“Belgrade Berry Festival” održaće se po drugi put 22. i 23. septembra u Privrednoj komori Srbije i na platou Geozavoda u Beogradu. Ova dvodnevna manifestacija u potpunosti je posvećena razvoju i povećanju potrošnje jagodastog voća u Srbiji, podršci malim proizvođačima da se pozicioniraju na tržištu, edukaciji i inovacijama, najavili su organizatori.
Kako su istakli na konferenciji za medije održanoj u PKS, učesnici i posetioci Festivala imaće priliku da prvi dan manifestacije prate edukativne radionice na temu održive proizvodnje i kvaliteta jagodastog voća, povezivanja sa velikim sistemima, marketinga i promocije, inovacija.
Drugi dan je na otvorenom i posvećen je izlagačima kojih će biti oko 70, degustaciji proizvoda od jagode, maline, kupine, borovnice i drugih bobičastog voća, uz prateći zabavni program i muzičke nastupe.
Veljko Jovanović, savetnik predsednika PKS ukazao je na veliki potencijal jagodastog voća u Srbiji po kome je naša zemlja prepoznata i na svetskim mapama. Komora je, po rečima Jovanovića, prepoznala važnost ovoga podsektora biljne proizvodnje i realizuje niz aktivnosti usmerenih na njegovo jačanje i prevazilaženje izazova.
Aleksandar Veljanović, predstavnik Pellegrin studija rekao je da je “Belgrade Berry Festival” usmeren na jačanje jednog novog duha, duha afirmacije preduzetništa, nauke, startapa, malih gazdinastva.
Zagorka Marković, predstavnik Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju (GIZ) podsetila je na odličnu saradnju sa PKS u pogledu edukacija, promocije i izvoza jagodastog voća koje ima veliki uspeh na tržištu Nemačke. Kako je objasnila, više od 30 odsto srpskog izvoza plasira se u Nemačku.
Vaso Lekić iz Green philosophy istakao je značaj koncepta zadruga kao načina umrežavanja i okupljanja malih proizvodđača kako bi se lakše pozicionirali na tržištu.
Boban Gajić iz Dunav osiguranja je istakao da je osiguranje ovih kultura veoma važno jer su one izložene velikim rizicima od elementarnih nepogoda kao što su poplave, grad i slično. Osiguranje je i potencijal i zaštita proizvođača i njihovih proizvoda i useva, istakao je Gajić i podsetio je da je u Srbiji osigurano samo oko 15 do 17 odsto obradivog zemljišta.
Festival je prošle godine posetilo preko 30.000 ljudi, a ovogodišnji ima i međunarodni karakter zahvaljujući izlagačima iz Hrvatske.
“Belgrade Berry Festival” podržali su GIZ, PKS, Dunav osiguranje, kao i Lidl Srbija, Banca Intesa,Turistička organizacija Srbije, Telegrup i brojni partneri i prijatelji.