Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Održive prakse daju rezultate

Beograd
Srpska ekonomija

Kompanija Nestlé Srbija nedavno je svečano obeležila početak rada nove proizvodne linije brenda THOMY u fabrici u Surčinu. Nova dojpak linija će više nego udvostručiti kapacitet proizvodnje — sa 40 na 100 kesica u minuti. Ova inovacija omogućava kompaniji da nastavi sa ispunjavanjem svoje misije, a to je isporuka proizvoda vrhunskog kvaliteta širom Srbije i regiona. Za „ukus sreće“, epitet koji stoji uz čuveni THOMY, zaslužno je nekoliko ključnih faktora.

DOMAĆI SUNCOKRET IZ REGENERATIVNE POLJOPRIVREDE

THOMY majonez, koji se proizvodi od 2013. godine u Surčinu, a deo je Nestlé asortimana više od pola veka, postao je globalno priznat brend zahvaljujući pažljivom izboru sirovina. Ovaj brend je već decenijama jedan od najvoljenijih u regionu, a njegov uspeh produkt je pažljivo koordinisanih procesa — od polja suncokreta do proizvodnih linija. Osim toga, kako u program regenerativne poljoprivrede kompanije Nestlé uključeni domaći uzgajivači suncokreta, deo suncokretovog ulja za proizvodnju THOMY asortimana potiče iz regenerativnih izvora.

Takođe, Nestlé aktivno nastavlja da podržava lokalne proizvođače u prelasku na regenerativnu poljoprivredu, i to na 3.510 hektara, za šta je ove godine kompanija izdvojila 564 hiljade evra.

ODRŽIVE PRAKSE U POLJOPRIVREDI

Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima.

„Potrošači u Srbiji prepoznaju kvalitet i trajno opredeljenje ka održivosti, što im omogućava da biraju brendove koji se proizvode u skladu sa njihovim vrednostima. Program regenerativne poljoprivrede podrazumeva blisku saradnju sa lokalnim poljoprivrednim proizvođačima, sa ciljem obezbeđivanja zdravlja i plodnosti zemlje za buduće generacije. Kroz primenu održivih praksi, kao što su plitko oranje, pošumljavanje, korišćenje organskog đubriva i pokrovnih useva, Nestlé pomaže u smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte i očuvanju biodiverziteta“, objašnjava ona.

Kompanija takođe koristi napredne tehnologije kako bi smanjila svoj ekološki otisak. Ambiciozni cilj Zero Waste to Landfill osigurava da nijedan komad otpada ne završi na deponijama. U novim fabrikama u Surčinu upotrebljeno je 1.150 kvadratnih metara izolacionih ploča napravljenih od reciklirane ambalaže Nestlé proizvoda, čime se dokazuje da cirkularna ekonomija može biti integralni deo savremene prehrambene proizvodnje. U obe fabrike koristi se energija iz obnovljivih izvora, a postrojenje za prečišćavanje vode tretira vodu iz proizvodnje i vraća je čistu u prirodu Srbije.

ČVRSTA VEZA AMBASADORA I BRENDA KAO RECEPT ZA USPEH

„Naša misija nije samo proizvodnja kvalitetne hrane, već i briga o zajednici i planeti. Ono što simboliše i karakteriše naš brend, a to su ukus sreće, briga o zajednici i životnoj sredini, održivost i prirodni, a pre svega domaći, lokalni sastojci, prepoznali smo kao vrednosti koje delimo sa Bogdanom Bogdanovićem, kapitenom košarkaške reprezentacije Srbije koji je ambasador brenda THOMY“, istakla je Renata Matusinović osvrnuvši se i na nedavnu posetu slavnog košarkaša Nestlé fabrici u Surčinu.

„Videli smo u njemu lidera, neupitnu i snažnu ljubav prema zemlji, kao i odgovornost, što su vrednosti iza kojih stoji i naš brend i zajedničkom posvećenošću smo ostvarili saradnju na koju smo izuzetno ponosni. Na kraju, činjenicu da je svetski poznat, čak i obožavan, videli smo kao još jednu vezu između Bogdana i našeg brenda i zaista smo mu beskrajno zahvalni što je izabrao THOMY“, naglasila je Renata Matusinović.

Ukratko, posvećenost kompanije Nestlé održivim praksama i saradnji sa lokalnim zajednicama ne samo da osigurava vrhunski kvalitet proizvoda, već i doprinosi zdravlju planete. Kroz kontinuirane inovacije i podršku lokalnim proizvođačima, ali i pravi odabir saradnika, THOMY ostaje sinonim za održivost, izuzetnost i zajednički napredak.

