Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Skoro 3.000 sastanaka naših firmi na sajmu Anuga u Kelnu

Keln
Foto: PKS
Srpska ekonomija

Na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije „Anuga“ u Kelnu učestvovalo je 36 kompanija iz Srbije koje su održale skoro 3.000 bilateralnih sastanaka sa potencijalnim kupcima i, prema prvim analizama, dogovorile nove izvozne poslove vredne 13 miliona evra. 

Promociju naših firmi na ovoj prestižnoj svetskoj manifestaciji već tradicionalno organizuju Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS), a za srpske proizvode najviše su bile zainteresovne kompanije iz EU, SAD, Kanade, Rusije, Kine, Japana, Koreje, Indije, objavila je PKS.

Sa predstavnicima zemalja Bliskog istoka takođe su održani važni sastanci i otvorena šansa za nove poslovne aranžmane, ističe Zorana Delić iz PKS.

Predstavnica PKS podseća da je na ovogodišnjem sajmu u Kelnu od 7. do 11. oktobra, nastupio rekordan broj kompanija iz Srbije koje su svoju izvoznu ponudu predstavile na dva nacionalna paviljona, u dve hale - jednoj za gotove i drugoj za smrznute proizvode. 

Neke kompanije su prvi put uz podršku PKS i RAS promovisale svoje proizvode na sajmu „Anuga“, a predstavnici ovih firmi ne kriju zadovoljstvo poslovnim prilikama koje su im otvorene.

„Važno nam je da smo prezentovali brend 'Stamevski' internacionalnom tržištu na jednom od najvećih sajmova hrane i da smo predstavili autentične ukuse, a posebno ručno rađene proizvode koji su veoma cenjeni na inostranim tržištima. Sajam nam je omogućio direktan kontakt sa kupcima iz celog sveta koji su mogli na degustaciji da potpuno osete ono što potenciramo kao našu najveću vrednost - ručni rad, prirodne sirovine i tradicionalne poslastice, kao i inovacije koje uvodimo u asortiman“, ističe Aleksandar Stamevski iz kompanije „Stamevski“.

Rezultat učešća, po njegovim rečima, su kontakti i konkretni dogovori sa stranim kupcima, a bila je i odlična organizacija PKS i RAS.

„Veoma su nam značile konkretne smernice i uputstva, kao i odlično pozicioniran štand i direktna operativna podrška u Kelnu“, ističe Stamevski.

Marija Stanković iz niške kompanije „Prest“ navodi da je ova firma prvi put u Kelnu predstavila brend “Smilies” u čijem je asortimanu čokoladni i program bombona.

„Ostvarili smo kontakte sa potencijalnim partnerima iz svih zemalja bivše Jugoslavije, sa značajnim brojem kupaca iz EU, ali i sa poslovnom zajednicom dalekog Brazila, Australije, Bliskog istoka, Čilea, Libana. Naša očekivanja nakon sajma su konkretni ugovori za izvoz, a osim poslovnih prilika imali smo mogućnost i da se upoznamo sa najnovijim trendovima i inovacijama u prehrambenoj industriji“, dodaje Stanković.

I kompanija ACM INT, Beograd, imala je veoma zapažen nastup i kvalitetne sastanke.

“Ostvaren je kontakt sa velikim brojem firmi, tako da gotovo sigurno očekujemo realizaciju izvoza u skorijem perodu. Četiri ozbiljne kompanije su nam se već javile i sa njima smo već krenuli u dogovore. U pitanju su kompanije iz Kine, UAE, Francuske i Libana“, naglašava Ognjen Nikolić iz ove beogradske firme.

„Anuga“ je najveći svetski sajam prehrambene industrije i najznačajniji za sve proizvođače širom sveta. Sajam se održava svake druge godine, a ove godine predstavljen je širok asortiman srpskih gotovih i smrznutih proizvoda.  

Sa oko 140.000 profesionalnih posetilaca i 7.900 izlagača iz 118 zemalja „Anuga 2023“ nadmašila je sva očekivanja. Udeo stranih izlagača iznosio je 94 odsto, a rekordan je udeo stranih posetilaca od 80 odsto. Ove brojke stavljaju „Anugu“ na prvo mesto među globalnim sajmovima hrane u svetu.

