Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Rekordan broj naših firmi na najvećem svetskom sajmu prehrambene industrije

Keln
Foto: PKS
Srpska ekonomija

Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS) već tradicionalno organizuju učešće naših kompanija na najvećem Međunarodnom sajmu prehrambene industrije  „ANUGA“ u Kelnu, a ove godine, na dva nacionalna štanda, predstavlja se čak 36 srpskih firmi. 

 „ANUGA 2023“  održava se  od 7. do 11. oktobra, a kompanije iz Srbije svoju izvoznu ponudu predstavljaju u dve hale - jednoj za gotove proizvode i u drugoj za smrznute. 

„Na ovogodišnjem sajmu Srbija  se predstavlja sa rekordnim brojem izlagača na Nacionalnim štandovima, a imajući u vidu kvalitet naše ponude, realno je očekivati veliki broj sastanaka i poslovnih kontakata, kao i dogovore za nove izvozne poslove“, ističe Zorana Delić iz PKS.

Na nacionalnom štandu Srbije u Hali gotovih proizvoda izlaže 21 firma: CMANA, Krnjevo; INTERFOOD 60, Čačak; BUDIMKA, Požega; SANUM PER FRUCTUS, Kragujevac; FABRIKA DEČIJE HRANE, Dobanovci; MEDELA, Vrbas;  ACM INT, Beograd; VITAL, Vrbas; RUBIN, Kruševac; AGRANELA, Valjevo; FABRIKA KEKSA I ČOKOLADE BELINA, Beograd; CALIBRO, Topola; ES KOMERC, Pijepolje; THE FUN&FIT COMPANY, Zemun; JAFFA, Crvenka; NS BOMI, Obrenovac; PODGORINA VOĆE, Osečina; PREST, Niš; YUMIS, Niš; MITSIDES POINT, Sremska Mitrovica; CANDY RUSH, Beograd.

Širok je asortiman spskih gotovih proizvoda počev od meda i dijetetskih proizvoda na bazi meda, voćnih sokova, organskih džemova i bez šećera, preko organske testenine, pasterizovanog kiselog programa do čuvenog srpskog ajvara. Tu su i sušeno voće i pečurke, dečija hrana, koncentrati od voća i pirei, konditorski proizvodi, čajno pecivo, čokoladirano voće, vino, musli, granola, ovsene kaše, čokolada.

Na Nacionalnom štandu za zamrznute proizvode, predstavlja se 15 kompanija: PIK BEČEJ, Bečej; ITN GRUP, Zemun; MASTER FRUIT, Beograd; MASLI AGRO, Leskovac; FRIGLO, Sutjeska; FRIGO-PAUN,Požega; EURO FRIGO, Požega; LAKI, Arilje; SWEET HOUSE EXCLUSIVE, Sopot; BMN MALINAS,Požega; DBA PROMET, Arilje; MAMBIKOM AGRAR, Beograd; STAMEVSKI, Stara Pazova; STANIĆ, Arilje; SICOBERRY, Kraljevo sa asortimanom smrznutog voća i povrća, voćnih kaša, voćnih pirea, voćnih topinga, smrznutih torti i kolača.

Cilj ovogodišnjeg nastupa na sajmu je promocija i povećanje izvoza srpske prehrambene industrije na tržištima pre svega Nemačke i cele Evropske unije, ali i upoznavanje sa svetskim trendovima i inovacijama u prehrambenoj industriji, rekla je Delić.

Sajam pruža mogućnosti srpskim kompanijama da se upoznaju sa novim proizvodima i tehnologijama, pronađu nove poslovne prilike, upoznaju nove dobavljače za evropsko i druga inostrana tržišta, sagledaju svoju poziciju u odnosu na tržišnu utakmicu i konkurenciju, dodaje predstavnica PKS.

Manje šećera, manje veštačkih sastojaka, zamenska mesa i alternativni proteini, super hrana, bez glutena, korišćenje drevnih žitarica i više biljnih i prirodnih aroma samo su neki od trendova koji se predstavljaju na ovogodišnjem sajmu.

I ove godine poseban je fokus na KOŠER proizvodima koja odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane čija potražnja je u porastu, kao i HALAL proizvodima koji su sve više traženi u Istočnoj i Zapadnoj Evropi, a to daje prednost srpskim kompanijama koje poseduju ove sertifikate kao dodatu vrednost njihovih proizvoda i veću mogućnost za plasman na različita tržišta.

Privatne robne marke postaju sve češće pouzdani partneri potrošačima, a cena i kvalitet često su ubedljivi argumenti koji kompanije koje rade privatne robne marke vode do uspeha. Robna marka (PL) predstavlja dobru mogućnost za kompanije da uđu u svetski vodeće supermarkete, hipermarkete, distributere i uvoznike. Svest o kvalitetu je takođe ključna tema na „ANUGA 2023“  Ovo takođe uključuje proizvode sa posebnom oznakom porekla ili zaštićenom geografskom oznakom.