Ostali naslovi

Podrška urbanom biciklizmu
Srpska ekonomija
Povodom Svetskog dana bicikla, Ujedinjene nacije u Srbiji, Ambasada Kraljevine Holandije i udruženje Ulice za bicikliste organizovali su grupnu vožnju kroz centar Beograda, kako bi ukazali na potrebu za sigurnijim, zelenijim i uključivijim gradskim saobraćajem
Dan mirovnih snaga Ujedinjenih nacija
Srpska ekonomija
U Centru za obuku jedinica za multinacionalne operacije u bazi „Jug“ kod Bujanovca juče je održana vojna svečanost povodom Međunarodnog dana mirovnih snaga Ujedinjenih nacija, koji se obeležava u spomen na 29. maj 1948. godine, kada je uspostavljena prva mirovna misija Ujedinjenih nacija
Beč – klimatski apel budućoj gradskoj vladi
Srpska ekonomija
Naučnici u Beču uputili su apel budućoj gradskoj vladi koje bi mere zaštite klime trebalo da preduzme kako bi se grad prilagodio klimatskim promenama i predložili manje parking mesta, zamenu pola miliona gasnih kotlova, maksimalnu brzinu od 30 km/h, više biciklističkih staza, trotoara i favorizovanje javnog prevoza
Uspešno učešće pripadnika Vojske Srbije na helikopterskoj vežbi u Mađarskoj
Srpska ekonomija
Pripadnici Vojske Srbije, koji su na vežbi učestvovali sa po jednim helikopterom H-145M i Mi-17, su tokom dvonedeljnih aktivnosti sa kolegama iz Austrije, Belgije, Mađarske, Slovačke, Slovenije i Švajcarske uvežbavali taktike i procedure u planiranju i izvršavanju združenih multinacionalnih helikopterskih operacija
Reforma RGZ-a postala svetski model uspeha
Srpska ekonomija
Povodom 60 godina Ujedinjenih nacija Investicionog centra, Organizacija za hranu i poljoprivredu UN FAO i Svetska banka predstavile su dokumentarni film u kome se Srbija i Republički geodetski zavod  ističu kao jedan od najboljih primera digitalne transformacije zemljišne administracije u svetu
NALED nominovao deset reformskih prioriteta za novu Vladu Srbije 
Srpska ekonomija
Elektronsko plaćanje neporeskih nameta, uspostavljanje e-kartona, e-bolovanja i eNovčanika, uređenje fleksibilnih oblika rada, digitalizacija ozakonjenja i brži upis u katastar, uvođenje depozitnog sistema i CBAM mehanizma po ugledu na EU, kao i liberalizacija deviznog poslovanja – deset su ključnih prioriteta nove Sive knjige koju je NALED predstavio na 19. godišnjoj Skupštini
Besplatna aplikacija pomaže najugroženijima da steknu znanje i pronađu posao
Srpska ekonomija
U partnerstvu sa Republičkim zavodom za socijalnu zaštitu, HELP NET je razvio mobilnu aplikaciju „Obuka na klik“ – jednostavan, besplatan i intuitivan alat koji povezuje ljude sa edukacijama u oblasti socijalne zaštite i otvara vrata zapošljavanju u ovom važnom sektoru. Razvoj aplikacije podržan je kroz saradnju Nemačke i Srbije, koju sprovodi GIZ
Živojin Rakočević ponovo predsednik UNS-a
Srpska ekonomija
Na Izbornoj skupštini Udruženja novinara Srbije (UNS) novinar i književnik Živojin Rakočević dobio je poverenje članova UNS-a da još jedan mandat vodi najveću i najstariju novinarsku organizaciju u Srbiji
Oksigenoterapija od fizioloških osnova do primera u praksi
Srpska ekonomija
rhunski stručnjaci sa područja hiperbarične medicine, medju kojima su primarijus dr med. Miodrag Živković, prim. dr sc Milorad Rabrenović, prof. dr Petar Ristić, prof. dr Momir Šarac, doc. prim. dr Nikola Mirjković i prof dr Vladimir Jakovljević učestvovali su u seminaru održanom u Domu zdravlja Voždovac
Zajednički koncert Umetničkog ansambla Stanislav Binički i Orkestra Garde Oružanih snaga Austrije
Srpska ekonomija
Nakon prvog zajedničkog koncerta, krajem prošle godine, koji je održan u Koncertnoj dvorani „Sofien sale“ u Beču, nastup u Beogradu predstavlja nastavak i jačanje saradnje dve zemlje u oblasti vojne muzike i promociju međunarodne vojne saradnje u oblasti kulture