Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Rekordan broj naših firmi na najvećem svetskom sajmu prehrambene industrije

Keln
Foto: PKS
Srpska ekonomija

Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS) već tradicionalno organizuju učešće naših kompanija na najvećem Međunarodnom sajmu prehrambene industrije  „ANUGA“ u Kelnu, a ove godine, na dva nacionalna štanda, predstavlja se čak 36 srpskih firmi. 

 „ANUGA 2023“  održava se  od 7. do 11. oktobra, a kompanije iz Srbije svoju izvoznu ponudu predstavljaju u dve hale - jednoj za gotove proizvode i u drugoj za smrznute. 

„Na ovogodišnjem sajmu Srbija  se predstavlja sa rekordnim brojem izlagača na Nacionalnim štandovima, a imajući u vidu kvalitet naše ponude, realno je očekivati veliki broj sastanaka i poslovnih kontakata, kao i dogovore za nove izvozne poslove“, ističe Zorana Delić iz PKS.

Na nacionalnom štandu Srbije u Hali gotovih proizvoda izlaže 21 firma: CMANA, Krnjevo; INTERFOOD 60, Čačak; BUDIMKA, Požega; SANUM PER FRUCTUS, Kragujevac; FABRIKA DEČIJE HRANE, Dobanovci; MEDELA, Vrbas;  ACM INT, Beograd; VITAL, Vrbas; RUBIN, Kruševac; AGRANELA, Valjevo; FABRIKA KEKSA I ČOKOLADE BELINA, Beograd; CALIBRO, Topola; ES KOMERC, Pijepolje; THE FUN&FIT COMPANY, Zemun; JAFFA, Crvenka; NS BOMI, Obrenovac; PODGORINA VOĆE, Osečina; PREST, Niš; YUMIS, Niš; MITSIDES POINT, Sremska Mitrovica; CANDY RUSH, Beograd.

Širok je asortiman spskih gotovih proizvoda počev od meda i dijetetskih proizvoda na bazi meda, voćnih sokova, organskih džemova i bez šećera, preko organske testenine, pasterizovanog kiselog programa do čuvenog srpskog ajvara. Tu su i sušeno voće i pečurke, dečija hrana, koncentrati od voća i pirei, konditorski proizvodi, čajno pecivo, čokoladirano voće, vino, musli, granola, ovsene kaše, čokolada.

Na Nacionalnom štandu za zamrznute proizvode, predstavlja se 15 kompanija: PIK BEČEJ, Bečej; ITN GRUP, Zemun; MASTER FRUIT, Beograd; MASLI AGRO, Leskovac; FRIGLO, Sutjeska; FRIGO-PAUN,Požega; EURO FRIGO, Požega; LAKI, Arilje; SWEET HOUSE EXCLUSIVE, Sopot; BMN MALINAS,Požega; DBA PROMET, Arilje; MAMBIKOM AGRAR, Beograd; STAMEVSKI, Stara Pazova; STANIĆ, Arilje; SICOBERRY, Kraljevo sa asortimanom smrznutog voća i povrća, voćnih kaša, voćnih pirea, voćnih topinga, smrznutih torti i kolača.

Cilj ovogodišnjeg nastupa na sajmu je promocija i povećanje izvoza srpske prehrambene industrije na tržištima pre svega Nemačke i cele Evropske unije, ali i upoznavanje sa svetskim trendovima i inovacijama u prehrambenoj industriji, rekla je Delić.

Sajam pruža mogućnosti srpskim kompanijama da se upoznaju sa novim proizvodima i tehnologijama, pronađu nove poslovne prilike, upoznaju nove dobavljače za evropsko i druga inostrana tržišta, sagledaju svoju poziciju u odnosu na tržišnu utakmicu i konkurenciju, dodaje predstavnica PKS.

Manje šećera, manje veštačkih sastojaka, zamenska mesa i alternativni proteini, super hrana, bez glutena, korišćenje drevnih žitarica i više biljnih i prirodnih aroma samo su neki od trendova koji se predstavljaju na ovogodišnjem sajmu.

I ove godine poseban je fokus na KOŠER proizvodima koja odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane čija potražnja je u porastu, kao i HALAL proizvodima koji su sve više traženi u Istočnoj i Zapadnoj Evropi, a to daje prednost srpskim kompanijama koje poseduju ove sertifikate kao dodatu vrednost njihovih proizvoda i veću mogućnost za plasman na različita tržišta.

Privatne robne marke postaju sve češće pouzdani partneri potrošačima, a cena i kvalitet često su ubedljivi argumenti koji kompanije koje rade privatne robne marke vode do uspeha. Robna marka (PL) predstavlja dobru mogućnost za kompanije da uđu u svetski vodeće supermarkete, hipermarkete, distributere i uvoznike. Svest o kvalitetu je takođe ključna tema na „ANUGA 2023“  Ovo takođe uključuje proizvode sa posebnom oznakom porekla ili zaštićenom geografskom oznakom.

Sajam „ANUGA “ je najveći svetski sajam prehrambene industrije i najznačajniji za sve proizvođače širom sveta. Sajam se održava svake druge godine u Kelnu. U 2019. godine  7.972 izlagača iz više od 100 zemalja predtavilo je svoje proizvode  pred više od 170.000.

