veoma kvalitetan saobraćajno-obrazovni čas, obogaćen svim onim važnim informacijama, ali i protkan zabavnim karakterom, kako bi im bio što zanimljiviji
PKS predstavila devet novih AI servisa za privredu
Srpska ekonomija
Privredi su na raspolaganju: Digitalni katalog izvoznika, ESG Standard, InnoLab, PKS AI, BIZ Srbija, BizChat, CA Cloud, Upravljaj upravnikom i Reputeo AI Chat, alati razvijeni s ciljem da obezbede dostupnost znanja i podršku 24/7, bez čekanja i papirologije
Cvetna iznenađenja po čitavom Beču
Srpska ekonomija
Ko se tokom vikenda, 28. i 29. juna 2025. nađe u glavnom gradu Austrije neka tokom šetnje širom otvori oči! Naime, povodom „Dana usamljenog buketa“ (Lonely Bouquet Day), bečki cvećari sakriće oko 1.000 pažljivo aranžiranih malih buketa širom grada, kao mirisni pozdrav svim Bečlijama