Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Goran Vesić poručio je danas, na predstavljanju Nacionalne kampanje za podizanje bezbednosti na pružnim prelazima "Tanka je linija", da će naredna decenija u Srbiji biti decenija železnice.
Na predstavljanju kampanje na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu, koju su pokrenuli Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i međunarodna organizacija Transportna zajednica, predočeno je da je u poslednjih osam godina 47 osoba izgubilo život na pružnim prelazima u Srbiji, a 131 je teže povređena.
Kampanja je pokrenuta sa ciljem podizanja svesti u javnosti i edukacije vozača i drugih učesnika u železničkom saobraćaju, o opasnostima na pružnim prelazima u Srbiji.
Vesić je naveo da je ove godine izdvojeno više od šest milijardi dinara u budžetu infrastrukture za revitalizaciju postojećih pruga, što je značajan iskorak u odnosu na prethodnu godinu.
On je istakao da u narednom periodu Srbija mora intenzivno da se bavi bezbednošću saobraćaja, jer je veliki procenat poginulih i u drumskom i u železničkom saobraćaju.
Planira se formiranje posebnog sektora u Ministarstvu koji će se baviti bezbednošću na svim vidovima prevoza - prugama, drumskom prevozu, vodenom i vazdušnom prevozu, jer je neophodna koordinacija, rekao je on.
Ministar je dodao da je razvoj domaćeg saobraćajnog sistema i infrastrukture takav da je neophodno više se pozabaviti pitanjem bezbednosti.
Prema njegovim rečima, zakon o bezbednosti u železničkom saobraćaju deo je seta zakona koji će biti usvojen tokom proleća.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture će izaći pred Skupštinu Srbije sa predlozima desetak zakona, a u okviru tih zakona biće i četiri železnička zakona koja su deo naših pregovora sa EU. Time ćemo, kada je u pitanju železnički saobraćaj, gotovo potpuno biti usklađeni sa propisima EU, čime sam posebno zadovoljan, naglasio je Vesić.
Direktor Transportne zajednice Matej Zakonjšek je rekao da je kroz kampanju neophodno ukazati na opasnosti nepravilnog prelaska pružnih prelaza, a sve u cilju postizanja "Vision Zero" sistema - da u nesrećama na pružnim prelazima nema smrtnih slučajeva.
Nesreće će se dešavati, ali je cilj da, kada se one dese, nema smrtnih ishoda. Za to je potrebno i obezbeđivanje prelaza i edukacija vozača i drugih učesnika u saobraćaju, kao i odlična koordinacija sa hitnim službama kada do nesreće dođe, rekao je Zakonjšek.
On je naglasio da Srbija nastavlja da preduzima dodatne mere za bezbednost pružnih prelaza.
Od preko 2.100 putno-pružnih prelaza u Srbiji, oko 400 je opremljeno aktivnom zaštitom koju čine zvučna i svetlosna signalizacija i barijere, a zajedno sa Svetskom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj, pokrenut je proces modernizacije za još 400 pružnih prelaza, rekao je Zakonjšek.
U narednom periodu, kako je istakao, Srbija mora intenzivno da se bavi bezbednošću saobraćaja, jer osim u železničkom, zemlja ima veliki procenat poginulih i u drumskom saobraćaju.
Dekan Saobraćajnog fakulteta Nebojša Bojović se zahvalio Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Transportnoj zajednici na pokretanju ove kampanje i najavio da će fakultet ove godine biti domaćin najprestižnijeg skupa u oblasti železnice “Rail Belgrade 2023.”