Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Goran Vesić izjavio je danas nakon razgovora sa rukovodstvom opštine Vrbas da će se raditi kompletna rekonstrukcija pruge Vrbas - Sombor, kojom će vozovi ubuduće saobraćati 120 kilometara na sat.
Vesić je naglasio da je pruga Vrbas - Sombor u veoma lošem stanju i da na njoj trenutno nema putničkog saobraćaja i istakao da je doneta odluka da se vrlo brzo raspiše tender za projektovanje, a plan je da bude urađena potpuno nova pruga, gornji i donji stroj, kao i elektrifikacija.
Ministar je naveo je da će vrednost projekta biti oko 80 miliona evra, ali će vozovi tom prugom voziti 120 kilometara na sat i ukazao na to da je to jako važno zbog industrijskih objekata između Kule i Sombora, ali i zbog građana koji će moći da koriste još komfornije i bolje železnicu.
Prema njegovim rečima, do sredine godine trebalo bi da bude potpisan ugovor o izgradnji brze saobraćajnice Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Novi Bečej - Kikinda, u dužini od 185 kilometara.
Vesić je rekao da će ova brza saobraćajnica biti građena u četiri etape, odnosno istovremeno će radovi krenuti sa Bačkog brega, sa Nakova i od autoputa prema Srbobranu i Vrbasu, odnosno Kuli.
Ministar je istakao da se nada, da ako bude dobra organizacija, i sve u vezi sa eksproprijacijom i onim što će se dešavati na samoj trasi, mogu na proleće sledeće godine da se otvore radovi na teritoriji Vrbasa i da se radi prema Kuli.
On je napomenuo da je predviđena izgradnja dve petlje, što suštinski znači obilaznicu oko Vrbasa, gde je opština predvidela industrijsku zonu.
To će mnogo značiti za dovođenje investitora, ali i po pitanju rasterećenja saobraćaja u opštini, jer tada teretni tranzitni saobraćaj neće ići kroz centar opštine, dodao je on.
Vesić je podsetio i da nekoliko važnih infrastrukturnih projekata obuhvataju i Vrbas, poput projekta izgradnje brze pruge Novi Sad - Subotica, koja će biti završena do 2025. godine.
Ministar je naglasio da ćemo 2025. godine imati brzi voz između Beograda, Novog Sada, Subotice i dalje do Budimpešte, kao i čitav niz drugih vozova koji će naravno stajati i u drugim stanicama, pa će građani moći mnogo komfornije da koriste železnički prevoz.
On je dodao i da će na molbu rukovodstva opštine, Ministarstvo pomoći u izgradnji kanalizacije u nekoliko mesta u Vrbasu kroz projekat "Čista Srbija.
Takođe, Vesić je naveo i da se kroz ovaj projekat u Vojvodini, u drugoj i trećoj fazi, radi u dosta gradova i opština, u Somboru, Subotici, Novom Sadu, Staroj Pazovi, Inđiji, Sremskoj Mitrovici i Adi.
Ministar je rekao i da će se pomoći opštini da realizuju projekte koji su već pripremljeni i za koje postoji građevinska dozvola, a tiču se vodosnabdevanja.
On je dodao i da je Ministarstvo preuzelo obavezu da preko "Puteva Srbije" uradi tranzitni put u Ulici Danila Bojovića u Vrbasu, u dužini od pet kilometara.
Putevi Vrbas - Bačko dobro polje i Vrbas - Zmajevo biće uneti u planove za rad, i shodno mogućnostima biće planirani za ovu ili narednu godinu, rekao je on.
Vesić je izrazio zadovoljstvo što se rukovodstvo Vrbasa bori za opštinu najbolje što može, dodajući da je na svima - opštini, Ministarstvu, drugim resorima i pokrajini, da zajednički urade sve što mogu kako bi u svakom mestu u Srbiji građani osetili boljitak.
Politika predsednika Aleksandra Vučića je politika decentralizacije, ali ne samo na rečima, već i delima - moramo da uradimo saobraćajnu infrastrukturu, koja znači da ljudi ostaju u svom kraju, nove investicije, radna mesta, razvoj turizma i ravnomerno razvoj Srbije i to će građani da osete, zaključio je Vesić.