Na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije „Anuga“ u Kelnu učestvovalo je 36 kompanija iz Srbije koje su održale skoro 3.000 bilateralnih sastanaka sa potencijalnim kupcima i, prema prvim analizama, dogovorile nove izvozne poslove vredne 13 miliona evra.
Promociju naših firmi na ovoj prestižnoj svetskoj manifestaciji već tradicionalno organizuju Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS), a za srpske proizvode najviše su bile zainteresovne kompanije iz EU, SAD, Kanade, Rusije, Kine, Japana, Koreje, Indije, objavila je PKS.
Sa predstavnicima zemalja Bliskog istoka takođe su održani važni sastanci i otvorena šansa za nove poslovne aranžmane, ističe Zorana Delić iz PKS.
Predstavnica PKS podseća da je na ovogodišnjem sajmu u Kelnu od 7. do 11. oktobra, nastupio rekordan broj kompanija iz Srbije koje su svoju izvoznu ponudu predstavile na dva nacionalna paviljona, u dve hale - jednoj za gotove i drugoj za smrznute proizvode.
Neke kompanije su prvi put uz podršku PKS i RAS promovisale svoje proizvode na sajmu „Anuga“, a predstavnici ovih firmi ne kriju zadovoljstvo poslovnim prilikama koje su im otvorene.
„Važno nam je da smo prezentovali brend 'Stamevski' internacionalnom tržištu na jednom od najvećih sajmova hrane i da smo predstavili autentične ukuse, a posebno ručno rađene proizvode koji su veoma cenjeni na inostranim tržištima. Sajam nam je omogućio direktan kontakt sa kupcima iz celog sveta koji su mogli na degustaciji da potpuno osete ono što potenciramo kao našu najveću vrednost - ručni rad, prirodne sirovine i tradicionalne poslastice, kao i inovacije koje uvodimo u asortiman“, ističe Aleksandar Stamevski iz kompanije „Stamevski“.
Rezultat učešća, po njegovim rečima, su kontakti i konkretni dogovori sa stranim kupcima, a bila je i odlična organizacija PKS i RAS.
„Veoma su nam značile konkretne smernice i uputstva, kao i odlično pozicioniran štand i direktna operativna podrška u Kelnu“, ističe Stamevski.
Marija Stanković iz niške kompanije „Prest“ navodi da je ova firma prvi put u Kelnu predstavila brend “Smilies” u čijem je asortimanu čokoladni i program bombona.
„Ostvarili smo kontakte sa potencijalnim partnerima iz svih zemalja bivše Jugoslavije, sa značajnim brojem kupaca iz EU, ali i sa poslovnom zajednicom dalekog Brazila, Australije, Bliskog istoka, Čilea, Libana. Naša očekivanja nakon sajma su konkretni ugovori za izvoz, a osim poslovnih prilika imali smo mogućnost i da se upoznamo sa najnovijim trendovima i inovacijama u prehrambenoj industriji“, dodaje Stanković.
I kompanija ACM INT, Beograd, imala je veoma zapažen nastup i kvalitetne sastanke.
“Ostvaren je kontakt sa velikim brojem firmi, tako da gotovo sigurno očekujemo realizaciju izvoza u skorijem perodu. Četiri ozbiljne kompanije su nam se već javile i sa njima smo već krenuli u dogovore. U pitanju su kompanije iz Kine, UAE, Francuske i Libana“, naglašava Ognjen Nikolić iz ove beogradske firme.
„Anuga“ je najveći svetski sajam prehrambene industrije i najznačajniji za sve proizvođače širom sveta. Sajam se održava svake druge godine, a ove godine predstavljen je širok asortiman srpskih gotovih i smrznutih proizvoda.
Sa oko 140.000 profesionalnih posetilaca i 7.900 izlagača iz 118 zemalja „Anuga 2023“ nadmašila je sva očekivanja. Udeo stranih izlagača iznosio je 94 odsto, a rekordan je udeo stranih posetilaca od 80 odsto. Ove brojke stavljaju „Anugu“ na prvo mesto među globalnim sajmovima hrane u svetu.
I ove godine poseban je fokus bio na KOŠER proizvodima koji odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane, kao i HALAL proizvodima koji su sve više traženi u Istočnoj i Zapadnoj Evropi. To daje prednost srpskim kompanijama koje poseduju ove sertifikate kao dodatu vrednost njihovim proizvodima i veću mogućnost za plasman na različita tržišta.