Sajam čini  deset tematskih celina odvojenih po paviljonima – gotovi proizvodi, mleko i mlečni proizvodi, smrznuti proizvodi, meso i mesne prerađevine, alkoholna i bezalkoholna pića,  topli napitci, pekarski proizvodi, organski proizvodi i ANUGA horeka.

Ostali naslovi

Kristijan Tileman dirigent Novogodišnjeg koncerta 2024.
Srpska ekonomija
Na tradicionalnom Novogodišnjem koncertu Bečke filharmonije, koji se održava 1. januara 2024. godine, uz valcere i polke dinastije Štraus, prvi put će biti izvedeno i delo austrijskog kompozitora Antona Bruknera (1824-1896). Povodom 200. rođendana ovog kompozitora naredne godine filharmoničari će pod vođstvom dirigenta Kristijana Tilemana izvesti Bruknerov kadril
Serbia Fashion Week od 13. do 17. oktobra u Novom Sadu
Srpska ekonomija
„Serbia Fashion Week“, peta najveća nedelja mode u Evropi i najveća nedelja mode u Jugoistočnoj Evropi prema broju posetilaca, kvalitetu produkcije i kvalitetu i obimu programa, biće održana u Novom Sadu od 13. do 17. oktobra. Svako izdanje festivala poseti blizu 30.000 posetilaca kojima se predstavi oko 70 modnih dizajnera
Zlatibor prvi iz Srbije među 100 svetskih turističkih zelenih destinacija
Srpska ekonomija
Na ceremoniji u glavnom gradu Estonije Talinu je objavljen spisak 100 najboljih turističkih zelenih destinacija iz celog sveta prema primerima održivog razvoja, među kojima je i Zlatibor. Priča o mlekari ''Naša Zlatka'' kao korisnoj i održivoj podršci lokalnim proizvođačima, kojom smo konkurisali, ušla je u ''Top 100 Storis''
Žene preduzetnice važni su nosioci promena
Srpska ekonomija
Žene preduzetnice važni su nosioci promena, a privredne komore vodiće u narednom periodu još intenzivnije razgovore sa donosiocima odluka, kako bi kreirali što povoljnije uslove poslovanja, izvore finansiranja ,a sve to u cilju daljeg unapređenja ženskog preduzetništva iz regiona i Jadransko-jonske regije, istakla je Branislava Simanić, direktorka Sektora preduzetništva Privredne komore Srbije
Ekonomije našeg regiona porasle za oko 10% od 2020 
Srpska ekonomija
Ekonomije regiona su od pandemije korona virusa, odnosno u protekle tri godine, ekonomski porasle za oko 10 odsto dok je u EU rast iznosio oko tri odsto, rečeno je na otvaranju međunarodne konferencije CORE days u Kotoru, gde je predstavljen prvi regionalni indeks o uslovima za održivi ekonomski razvoj
Beograd dobija novu, modernu pijacu sa zelenim krovom
Srpska ekonomija
Odavno je poznato da neko mesto, pa i čitav narod, možete najbolje upoznati ukoliko odete na pijacu, koja predstavlja „dušu“ svakog grada. Zato će stanovnike Beograda, njegove posetioce, goste i turiste obradovati vest da srpska prestonica uskoro dobija novu pijacu. I to ne bilo kakvu!
Počela serija prezentacija programa studentske stručne prakse u organima javne uprave
Srpska ekonomija
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave Vlade Republike Srbije saopštilo je da je započelo sa serijom prezentacija programa studentske stručne prakse u organima javne uprave, prvom tribinom održanom u prepunom amfiteatru Državnog univerziteta u Novom Pazaru
Rad RTGS i Kliring sistema u devizama NBS u aprilu
Srpska ekonomija
U RTGS sistemu i Kliring sistemu Narodne banke Srbije u septembru 2023. godine, za 21 radni dan, realizovano je ukupno 18,9 miliona plaćanja. Od ukupnog broja plaćanja, 1,5 miliona, ili 8,0%, čine nalozi za plaćanje u Kliring sistemu, a 17,4 miliona, ili 92,0%, nalozi za plaćanje u RTGS sistemu. Prosečan dnevni broj plaćanja bio je 899.697
Er Srbija prevezla više od 450.000 putnika u septembru
Srpska ekonomija
Er Srbija je tokom septembra, u redovnom i čarter saobraćaju prevezla ukupno 456.790 putnika, što predstavlja povećanje od 43% u odnosu na isti mesec prošle godine, odnosno rast od 40% u odnosu na do sada rekordnu pretpandemijsku 2019. godinu. Sa sva tri međunarodna aerodroma u Srbiji, nacionalna avio-kompanija obavila je čak 4.628 letova, što je 33% više nego u septembru 2022.
Prezentacija Beograda za italijanske agencije
Srpska ekonomija
U cilju povećanja turističkog prometa na tržištu Italije, Turistička organizacija Beograda je u saradnji sa našom nacionalnom avio kompanijom Er Srbija održala online prezentaciju Beograda koju je pratilo oko 50 predstavnika italijanskih agencija zainteresovanih da ponude Beograd i Srbiju italijanskim turistima