Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Kompanije će povećati budžete za IT bezbednost do 9% u naredne dve godine

Biznis
Srpska ekonomija

Kompanije planiraju da povećaju svoja ulaganja u informacionu bezbednost usled sve većih finansijskih gubitaka zbog sajber incidenata. Ovaj trend je predstavljen u najnovijem izveštaju IT Security Economics kompanije Kaspersky.

Kaspersky IT Security Economics je godišnji izveštaj koji analizira promene u budžetima, bezbednosnim incidentima i poslovnim izazovima koji utiču na donosioce odluka u oblasti IT bezbednosti. Zasnovan je na razgovorima sa stručnjacima za IT i IT bezbednost koji rade u organizacijama različitih veličina i delatnosti. Istraživanje je sprovedeno u 27 zemalja Evrope, Azijsko-pacifičkog regiona, Bliskog Istoka, Turske i Afrike, kao i Latinske i Severne Amerike.

Prema istraživanju, kompanije planiraju da povećaju budžete za IT bezbednost do 9%. Medijalni budžet za sajber bezbednost velikih kompanija iznosio je 5,7 miliona dolara, dok je za celokupan IT bilo izdvojeno 41,8 miliona dolara. Mala i srednja preduzeća investirala su 0,2 miliona dolara u IT bezbednost iz medijalnog IT budžeta koji je iznosio 1,6 miliona dolara.

Mogući razlozi za povećana ulaganja mogu se pronaći u analizi finansijskih gubitaka zbog sajber incidenata. Velika preduzeća su ove godine zabeležila u proseku 12 incidenata i potrošila 6,2 miliona dolara na oporavak od njih, što je 1,1 puta više od ukupnog budžeta predviđenog za IT bezbednost. Uprkos većim resursima i naprednoj bezbednosnoj infrastrukturi, veličina i složenost velikih organizacija čine ih podložnijim skupim upadima. Iako su ova preduzeća često bolje opremljena za brzo otkrivanje incidenata, potrebno vreme za potpunu reakciju i ublažavanje pretnji može se meriti satima, što naglašava izazove upravljanja široko rasprostranjenim i složenim IT okruženjima.

Što se tiče malih i srednjih preduzeća, ona su ove godine doživela prosečno 16 incidenata, dok su potrošila 0,3 miliona dolara na sanaciju, što je 1,5 puta više od njihovog ukupnog budžeta za IT bezbednost. MSP su grupa kod koje je zabeležena najveća disproporcija u pogledu budžetskog uticaja. Često im nedostaju snažne politike i procedure sajber bezbednosti, što ih čini ranjivim na incidente povezane sa zaposlenima, pogrešnim konfiguracijama javnog oblaka i dozvolama visokog nivoa.

„Ovi podaci ilustruju nastavak trenutnog trenda povećanja troškova za sajber bezbednost u svim segmentima tržišta. Ovaj rast vode najmanje tri ključna faktora. Kao prvo i najočiglednije, stalni rast složenosti pretnji u oblasti sajber bezbednosti primorava kompanije da usvajaju naprednija rešenja kako bi poboljšale otkrivanje tragova napada i automatizovale odgovore. Kao drugo, sve veća zabrinutost vlasti zbog digitalnog suvereniteta dovodi do pojave novih regulativa i regulatornih zahteva, što rezultira povećanjem troškova. Treći faktor koji utiče na rast budžeta i troškova za sajber bezbednost je stalni porast očekivanih plata za stručnjake u različitim oblastima sajber bezbednosti“, kaže Venijamin Levcov, potpredsednik Centra za korporativnu poslovnu ekspertizu u kompaniji Kaspersky.

Kako bi se kompanije zaštitile od širokog spektra sajber pretnji, kompanija Kaspersky preporučuje:

Koristite sveobuhvatna rešenja iz Kaspersky Next linije proizvoda koja pružaju zaštitu u realnom vremenu, vidljivost pretnji, napredne mogućnosti istraživanja i odgovora za kompanije svih veličina i delatnosti. U zavisnosti od trenutnih potreba i dostupnih resursa, kompanije mogu odabrati najrelevantniji proizvodni nivo i lako preći na drugi ako se njihove potrebe za sajber bezbednošću promene.

Aktivirajte uslugu upravljane bezbednosti, kao što je Kaspersky Managed Detection and Response, u slučaju da kompanija nema kvalifikovane InfoSec stručnjake. To će pružiti potrebnu stručnost i omogućiti najbolje moguće napredne automatizovane usluge bezbednosti. Zahvaljujući analizi korporativnih podataka koji se prikupljaju svakog dana u realnom vremenu, kompanija se može zaštititi od sofisticiranih sajber napada.

