Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

​Snažna konkurencija jača ekonomiju, kvalitet proizvoda i usluga

Beograd
Foto: PKS
Srpska ekonomija

Snažna i razvijena konkurencija na tržištu obezbeđuje veću ponudu dobara i usluga višeg kvaliteta i po konkurentnim cenama, doprinosi ekonomskom razvoju, a korist imaju krajnji potrošači istaknuto je na radionici posvećenoj promociji Programa usklađenosti poslovanja sa pravilima o zaštiti konkurencije koju je Privredna komora Srbije organizovala u saradnji sa Komisijom za zaštitu konkurencije. Programi usklađenosti poslovanja sa pravilima o zaštiti konkurencije važan su alat za kompanije i u  svakodnevnom poslovanju smanjuju potencijalne rizike za kršenje pravila zaštite konkurencije, saopštila je PKS.

„Radionica je namenjena svim učesnicima na tržištu radi upoznavanja sa pravilima u oblasti zaštite konkurencije i smernicama za izradu Programa usklađenosti poslovanja sa propisima o zaštiti konkurencije koje je Komisija objavila u decembru prošle godine. Ovo je prva u nizu radionica koju će Privredna komora Srbije organizovati na ovo temu jer smatramo da je važno da doprinesemo daljoj edukaciji kompanija, posebno malih i srednjih preduzeća na temu politike zaštite konkurencije“, kaže Gordana Tiodorović, pomoćnik direktora Sektora za pružanje podrške u zastupanju i zaštiti interesa članova u Privrednoj komori Srbije.

Dodaje da uprkos tome što Zakon i pravila o zaštiti konkurencije postoje već 15 godina u Srbiji, postoji potreba za daljom diskusijom sa kompanijama o ovoj temi, posebno sa malim sistemima koji često nemaju resurse za obuku kadrova, a imaju potrebu da usklade poslovanje sa pravilima zaštite konkurencije.  „Važno je da podsećamo na pravila koja doprinose fer tržišnoj utakmici, promovišemo Smernice Komisije koje treba da olakšaju usklađivanje poslovanja i samu primenu propisa iz oblasti zaštite konkurencije “ kaže Tiodorović i dodaje da će Komisija za zaštitu konkurencije izaći sa dodatnim Modelom usklađivanja poslovanja sa pravilima konkurencije kao dodatnom podrškom. 

„ Svako novo znanje, razjašnjenje nejasnoća ogroman je korak u pravcu daljeg razvoja „ kulture zaštite konkrurencije“ na našem tržištu. Od toga svi možemo imati koristi. Stvaranjem konkurentnog tržišta obezbeđuje se veća ponuda dobara i usluga višeg kvaliteta i po konkurentnim cenama, pruža se podrška ekonomskom razvoju, a korist imaju krajnji potrošači“ , objašnjava Čedomir Radojčić, član Komisije za zaštitu konkurencije. Kako ističe ova komisija ima zadatak da sprovodi propise iz oblasti zaštite konkurencije ali i da podiže svest o značaju pravila o zaštiti konkurencije kod učesnika na tržištu ali i široj javnosti. 

Vukašin Petković, predsednik Udruženja kompanijskih pravnika i  direktor pravnih i korporativnih poslova u kompaniji Nectar Group ističe da je ovo jedna od najvažnijih edukacija namenjena kompanijskim pravnicima posebno imajući u vidu Evropske integracije gde jedan od važnih aspekata predstavlja primena propisa kada je reč o zaštiti konkurencije kako u velikim tako i u malim preduzećima. “Danas u saradnji sa Privrednom komorom Srbije  otvaramo kanal komunikacije između Komisije za zaštitu konkurencije i kompanija koje u svakom trenutku mogu da pitaju i da otklone nedoumice u vezi sa propisima. Ovo je idealna prilika za nas pravnike u privredi da nešto novo naučimo, vidimo kako se primenjuje u praksi i da nastavimo u budućnosti da poslujemo u skladu sa propisima“, kaže Petković.

„Nama je jako važno da poslujemo u skladu sa svim propisima i zaštita konkurencije nam je svakako jedan od pripiroteta jer to nešto što je stvar korporativne kulture, stvar zakonodavstva i prava. Važno nam je da komisija sa druge strane bude otvorena i da deli iskustva saznanja i savete iz ove oblasti“, kaže Sonja Kovač iz kompanije Heineken Srbija gde je jedan od prioriteta, kako kaže, zaštita konkurencije koja predstavlja stvar korporativne kulture.