Sajam „ANUGA “ je najveći svetski sajam prehrambene industrije i najznačajniji za sve proizvođače širom sveta. Sajam se održava svake druge godine u Kelnu. U 2019. godine  7.972 izlagača iz više od 100 zemalja predtavilo je svoje proizvode  pred više od 170.000.

Sajam čini  deset tematskih celina odvojenih po paviljonima – gotovi proizvodi, mleko i mlečni proizvodi, smrznuti proizvodi, meso i mesne prerađevine, alkoholna i bezalkoholna pića,  topli napitci, pekarski proizvodi, organski proizvodi i ANUGA horeka.

Ostali naslovi

Naučni dijalog u kafanskoj atmosferi
Srpska ekonomija
Međunarodni festival „Pint of Science“ (Čaša nauke) ponovo dolazi u Austriju od 13. do 15. maja. U osam bečkih lokala laici mogu utoliti žeđ za znanjem dok im naučnici uz čašu piva predstavljaju svoje naučne radove
Osnovan Saveta evropskih poslovnih udruženja i komora u Srbiji
Srpska ekonomija
Evropska poslovna udruženja i bilateralne komore koje zastupaju interese kompanija sa evropskim kapitalom u Srbiji udružile su u cilju osnivanja Saveta evropskih poslovnih udruženja i komora u Srbiji
Održan REDDAY - Dan kada vraćamo zajednici
Srpska ekonomija
Tradicionalni REDDAY - Dan kada vraćamo zajednici održan je u Čuburskom parku u Beogradu. Događaj su ulepšali i uveličali Dečiji hor Soldozar, besednici Prve beogradske gimnazije, učenici Četrnaeste beogradske gimnazije, dečica iz boravka Slonče i vrtića “Trešnjober”
Na putu do reforme parafiskala - Može li Srbija bolje od regiona?
Srpska ekonomija
Više od decenije privrednici u Srbiji se zalažu da se reši problem velikog broja neporeskih nameta među kojima često ima skrivenih poreza koji se samo zovu taksama ili naknadama. Sličnu muku imaju i privrednici u regionu, a o tome kako se susedne države bore sa ovim izazovom bilo je reči na okruglom stolu u okviru mreže CORE Partnerstvo
Prijave za podršku pri apliciranju na StarTech konkurs produžene do 15. maja
Srpska ekonomija
Svi zainteresovani inovatori koji žele da osvoje StarTech grant do 50.000 evra dobili su još nekoliko dana, do 15. maja, da se prijave za stručnu podršku u pripremi aplikacije za konkurs. Datum za podnošenje finalnih prijava neće se menjati i ostaje 31. maj do 18 časova
Najuspešniji april od osnivanja Er Srbije
Srpska ekonomija
Er Srbija je tokom aprila u redovnom saobraćaju prevezla 303.189 putnika što je najbolji aprilski rezultat od osnivanja kompanije 2013. godine i prvi put da je u tom mesecu premašen broj od 300.000 putnika. U odnosu na isti mesec 2023. godine, srpska nacionalna avio-kompanije je prevezla 7 % više putnika, a sa aerodroma u Beogradu, Nišu i Kraljevu realizovan je 3.271 let
Međunarodna konferencija o upravljanju krizama u Beču – zajednička priprema
Srpska ekonomija
Početkom maja u bečkoj gradskoj većnici održana je međunarodna konferencija o upravljanju krizama pod nazivom: „Bez straha od mraka – zajednička priprema za nestašice energije i druge krizne situacije“, s fokusom na tome kako se gradovi mogu zajedno pripremiti za moguće krizne situacije
Bečke festivalske nedelje 2024.
Srpska ekonomija
Tradicionalni kulturni događaj u glavnom gradu Austrije „Bečke festivalske nedelje“ (Wiener Festwochen) ove godine se održava od 17. maja do 23. juna. Umesto ceremonije otvaranja festivala, intendant Milo Rau proglasiće „Slobodnu republiku Beč“! Tokom pet nedelja grad će se transformisati u metropolu punu revolucionarne energije, umetničkih projekata, debata i zabave
Zakup pijačnog prostora
Srpska ekonomija
Javno komunalno preduzeće „Beogradske pijace” obavestilo je zainteresovana lica da će 15. maja, u okviru svoje delatnosti, objaviti javni oglas za prikupljanje zatvorenih pismenih ponuda za izdavanje u zakup pijačnog poslovnog prostora na pijacama koje posluju u sistemu JKP-a „Beogradske pijace”, saopšteno je iz ovog preduzeća
Prijavu poreza za prvi kvartal podnelo više od 2.700 frilensera
Srpska ekonomija
U prvom kvartalu ove godine preko portala Frilenseri podneto je preko 2.700 poreskih prijava. Ova platforma je od aprila dostupna i na engleskom jeziku, čime je olakšano stranim fizičkim licima prijavljivanje prihoda koji je predmet oporezivanja u Republici Srbiji