Ministar prosvete u Vladi Republike Srbije Branko Ružić učestvovao je danas na konferenciji „Podrška unapređivanju kvaliteta predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Republici Srbiji”, posvećenoj predstavljanju reformskih procesa i razmeni praktičnih iskustava i znanja u toj oblasti.
Ružić je poručio da je predškolsko obrazovanje jedna od tema koje su u fokusu i Ministarstva i Vlade i da se u cilju podrške tom sistemu, u saradnji sa Svetskom bankom, realizuje projekat „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje”, koji je najveći projekat na nacionalnom nivou posvećen ovoj oblasti.
Cilj tog projekta je, kako je rekao, da se kroz izgradnju, proširenje i adaptaciju postojećih predškolskih ustanova obezbedi veći broj mesta za naše najmlađe.
Ministar je napomenuo da će se kvalitet predškolskog vaspitanja i obrazovanja unaprediti i kroz obezbeđivanje stručne podrške predškolskim ustanovama u primeni nove programske koncepcije „Godine uzleta”.
Na konferenciji, tokom koje su održana dva panela, predstavljeni su rezultati projekta „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje”.
Šef Kancelarije Svetske banke u Srbiji Nikola Pontara ukazao je na to da da pohađanje vaspitno-obrazovnih ustanova od najranijeg uzrasta donosi deci dugoročne prednosti i pozitivno utiče na njihovu sposobnost učenja, zdravlje i ponašanje.
On je rekao da to, takođe, povećava šanse za veću zaradu u budućnosti, istakavši da je pristup kvalitetnom predškolskom vaspitanju i obrazovanju moćno oruđe u borbi protiv smanjenja sposobnosti učenja i nejednakosti u učenju.
Pontara je naglasio da je, da bi se te prednosti osigurale, potrebna odlučna posvećenost ranom razvoju, pri čemu je izrazio zadovoljstvo zbog toga što su rani razvoj i izgradnja ljudskog kapitala visoko na listi prioriteta Vlade Srbije.
Tokom prvog panela pod nazivom „Podrška Ministarstva prosvete unapređivanju kvaliteta predškolskog vaspitanja i obrazovanja” prisutnima se obratila Biljana Kojović, koordinatorka komponente 2 projekta „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje“.
Ona je predstavila nove Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, koji je Ministarstvu prosvete omogućio da pruži kvalitetnu, kontinuiranu i po prvi put sistemsku podršku PU u građenju kvalitetne prakse.
U okviru drugog panela pod nazivom „Iz prakse praksi” prisutni su imali priliku da saznaju nešto više o praktičnim aspektima implementacije ovog programa kroz razmenu iskustava i znanja stručnih saradnika, konsultanata i direktora PU.
Projekat „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje”, vredan 47 miliona evra sprovodi se uz podršku Svetske banke, a opšti cilj projekta je unapređivanje dostupnosti, kvaliteta i pravednosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, naročito za decu iz osetljivih društvenih grupa, pri čemu se posebna pažnja posvećuje unapređenju POV kroz uvođenje Novih osnova programa, unapređivanju znanja i veština stručnih kadrova, ali i proširenju kapaciteta i kvalitetnom opremanju objekata.