Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Tomislav Momirović istakao je danas da je cilj naše zemlje da bude centar železničkog saobraćaja, dodavši da je to važno zbog naše industrije i ukupnog napretka zemlje.
Momirović, koji je prisustvovao obeležavanju 100-godišnjice rada Železničko-tehničke škole u Beogradu, rekao je da zbog toga moramo da omogućimo najsavremenije železničko školovanje i da dovedemo najbolje đake u železničke škole, a zatim i u naša železnička preduzeća.
Na železnici počiva ova država i zbog toga smo prethodnih godina uložili puno energije u to da je postavimo na mesto koje joj i pripada, naglasio je ministar.
Izgradićemo novu infrastrukturu, nabaviti nove vozove i uložiti sredstva u školovanje, zajedno sa predstavnicima Ministarstva prosvete, jer je obezbeđen kredit od evropskih zemalja koji će omogućiti nabavku najkvalitetnijih simulatora.
Imamo mnogo više zainteresovanih za rad u našim železničkim preduzećima, što je odličan pokazatelj da železnički poziv ponovo postaje atraktivan, da se ljudi ponovo okreću železnici, istakao je Momirović.
On je dodao da je porasla zainteresovanost za korišćenje pruge Beograd–Bar, na kojoj je rekonstruisan prvi deo do Valjeva, i napomenuo da je nabavljeno još 18 vozova koji bi trebalo da u narednim mesecima sukcesivno stižu u Srbiju.
Očekujem, kako je dodao, da ćemo za nekoliko godina imati modernu železničku infrastrukturu sa modernim vozovima, a na čelu tog sistema će biti savremeno obučeni i školovani kadrovi, odnosno đaci ove škole.
Nastavljamo sa investicijama i nećemo se zaustaviti dok ne budemo izgradili najsavremeniju železnicu u našem regionu, poručio je Momirović.
Istorija Železničko-tehničke škole počinje osnivanjem Državne saobraćajne železničke škole 1922. godine. U toku 20. veka škola je menjala naziv, da bi 1953. godine bila osnovana Železnička saobraćajna škola u Zemunu.
Železnički obrazovni centar, popularni ŽOC, unutar kojeg je škola radila, projektovan je i građen po ugledu na francuske školske centre sa pratećim objektima poput Doma učenika.