Ostali naslovi

Tržište nepokretnosti Srbije stabilno i u porastu
Srpska ekonomija
Ukupna vrednost tržišta nepokretnosti u Republici Srbiji u prvom polugodištu 2024. godine dostigla je 3,4 milijarde evra, što predstavlja porast od 3,9% u odnosu na isti period prethodne godine. Sa 60.154 zaključena kupoprodajna ugovora, zabeležen je stabilan rast broja transakcija od 0,2% u poređenju sa prvim polugodištem 2023. godine
Praznik mimoze u Beogradu
Srpska ekonomija
Beograđani i njihovi gosti imali su juče priliku da uživaju u programu koji je deo najave 65. Praznika mimoze u Herceg Novom. Defileom mažoretki i gradske muzike, kao i klovnovi i na stotine buketa mimoza dočarali su atmosferu koja će vladati u Herceg Novom od 14. februara do 2. marta. Na kraju dana pred begradskom publikom prikazan je mjuzikl "Cvjetaj mimozo mala"
Tri meseca bez automobila
Srpska ekonomija
Ko se usuđuje da bude tri meseca bez vlastitog automobila i da za svoje potrebe koristi gradski prevoz i Sharing-ponude? Bečke linije trenutno traže 40 domaćinstava koja su spremna da prihvate ovaj izazov. Ulog u izazovu je vlastiti automobil, koji će biti parkiran u garaži od maja do jula 2025. godine. U zamenu učesnici dobijaju mesečni budžet za mobilnost od 500 evra
Podrška porodicama kroz digitalizaciju
Srpska ekonomija
Ministarka za brigu o porodici i demografiju, Milica Đurđević Stamenkovski i direktor RGZ-a, mr Borko Drašković potpisali su Sporazum o saradnji između Ministarstva i Republičkog geodetskog zavoda. Potpisivanjem sporazuma je započet značajan projekat unapređenja državnih usluga u oblasti demografije i podrške porodicama kroz modernizaciju i digitalizaciju
Sajam turizma u Beču 2025.
Srpska ekonomija
Najveći austrijski sajam posvećen odmoru, putovanjima i slobodnom vremenu „Ferien-Messe“, održava se od 16. do 19. januara 2025. godine na bečkom sajmu. U ponudi je širok spektar inspirativnih destinacija, uzbudljivih trendova, visokokvalitetnih izlagača kao i zabavni program za celu porodicu
Herceg Novi zove na 56. Praznik mimoze – fešta počinje!
Srpska ekonomija
„Herceg Novi zove – fešta, sunce, more“ slogan je pod kojim će se od 14. februara do 2. marta održati 56. Praznik mimoze u Herceg Novom. Najveselija i jedna od najpopularnijih turističko – zabavnih manifestacija u regionu će tokom 15 zimskih dana donieti više od 50 pučkih, kulturnih, gastronomskih, dečijih i sportskih programa, i dobrom zabavom dozvati početak proleća
Srbiji dodeljene dve prestižne nagrade u Kini
Srpska ekonomija
Jedan od vodećih kineskih turističkih magazina, „WiTrip“, dodelio je Srbiji nagradu “Sigurna i prijateljska destinacija 2024”. Srbija je i “Najbolja evropska turistička destinacija za specifične interese 2024” prema oceni “China Travel Trade Media”
Er Srbija i Čajna Sautern erlajns uspostavile kod-šer saradnju
Srpska ekonomija
Er Srbija i Čajna Sautern erlajns, nacionalne avio-kompanije Republike Srbije i Narodne Republike Kine, potpisale su u kineskom gradu Guangdžou kod-šer sporazum o poboljšanju vazdušne povezanosti između dve zemlje
U Njujorku potpisan sporazum između Privredne komore Srbije i Tesla Science Foundation
Srpska ekonomija
Direktorka Sektora preduzetništva Privredne komore Srbije (PKS), Branislava Simanić, potpisala je u Njujorku, u ime predsednika PKS Marka Čadeža, cporazum sa Tesla Science Foundation, sa ciljem jačanja saradnje u oblasti inovacija, preduzetništva mladih i promocije Teslinog nasleđa
Vojno osposobljavanje kandidata za podoficire Vojske Srbije
Srpska ekonomija
U Centru za obuku i usavršavanje podoficira „Narednik Milunka Savić“ u Pančevu u toku je realizacija drugog modula vojnog osposobljavanja kandidata iz građanstva za podoficire Vojske Srbije. Ovaj model osposobljavanja realizuje se u četiri modula u ukupnom trajanju od devet meseci, a sada je na obuci druga generacija kandidata za podoficire