Ostali naslovi

Dualno obrazovanje podrška privredi u procesu zelene tranzicije
Srpska ekonomija
Pomoćnica ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u Vladi Republike Srbije Gabrijela Grujić učestvovala je danas na konferenciji „Zelene perspektive razvoja privrede i obrazovanja“, u okviru projekta „Dijalog o zapošljavanju mladih, inicijativa i dualno obrazovanje“
Završna konferencija Platforme Održivi razvoj za sve
Srpska ekonomija
Platforma se realizuje uz podršku vlada Švajcarske i Nemačke u okviru projekta „Reforma javnih finansija - Agenda 2030“ koji sprovodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, a partneri su istaknute domaće organizacije civilnog društva
Vesić razgovarao sa građanima na rečnom ratnom brodu Sava
Srpska ekonomija
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić posetio je jutros monitor „Sava”, rečni ratni brod koji je deo Muzeja grada Beograda, gde je putem video-poziva  razgovarao sa građanima o razvoju grada. On je podsetio da su pre nekoliko godina Grad Beograd i Vojska Srbije uredili ovaj monitor i stavili ga građanima na raspolaganje
Podeljen građevinski materijal izbeglicama
Srpska ekonomija
Na osnovu ugovora koje su izbegla lica potpisala sa Gradskom opštinom Zemun, paketi građevinskog materijala isporučeni su na kućne adrese osam porodica koje žive u Batajnici, Zemun polju, Grmovcu i naselju Plavi horizont, saopšteno je iz ove opštine
Država čini sve da se obezbedimo za zimu
Srpska ekonomija
Potpredsednica Vlade i ministarka rudarstva i energetike, prof. dr Zorana Mihajlović, izjavila je da država svakodnevno radi na obezbeđivanju potrebnih količina energije i energenata i da zahvaljujući finansijskoj stabilnosti neće biti ograničenja niti restrikcija, ali da su zbog krize Evropa i svet suštinski u vanrednoj situaciji
Uspešno realizovan međuopštinski projekat namenjen osobama sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović prisustvovao je u Starom dvoru promociji rezultata projekta „Unapređenje međuopštinske saradnje u cilju jačanja kapaciteta servisa podrške u mobilnosti i komunikaciji”, namenjen osobama sa invaliditetom
Regionalna nagrada Digital Cup Awards pripala kompaniji Galenika
Srpska ekonomija
Na nedavno održanoj konferenciji Social Media Summit u Sarajevu, Galenika je osvojila ,,Digital Cup Awards'' nagradu u kategoriji - najbolja digitalna kampanja za rebranding godine. ,,Digital Cup Awards” je stručna nagrada koja se dodeljuje kompanijama i brendovima za najkvalitetnije i najprofesionalnije digitalne kampanje u protekloj godini
Američka privredna komora u Srbiji – 20 godina simbol promena i unapređenja poslovnog okruženja
Srpska ekonomija
AmCham okuplja više od 210 američkih, međunarodnih i domaćih kompanija koje su u Srbiju investirale preko četrnaest milijardi evra i koje zapošljavaju preko 100.000 građana Srbije
Akcija Vojni lekar na selu u novopazarskim selima Deževa i Trnava
Srpska ekonomija
Lekari specijalisti Vojne bolnice Niš su obavili zdravstvene preglede meštana sela Deževa i Trnava u okolini Novog Pazara, u okviru akcije „Vojni lekar na selu“. Meštane Deževe i Trnave pregledali su kardiolog, reumatolog, endokrinolog uz korišćenje dijagnostičke procedure (EKG), a bili su u prilici i da provere nivo šećera u krvi
Za digitalnu transformaciju MMSP - subvencije između 6000 i 12 000 evra
Srpska ekonomija
Centar za digitalnu transformaciju (CDT) Privredne komore Srbije u saradnji sa Ministarstvom privrede organizuje treći put „Program podrške digitalnoj transformaciji za mikro, mala i srednja preduzeća 2022“ i poziva kompanije da konkurišu i ostvare pravo na subvencije od 6.000 do 12.000 evra