I ove godine poseban je fokus bio na KOŠER proizvodima koji odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane, kao i HALAL proizvodima koji su sve više traženi u Istočnoj i Zapadnoj Evropi. To daje prednost srpskim kompanijama koje poseduju ove sertifikate kao dodatu vrednost njihovim proizvodima i veću mogućnost za plasman na različita tržišta.

 

Ostali naslovi

Brojni partneri Ministarstva prosvete na projektima unapređenja obrazovanja
Srpska ekonomija
Na Sajmu obrazovanja i nastavnih sredstava na štandu Ministarstva prosvete danas predstavljene su škole i partneri sa kojima Ministarstvo realizuje zajedničke projekte u cilju  unapređenja obrazovanja i vaspitanja
Otvoren Karijerni centar za osobe sa invaliditetom u Zrenjaninu
Srpska ekonomija
Caritas Srbije je uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), otvorio Karijerni centar za osobe sa invaliditetom u Zrenjaninu, sa ciljem pružanja podrške osobama sa invaliditetom u procesu traženja posla i uključivanja u radno okruženje
Usvojen Zakon o budžetu za 2024. godinu
Srpska ekonomija
Narodna skupština Republike Srbije usvojila je Zakon o budžetu za 2024. godinu, kojim ukupni prihodi republičke kase iznose 2.040,9 milijardi dinara, a rashodi 2.238 milijardi dinara
Sajam umetnosti u Hofburgu
Srpska ekonomija
Ljubitelji umetnosti u glavnom gradu Austrije, a i šire, ovaj datum su već odavno rezervisali, 9. do 13. novembar 2023. godine, kada se u palati Hofburg održava sajam umetnosti, antikviteta i dizajna „Art&Antique“
Svaki dan je sportski dan
Srpska ekonomija
Cilj kampanje „Svaki dan je sportski dan“ i 21-dnevnog izazova je da sve nas, a naročito decu, podstakne da razvijemo naviku redovne fizičke aktivnosti, koja je preduslov zdravlja
Beograd postaje novi centar u Evropi za spajanje kompanija i izlazak na ključna izvozna tržišta
Srpska ekonomija
U Privrednoj komori Srbije je održan FruitNet Forum South-East Europe, specijalizovani poslovni događaj za industriju svežeg voća i povrća na kojem je više od 40 proizvođača i izvoznika iz Srbije i regiona Zapadnog Balkana bilo u prilici da se susretne sa 10 prestižnih evropskih kupaca i distributera svežeg voća i povrća
U Sjenici i Tutinu pokrenuti Fondovi za podsticaj razvoja poljoprivredne i prehrambene proizvodnje 
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac i Regionalna razvojna agencija Sandžaka (SEDA) su sa opštinama Sjenica i Tutin pokrenuli, uz podršku USAID-a, Fondove za podsticaj razvoja poljoprivredne i prehrambene proizvodnje u ovim opštinama
Uz pomoć inovativnih metoda i zajedničke saradnje, do rešavanja pitanja nelegalne trgovine u regionu
Srpska ekonomija
Da li države regiona koriste inovativne metode u borbi protiv sive ekonomije? Na koji način „Track and Trace“ sistem elektronskog praćenja akciznih proizvoda doprinosi efikasnoj borbi protiv ilegalne trgovine i šta su preduslovi za njegovu uspešnu implementaciju? Koje korake države preduzimaju u okviru kontrole zloupotrebe prava intelektualne svojine i softverske piraterije?
Otvoren Karijerni centar za osobe sa invaliditetom u Beogradu
Srpska ekonomija
Forum mladih sa invaliditetom je uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), otvorio Karijerni centar za osobe sa invaliditetom u Beogradu, sa ciljem pružanja podrške osobama sa invaliditetom u procesu traženja posla i uključivanja u radno okruženje
Galenika kupuje 100% kompanije Lifemedic
Srpska ekonomija
Farmaceutska kompanija Galenika, jedan od najvećih proizvođača farmaceutskih proizvoda u Srbiji i regionu, proširuje poslovanje akvizicijom kompanije Lifemedic d.o.o. iz Beograda i preuzima ekskluzivnu distribuciju programa proizvoda renomirane italijanske farmaceutske kompanije Pharmalife Research, za tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije i Crne Gore